Tip ivm overgang van melk.

Ben bezig geweest om wat meer te weten te komen over een goede overgang ivm melk en bv.

Ik had al vaker gehoord dat gewone koemelk niet zo goed was omdat dit veel lactose bevat en dus slecht is voor die jonge darmen en ze daar dus behoorlijk last van kunnen hebben ivm vertering. Nu heb ik natuurlijk niet voor niks zolang bv gegeven en wil ik dus een veilige overgang van melk maken.

Nu heb ik me bij een reformwinkel en biowinkel me eens goed laten voorlichten en het blijkt dat het voor die kleintjes veel beter is om verschillenden melksoorten af te wisselen.

Op die manier leren ze niet alleen meer kwa smaakbeleving maar is het voor de darmen ook veel beter te verteren.

Je zou dan gewone melk kunnen afwisselen met soja melk(niet alleen maar soja geven want dit kan een intollerantie opleveren), geitemelk en paardenmelk.

En ik vond dit wel interessant klinken vandaar dat ik jullie dit ook wilde laten weten.

Is ook voor flessenkindjes dus een goede overgang na de opvolgmelk.





hee niek, dat deed ik toevallig zelf ook al

Ik wissel halfvolle gewone melk af met sojamelk zowel smaakjes als neutraal, en opvolgmelk soms in de vorm van pyjama papje.

Werkt ideaal!!

Het is inderdaad heel simpel hoor.

bijv: gewone melk om te drinken, geitekaas op het brood ipv koekaas en een soja toetje.

Heb je 3 verschillende dingen gegeven waar dezelfde goede stoffen in zitten maar met een stuk minder moeilijk verteerbare lactose voor de darmpjes en je kind leert weer allerlei nieuws smaken bij.

O, ja je moet trouwens niet melk helemaal vervangen voor soja want dat kan in een intollerantie opleveren helaas.