Sinds een aantal weken eten de jongens zo rond een uur of 6 een groentehap. Gaat goed, en ik wil het gaan uitbreiden zodat het steeds meer echt een maaltijd wordt. Nu krijgen ze rond 4 uur nog bv, dan dus groente, en dan rond 7 uur/half 8 weer bv. Die groentehap gaat straks natuurlijk een voeding vervangen en ik wil graag dat ze steeds meer met de pot mee gaan eten. Nu eten wij zelf meestal pas rond half 8 (wil ook nog wel eens 8 uur worden).
Meestal is het natuurlijk zo dat kindjes rond 5 uur warm eten en dan voor het naar bed gaan bv of fles krijgen. Is het bezwaarlijk om dat om te draaien? Dus rond 5 uur bv en dan 's avonds met ons aan tafel eten en dan naar bed? :think: Ik kan eigenlijk niet echt zeggen waarom het nÃet zou kunnen, maar gevoelsmatig is het ‘verkeerd om’ :roll:
Waarom eten jullie zo laat? Ivm het werk?
Ik zelf vind 20 uur wel laat, maar hier liggen ze allemaal al om 19:00 op bed voor de nacht. Ze krijgen dan niks meer en slapen door tot een uur of 06:00.
Maar het is ook maar net wat je ze aanwend denk ik.
Voor jullie is het wel gezelliger en als ze het trekken is het misschien wel de moeite waard om te proberen.
Ja, komt inderdaad door werk. Mijn vriend kookt meestal, en die is vaak pas rond 18.00 thuis. En koken in een half uurtje tijd kan hij dus niet hè… :roll: :lol:
Ik herken het probleem, maar ik heb me er maar bij neergelegd dat ik mijn zoontje bij terugkomst uit KDV (dus rond 18u) zijn groentehap geef (wordt dus warme hap). ik vind om 20.00u eten voor de kinderen wat aan de late kant, zo zwaar op de maag lijkt me. In het weekend eten we gewoon samen op tijd.
Voordeeltje is dat mijn man en ik lekker lang kunnen tafelen, want dan is het lekker rustig boven :mrgreen:
wij eten hier zo meestal rond uur of 19.00 uur met tara
rond 20.00 uur gaat ze dan naar bedje toe
groetjes marjolein
mama van tess :vlinder: en tara
Ik zou ook zeggen dat het zo zwaar op de maag ligt.
Kijk, het is jullie ritme, en dat zal het ook straks voor hun worden (neem ik aan tenminste).
Voor mijn gevoel klopt het niet, maar ik ben dan ook anders gewend.
Hoe heb je het nu opgelost eigenlijk?
Wij eten rond 18.15/18.30 Ivan eet dan ook mee. Komt omdat ik pas om 18.00 vrij ben en als ik thuis kom is het klaar :mrgreen: behalve als mijn man van 15-23 werkt dan geef ik eerst Ivan eten en dan pas ga ik eten.
Rond 19.30 gaat hij Ivan in bad en 20.00 de fles en slapen
ik werk tot 18.15u dus ook hier eten we laat op mijn werk dagen…
anders eten we om 18.00u
Jade krijgt nu nog een potje maar vanaf volgende maand willen we haar mee laten eten… wat dus betekend dat ze ook rond half 7 kwart voor 7 haar eten krijgt…
om 8u laatste fles…daarna naar bedje toe…
de kids zijn niet anders gewend… dus voor hun is het niet laat.
Mijn kleine man zou dat niet volhouden tot half 8. Hij zou niet meer eten omdat hij dan gewoon te moe is. Onze zoon eet altijd eerder dan wij omdat hub pas om half 7 thuis is. Als wij eten krijgt hij dan een soepstengel ofzo.
Persoonlijk zou ik niet kiezen om de kids zo laat te laten eten.
Ik ben 2 x per week ook pas om 18.30 thuis ivm werk.
Maar dan eet mijn man alvast met hen, en schuif ik daarna aan, en krijgt Lucas vaak alweer de laatste fles.
Niet echt gezellig, maar voor ons het meest practische.
En ik ben dan zelf ook in 10 minuten klaar met eten (schuif schuif 8) ), en kan daarna lekker met de jochies knuffelen.
Hier eten wij ook altijd pas tussen 19.00 en 20.00 uur.
Aniek en Peter moeten daarna wel direct naar bed, dus ze eten in hun pyama’s en zijn vaak rond 17.00 uur al in bad geweest.
Bij ons is het de consequentie van terugverhuizen naar Overijssel terwijl manlief werkt in de randstad. Hij is meestal pas tegen 7 uur thuis, maar wil wel graag zijn kinderen nog zien en ze naar bed brengen.
Het gaat overigens prima, wij hebben gewoon een ander ritme.
Eerst in bad, dan pyama aan, dan eten, dan naar bed.
Michel gaat ook mee in dat ritme, omdat we aldoor al zo eten heeft hij ook een ander slaapritme. Zo gaat Michel dus tussen 4 en 6 nog naar bed. Dan is hij niet te moe. Als hij om 6 uur uit bed komt krijgt hij een bekertje opvolgmelk (geen volle) en een biscuitje en als we dan gaan eten op onze etenstijd eet hij gewoon met de pot mee.
Het kan dus goed om iets om te draaien. Het maakt toch niet uit wanneer ze iets krijgen, als ze maar krijgen wat nodig is.
En dat slapen op een volle buik, ach, als je om 6 uur eet en ze liggen er om 7 uur in, dan hebben ze toch ook de buik vol? :shifty:
Wij eten altijd om 17.45 uur. Mijn man kookt altijd en is ook vroeg vrij. Ik werk zelf tot 16.30 uur (uur reistijd), maar begin ook vroeg. Mara krijgt haar groentehap om 17.00 uur en slaapt daarna meestal nog even voordat ze haar laatste fles krijgt rond 1900 uur. Nikkie eet met ons mee en rond 1830 uur gaan we dan naar boven. Om 1900 uur krijgt ook zij nog wat melk en daarna verhaaltje lezen en naar bed. We proberen echt alles rond 1930 uur op bed te hebben. Dat vind ik voor de kinderen belangrijk, maar zeker ook voor onszelf, zodat we nog wat tijd voor onszelf hebben.
Maar bij ons is dat met het werk dus te regelen :).
Wij eten doordeweeks (behalve op pappa) rond 8 uur omdat mijn vriend vaak niet eerder thuis is en soms wel eens later. Onze dochter eet (als ze wil) gewoon mee en gaat een half uur tot een uur daarna naar bed. Als ze terugkomt van kinderdagverblijf krijgt ze vaak nog een plakje koek of een droge boterham (vindt ze lekker) voor tegen de honger. Ik heb geprobeerd om haar eerder eten te geven maar dan eet ze ook haast niets (ja aardappelen en worstjes) Het is ons ritme en ze is er aan gewend.
@Becca wrote:
Hoe heb je het nu opgelost eigenlijk?
Voorlopig eten de jongens nu dus eerder dan wij. Ik zou het graag anders doen, maar mijn vriend niet. En op zich werkt het nu ook wel goed: eerst eten de jongens, dan eten wij (zij krijgen dan vaak nog wel iets te ‘knabbelen’ van ons eten, stukje groente ofzo) en dan krijgen ze de fles en gaan ze naar bed.