Tip voor degenen met aambeien

Inmiddels ben ik er al lang en breed vanaf, maar door obstipatie heb ik in mijn zwangersschap en na de geboorte van Lotte nogal last gehad van aambeien. Ik heb veel gezocht naar middeltjes om de klachten te verminderen maar dit is tijdens mijn zwangerschap niet gelukt.



Na mijn bevalling kwamen zowel mijn verloskundige alswel onze kraamverzorgster met 2 super tips die ik graag wil delen:


  1. Via de verloskundige heb ik Curanal voorgeschreven gekregen. Zowel in zalf als pil vorm. Op deze manier worden de aambeien zowel van binnenuit als van buitenaf behandeld.


  2. Onze kraamhulp had een tip van heel andere aard maar het hielp wel!!!

    Neem een aantal theezakjes met looizuurhoudende thee (de “ouderwetse DE thee” zeg maar, geen smaakjes of kruiden thee) Maak ze vochtig en leg ze in de koelkast. Zodra ze gekoeld zijn pak je er 1 uit, metalen nietje eruithalen en openvouwen. Dit leg je een half uurtje tussen je billen, tegen de aambeien. HJoe gek het ook klinkt: het werkt echt!!! Het looizuur droogt de aambeien uit waardoor ze slinken.



    Hopelijk hebben jullie er wat aan :slight_smile:

Deze tips gaf ik “mijn” kraamvrouwen ook altijd, het is trouwens overigens curanol. :wink:

Heb er zelf gelukkig nooit last van gehad.

:doh: zie net dat curanal ook bestaat :mrgreen: Ik bedoel dus wat anders hahamaar dat werkt ook goed dus :lol:



edit; even off topic… maar had net een groene smiley in beeld die een stuk groter was dan normaal :eh:

Curanol is volgens mij alleen de tube zalf, Curanal is er ook in tablet en zetpil vorm. Hierdoor doet het medicijn ook zijn werk van binnenuit (letterlijk en figuurlijk dan :wink: )

Ik ben 6,5 jaar kraamverzorgende geweest en gaf deze tips idd ook, maar wat ook goed werkt (heb het zelf ook gedaan) is sprayen met de normale otrivin neusspray. Spray de aambei meerdere malen per dag en de aambei slinkt! :dance:

En dit mag je tijdens je zwangerschap gebruiken (vroeg ze, terwijl ze dit staande typte). :sick:

werkt het ook bij aambeien die afentoe naar buiten ploepen?



Sorry vieze praatje maar zo gaat het bij mij en soms zijn ze ineens weg.(leegflapje) en dan ineens weer vol :frowning: en das niet fijn :frowning:

Chips, wordt nu wel serieus pijnlijk. Heb voorzichtig gevoeld, maar het is onderhand een trosje wat er zit met 1 hele grote joekel. Wilde vandaag op de fiets naar de apotheek, maar dat wordt maar even de auto ben ik bang. Voor de zekerheid de gyn maar gebeld wat ik het beste kan gebruiken dus zit nu om en om op mijn linker- en rechterbil zijn antwoord af te wachten.



Nooit geweten dat die krengen zo’n pijn konden doen.

bedankt voor de tips, ik ga ze zeker onthouden, want na mijn eerste bevalling heb ik er erg last van gehad.

@Dreamer wrote:

werkt het ook bij aambeien die afentoe naar buiten ploepen?



Sorry vieze praatje maar zo gaat het bij mij en soms zijn ze ineens weg.(leegflapje) en dan ineens weer vol :frowning: en das niet fijn :frowning:




ik heb na mijn dochter er ook veel last van gekregen en ook weer deze zwangerschap maar ik durf nooit tijdens een zwangerschap medicijnen te nemen en bij mij helpt heel goed



van de milene de nertsolie gewoon er op smeren 2x per dag een dag of 2 en zijn ze weg en dan gewoon doorblijven smeren daarna bijv na elk bad even smeren :thumbup:

Van die thee wist ik niet, ga ik zeker proberen!



Aambeien zijn deels te voorkomen door veel vezels te eten, bijv ontbijten met allbran ofzoiets (of als toetje).

En veel water drinken.

(verwijderd)

HIhihi, nou Sonne, ik heb me tijdens mijn zwangerschap echt de rambam gegeten aan vezelrijk eten en heeeeel veel gedronken maar dat hielp dus niet. Maar dat was nog wel te doen… toen dus de bevalling… ahum, tsja, toen had ik dus ineens een hele tros ieks !



Het deed echt meer pijn dan de hechtingen die ik had!



Vandaar dus de tip van onze super kraamhulp en de VK. Was daar heeel erg blij mee :slight_smile: !

@Ellen69 wrote:

HIhihi, nou Sonne, ik heb me tijdens mijn zwangerschap echt de rambam gegeten aan vezelrijk eten en heeeeel veel gedronken maar dat hielp dus niet. Maar dat was nog wel te doen… toen dus de bevalling… ahum, tsja, toen had ik dus ineens een hele tros ieks !
Ja dat herken ik.

Het is eigenlijk het enige waar ik tegenop zie vwb de bevalling. Ik weet zeker dat het een recordaantal wordt :shifty: .

@Sonne wrote:





Aambeien zijn deels te voorkomen door veel vezels te eten, bijv ontbijten met allbran ofzoiets (of als toetje).

En veel water drinken.




Dit geldt niet voor mij… Werkt alleen maar averechts lijkt het wel :mrgreen: