Tim Ribberink...

Rust zacht jongen… :kaars:





Zo verdrietig, zo verschrikkelijk! :cry:




Rouwadvertentie Tim maakt veel los
»
De rouwadvertentie voor Tim Ribberink
De Twentsche Courant Tubantia Toegevoegd: maandag 5 nov 2012, 11:28
Update: maandag 5 nov 2012, 13:12

Een schokkende rouwadvertentie in De Twentsche Courant Tubantia van vandaag maakt op internet veel discussie los over pesten.


Het gaat om de advertentie voor Tim Ribberink uit Tilligte die op 20-jarige leeftijd een eind aan zijn leven maakte.

In de rouwadvertentie hebben zijn ouders de tekst van zijn afscheidsbrief laten plaatsen. "Lieve pap en mam, Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim."

Heftige reacties
De advertentie leidt tot geschokte en emotionele reacties op internet en Twitter. De foto van de rouwadvertentie was om 13.00 uur al 5400 keer geretweet. Een greep uit de reacties:


'Moet spontaan janken om rouwadvertentie in #tctubantia voor Tim Ribberink. Wat erg. Wat wreed'.


'Ja, het hakt erin, maar dat moet ook. Zeg het je kinderen, zeg het iedereen. Pesten is de hel' RIP #rimribberink'.


'#timribberink Hopelijk is dit de wake-up call.. En wordt er nu opnieuw aandacht besteed aan #pesten'.

'Laten we #timribberink trending maken, om te laten zien dat wij hem wel accepteerden'.

PersconferentieDe ouders van Tim geven dinsdagmiddag een persconferentie om de rouwadvertentie toe te lichten, zei een woordvoerster van de familie tegen persbureau ANP.

"We krijgen zoveel aandacht dat we daarom hebben besloten een persconferentie op het gemeentehuis Dinkelland in Denekamp te geven.''



Twentse jongen (20) de dood in gepest Tilligte -
De ouders van de 20-jarige Tim Ribberink hebben maandag in de Twentsche Courant Tubantia een schokkende rouwadvertentie geplaatst voor hun zoon. Tim pleegde zelfmoord na jarenlang gepest te zijn, vermoedelijk vanwege zijn geaardheid.

De schokkende rouwadvertentie maakt op internet een grote discussie los over pesten. De ouders van Tim hebben in de advertentie de tekst opgenomen van zijn afscheidsbrief: "Lieve pap en mam, Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim."

Bij hogeschool Windesheim in Zwolle is inmiddels een stilteplek ingericht voor de student, die afgelopen donderdag een einde aan zijn leven maakte. De jongen volgde de Lerarenopleiding Geschiedenis aan de hogeschool. Hij zat in zijn tweede jaar. In een mededeling aan de studenten: ''We hebben Tim leren kennen als een leergierige, enthousiaste en serieuze jongen. Het overlijden van Tim raakt ons zeer.''

In het gebouw is een plek ingericht waar studenten en medewerkers stil kunnen staan bij zijn overlijden. Ook kan er een condoleanceregister getekend worden, schrijft De Stentor.


Persconferentie
De ouders van Tim geven dinsdagmiddag een persconferentie in het gemeentehuis van Tilligte.

Vooral op internet en via Twitter werd maandag hevig gediscussieerd over de aanleiding voor de zelfmoord en vooral het feit dat de ouders de reden bij de advertentie plaatste. „We krijgen zoveel aandacht dat we daarom hebben besloten een persconferentie op het gemeentehuis Dinkelland in Denekamp te geven�, aldus de woordvoerster.

De advertentie is niet schokkend. De acties, die er toe geleid hebben dat de jongen zelfmoord pleegde, die zijn schokkend!



Veel sterkte voor de nabestaanden.

ik las het op FB, wat vreselijk… geen woorden voor :cry:



:kaars:

wat erg zeg,zo heftig :cry:

Geen woorden voor :frowning: :frowning:



Rust zacht, :kaars: :kaars:

tja dan komt het wel heel dichtbij, nog geen 10 km hiervandaan



heel veel sterkte voor de nabestaanden.



en dat nu de ogen eens open gaan van al die pestkoppen die hier rondlopen en al die mensen die het merken, maar hun kop in het zand steken.

laat ook scholen hier hun leer uit trekken.



:kaars: lieve Tim

Ik lees in de trein jouw verhaal



En denk hoe kan dat allemaal



Iemand altijd maar plagen



Hem zelfs de dood in jagen



jij wist geen uitweg meer



Jij moest vast veel huilen, keer op keer



En dan kom jij tot deze daad



Maar jouw ouders zijn op jou vast niet kwaad



Wel hebben ze veel verdriet



Jou vergeten zullen ze niet



Tim. Rust zacht



Er wordt aan je gedacht.


zomaar een gedichtje wat ik las in de reacties op RTV oost

het raakt mij tot in het diepste van mijn hart.



Ik kan niet uitwijden… maar het kwetst mij tot die diep in mijn hart dat er nog steeds collega;s zijn op de scholen die bij pestproblematiek niet thuis geven!!



Ik snap het niet, bewust het tolereren dus medeleerlingen toejuichen dat ze iemand te grazen nemen!

Al is het met woorden! als een kind het niet meer leuk vind is het geen grappig plagerijtje meer!

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=153145



weet niet of dit mag.



Maar kippenvel dit.

Dit gaat toch wel door merg en been. Pesten is de hel.

deel van de wake staat ook op rtv oost