Timide op het kdv?

Elano heeft het niet meer naar zijn zin op het kdv.

Ik vind het lastig te bepalen wat het nu eigenlijk is. Sinds Elano ziek is geweest is hij niet meer de ‘oude’ Hij is nu bijna 2 weken ‘beter’.

Thuis gaat het wel oke en is hij blij en vrolijk, maar op het kdv is hij stillig en wat afwachtend. Hij wil niet lopen, drinkt slecht en moet gevoerd worden. Terwijl hij eerst altijd superblij en actief was, stapte op kindjes af, speelde overal mee, at zelf en dronk goed. Nu zit hij maar stil te zitten en het lijkt wel alsof hij zich erbij neergelegd heeft dat ik weg ga, hij huilt niet.

Omdat hij thuis wel speelt, denk ik niet dat hij nog niet helemaal lekker is. Misschien mist hij mama, dat is iig mijn gevoel.

Ik vind het zo rot om te horen voor hem dat hij alleen maar zo stil is en niets meer wil. Buiten blijft hij gewoon op zijn plekje staan. Het is nu de 2e week dat hij dit gedrag vertoond.

Het zal misschien ook wel met de sprong te maken hebben?

Ik ben er zelf nogal verdrietig van dat hij zich zo ongelukkig voelt op het kdv, dat wil ik niet en dat hoeft ook niet. Als ik hem ophaal is hij erg gezellig en zit veel bij me.

Misschien moet ik hem morgen maar halverwege ophalen?

Herkent iemand dit en hoe is dat bij jullie gegaan?

Het is te snel om te zeggen het kdv te stoppen…maar ja leuk is anders :frowning:

liefs van Angela

Afgelopen vrijdag was het echt heel erg met Elano. Hij wilde helemaal niets meer en kwam niet meer van de grond af. Misschien stom, maar ik heb hem opgehaald. Even een dagje bijkomen hoor. Ik vond het zo ontzettend zielig, zo hoeft het van mij ook niet hoor…

Woensdag gaat hij weer, maar hij is al veel beter te genieten en zit thuis toch nog beter in zijn velletje. We wachten het af, het zal toch het sprongetje icm nasleep van ziek zijn geweest zijn.

is er niks gebeurd op kdv miss met 1 van e kindjes ofzo?

of ergens van geschrokken eens?

heb je het al besproken ?

Ja dat had ik ook al gevraagd :wink: maar ze konden niets bedenken, of ze hebben het misschien niet gezien. Morgen gaat Elano weer, ben benieuwd hoe het dan zal gaan.

Kan me heel goed voorstellen dat je Elano bent gaan ophalen.

Is toch zielig dat hij zo verdrietig is.

Hoop voor jullie allebei dat hij het straks weer leuk gaat vinden.

Voor dit soort situaties hou ik ook m’n hart vast want Jayden is ook erg gehecht aan mij.

Hij kan alleen bij 3 personen blijven zonder problemen en dat zijn m’n vriend en m’n ouders.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat, laat je het nog even weten?

Succes!

Het is in ieder geval wel een hele tijd goed gegaan dus hij kan het wel leuk hebben. Ik laat het weten oke hoe het afloopt :wink:

En? Is het inmiddels allemaal opgelost?

Het is inmiddels wel weer wat beter, maar hij is niet meer de oude die hij was. Ik overweeg om Elano een dag minder te laten gaan. :think:

Saba heeft een soortgelijk probleem gehad. Er is een andere leidster in haar groep gekomen en zij heeft Saba direct kritisch geobserveerd waarna bleek dat ze ook afwachtend, timide en zelfs bangig leek geworden. Er is toen besloten Saba tijdelijk wat extra aandacht te geven en haar uitgebreid uit te leggen wat er gebeurt en gaat gebeuren. Ze werd even apart genomen, kreeg dan te horen wat er ging gebeuren (buiten spelen, boterham eten, of uitleggen waarom een kindje aan het huilen was, etcetera) en na een paar keer dit consequent doen voelde ze zich een stuk zekerder. Ze mocht op een afstandje observeren wat er gebeurde in de groep waarna ze er stapje voor stapje bij werd betrokken. Een soort “herintroductie” om eventuele angstgevoelens of onzekerheden weg te nemen.

Nu kan ze voortaan dikke pret hebben, maar het was wel even een flinke ‘hobbel’ op de weg, die met wat extra 1-op-1 begeleiding opgelost kon worden. Sterkte!

Daar ben ik het als leidster van een kdv mee eens. Dreumesen hebben net als een periode van eenkennigheid enz ook periodes dat ze door alle prikkels om zich heen wat angstig kunnen worden en/of onzeker. Ik kom dit vaak genoeg tegen en een kind heeft dan het meest aan individuele aandacht, extra uitleg en een wat rustiger programma.