tintelingen in vingers/arm slaaphand

ik heb nu sinds een week (mss wel langer maar viel niet zo op) dat mijn pink tintelt en slaapt de hele dag door…ook de weg ernaar toe (naar mijn pink :oops: )vanuit de elle boog voelt ook zo aan en soms doet het zeer…ik wordt er een beetje kriegel van maar om de dokter te bellen voor ziets :think: …is dit iets wat erbij hoort…mss zenuw beknelt? en heeft iemand hier tips voor? het begint nu nml irritant te worden

Klinkt een beetje als carpaal tunnel syndroom. Dat komt ook vaker voor bij een zwangerschap. Misschien toch even wat ino inwinnen bij je huisarts?

:shifty: :shifty: :shifty:



ik denk dat ik morgen dan maar even de ha ga bellen…



thanks voor je antwoord

Ik ben 32 weken zwanger en heb hetzelfde… Veel last van slapende handen en armen. Ben bij de ha geweest en volgens haar is het vocht. Dat kan goed kloppen want ik hou enorm veel vast. Ben helemaal opgezwollen :cry:

Door het vocht hebben je aders gewoon minder ruimte en dat merk je aan tintelingen en slapende handen.



Jammer is dat er niet zoveel aan te doen is, behalve veel water drinken en bewegen.

Heb idd ook wel eens gehoord van carpaal tunnel syndroom in de zwangerschap. Daar weet ik niks van. Misschien dus toch slim om even naar je ha te gaan.

Klinkt inderdaad als carpaal tunnel syndroom. Heel voorkomend bij een zwangerschap helaas. Kan erg vervelend zijn!

Heb ik ook gehad toen ik zwanger was van Nina. Even aangekaart bij de gyn, en die dacht aan CTS. Volgens hem ging het vanzelf weer over.

En idd en paar weken na de bevalling werd het steeds minder.

Ik heb het ook, Pink en ringvinger. Komt idd door vocht rondom de zenuwen in je pols, waardoor het afgeklemd wordt.



Carpaal-tunnelsyndroom

Een beklemde zenuw in de tunnel van de pols. Deze tunnel wordt gevormd door de botten van de pols en het vlies dat de botten samenhoudt. Tijdens de zwangerschap houden vrouwen onder invloed van hormonen meer vocht vast dan normaal. Vochtophoping in de pols veroorzaakt de eerste verschijnselen van het carpaal-tunnelsyndroom: pijn en tintelingen in de duim en de vingers ernaast, gevoelloosheid en krachtverlies in de hand en pijn vanuit de pols tot in de onderarm. Eventueel kan bij hevige pijnen een spalk worden voorgeschreven die 's nachts om de pols gedragen wordt.



http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/kwaaltjes_01.htm



Toen ik aan mijn vk vroeg wat je eraan kon doen zei ze: Bevallen.