Weet iemand of het kwaad kan tijgerbalsem te gebruiken? Mijn man is door zijn rug gegaan en ik heb net zijn rug ingesmeerd, zelf nu dus ook dat getintel in mijn hand van die balsem.
Weet iemand of dat kwaad kan?
In principe mag je het zelf niet gebruiken, maar die ene keer aanje handen kan geenkwaad.
Ik heb weken lang een cortison creme lopen smeren bij het eczeem van mijn zoontje, terwijl dat dus ten strengste verboden is…
Heb de ha gebeld en omdat het eenklein oppervlakte betrof (handen) en een minimale hoeveelheid moest ik mij geen zorgenmaken,maar welof stoppen met smeren en het eenander laten doen of rubberen handschoenen aan.
sluit me helemaal bij joy aan!
1x een beetje aan je handen zal geen kwaad kunnen, maar je man zal of een ander slachtoffer moeten zoeken om zijn rug in te smeren, of je moet handschoentjes aan doen
ik zat zelf ook op het net te surfen, en het viel me op dat sommige zeggen niet gebruiken, maar dat op andere sites verloskundige het aanraden volgens vrouwen omdat het bij hoofdpjn minder schadelijk zou zijn als paracetamol. Heel onduidelijk dus!
waarom mag dat niet dan?
Ik heb het altijd gebruikt eigenlijk. Nooit gehoord dat het niet mag dus nu ben ik ook wel benieuwd waarom het niet niet mogen.
Volgens mij mag je het gewoon gebruiken hoor!
Nooit van gehoord dat het niet mag.
Tegen de jeuk bijvoorbeeld krijg je in je zwangerschap nog wel eens
mentholgel voorgeschreven…poeh dat wordt ook heet hoor!
Wat staat er in de bijsluiter? Ik vind op internet tegenstrijdige berichten…
dus ik denk dat het allemaal wel meevalt…
je hebt toch wel goed je handen gewassen na de tijd, als je dat niet doet en je wrijft in je ogen…
volgens mij kan het verder geen kwaad…ik krijg via de fysio iets wat juist heel koud wordt, dat kan ook wel gewoon…
Ik vind tijgerbalsem en hydrocortison toch wel heel wat verschillends hoor. Kan me niet voorstellen dat tijgerbalsem schadelijk is.
toen ik zwanger was heb ik nagevraagt, maar mocht geen tijgerbalsem gebruiken. Vraag me neit waarom niet, dat heb ik toen ook niet gedaan haha
idd tijgerbalsem en andere smeerseltjes tegen spierpijn ed mag je niet gebruiken, heb ik ook nagevraagd in mijn zwangerschap ban Mik.
Dat je tijgerbalsem en hudrocortison creme niet met elkaar kan vergelijken besef ik ook wel, ging me alleen om het antwoord dat ik van de ha had gekregen en dat zal ook voor de TO gelden ook al betreft het “maar” tijgerbalsem
ik ga eens even googlen op tijgerbalsem en zwangerschap, want nu wil ik eigenlijk wel weten waarom het dan niet mag…
Ik denk dat het met het menthol spul te maken heeft dat er in zit.
Ik wilde laatst bij de dirxdrogist van die mentholsnoepjes kopen, maar ik kreeg ze niet mee van de verkoopster. Volgens haar mag je die niet eten als je zwanger bent, vanwege de menthol die erin zit.
Maar waarom je het niet mag weet ik niet.
Heleen al wat gevonden?
jawel maar tegenstrijdige adviezen, de een zegt kan geen kwaad de ander zegt liever niet…via de site van tijgerbalsem kun je wel vragen stellen, dat is misschien ook nog een idee…
ik heb gisteren ook mijn liefs rug ingesmeerd…
op de gebruiksaanwijzing staat niets over zwangerschap… heb er nog speciaal naar gekeken.
ach die ene keer kan geen kwaad, het is niet dat je je lijf er mee insmeert toch.
en gelijk je handen wassen scheelt natuurlijk ook…
ik heb het ook gebruikt man ingesmeerd
en ik gebruik dagelijks tococolin is ook met menthol er in die wat druppies op mijn kussen, ivm met allergie me neus gaat gelijk dicht , en als ik migraine heb op mijn hoofd kan geen kwaad zegt mijn gyno heb ook menthol zalf van de huiarts voor de jeuk in de zwangerschap , ik zou me maar niet al te veel zorgen maken .
@myrella wrote:
Ik denk dat het met het menthol spul te maken heeft dat er in zit.
Das niet waar, want ik kreeg tegen de jeuk juist een sterkte mentholgel
voorgeschreven en deze moest(mocht) ik overal smeren.
(buik, benen, rug, armenO)
wat een tegenstrijdige antwoorden allemaal! Ik werd op internet ook niet wijzer! Blijkbaar ben ik dus niet de enige voor wie het niet duidelijk is!
Ik laat het maar gewoon staan!
Dat van die snoepjes met menthol wist ik ook niet. Ik heb best wel veel menthos op, daar zal het ook wel inzitten, of bedoel je die echt keelsnoepjes?
@britt28 wrote:
Dat van die snoepjes met menthol wist ik ook niet. Ik heb best wel veel menthos op, daar zal het ook wel inzitten, of bedoel je die echt keelsnoepjes?
Ik bedoel die groene snoepjes met suiker erop :drool:
Ik eet ze trouwens nog steeds.
Pas, het was ook geen arts die het zei over de menthol, maar een verkoopster van een drogist.
Ik wilde in eerste instantie zo’n inhalatiestick met menthol meenemen (voor m’n neus). Zij heeft toen nagevraagd bij het merk (ben vergeten welk merk) en daar werd het afgeraden tijdens de zwangerschap. Terwijl het niet op de bijsluiter staat.
Ik had ook van die groene snoepjes in mijn handen en toen zei ze dat ik die dan ook niet mocht eten.
Maar als er meiden zijn die mentholgel voorgeschreven krijgen via de huisarts, dan denk ik dat tijgerbalsem ook geen kwaad kan.
Als je het echt niet mag hebben dat zou het er wel duidelijk opstaan en
dan zou je het ook op internet makkelijk kunnen vinden.
Bij onduidelijkheid zeg ik; kan geen kwaad. Ik zou het
gewoon gebruiken met mate.