D. is dol op lezen en kleuren en tekenen en puzzelen.
Nu hebben we van de buren wat “tijdschriften” gekregen “rompompom” en “pompoen”
Ze vind het helemaal te gek erin te lezen en kleuren.
Nu vroeg ik me af welke tijdschriften er nog meer zijn voor deze leeftijd, en dan de educatieve waarbij ze naast leren lezen ook leuke spelletjes kunnen doen en wat jullie ervaringen ermee zijn?
Ik zit te denken haar een abonnement te geven met haar verjaardag, maar vraag me ook af of 1 tijdschrift per maand misschien niet ook wat veel is voor een kindje, of hebben ze die makkelijk op tijd uit?
mijn dochter vind entoenentoen wel erg leuk, veel afwisselende dingen erin, echter weinig puzzels enzo.
@mamy wrote:
mijn dochter vind entoenentoen wel erg leuk, veel afwisselende dingen erin, echter weinig puzzels enzo.
hier idd ook entoenentoen, maar dat is echt alleen maar voorlezen.
Volgens mij is een keer per maand een prima frequentie voor een tijdschrift voor die leeftijd. Als er een keer iets blijft liggen, is het ook geen ramp, toch?
1x per maand lijkt me mooi toch. Je moet misschien een beetje helpen(samen doen) om de verhaaltjes en kleurwerkjes af te krijgen en wat overblijft is leuk voor de vakantie!
hier hebben we inderdaad ook aan rompompom zitten denken, nog niet gedaan trouwens. Het figuur pompom word bij Elise op school ook gebruikt tijdens kleuterlessen, dus pom pom is wel erg bekend hier ook… Brengt me erop misschien nu maar eens een abonnementje te nemen, leuk voor de vakantie over 6 weken
rompompom! erg leuk!! voorlezen, zelfdoe dingetjes ed sluit ook aan bij schatkist, een methode die gebruiktw ordt bij kleutess
Er is ook nog Bobo, maar ik vind die erg druk.
Hier 2 absolute fans van Rompompom, sluit ook aan bij de methode die ze op school gebruiken. Enneh…eerlijk gezegd…3 fans. Ik vind het ook een erg leuk blad. :mrgreen: Rompompom komt 2x per maand. Soms duiken ze er boven op en zijn alle werkjes na 1 dag al gemaakt. Een andere keer blijft 'ie liggen, maar dan komt het later wel.
Hier ook Rompompom :thumbup:
Weinig anders dus op de markt op dit moment voor die leeftijd en interesses begrijp ik.
Ben dan denk ik ook al ompiedompiedom voor rompompom :lol:
D. vind die nu al helemaal leuk en net met vriend over gehad die vond het ook een leuk idee voor de verjaardag.
Entoenentoen is inderdaad alleen voorlezen. Dit blad hebben wij in ons beheer
Dan heb je ook nog de pompoen inderdaad en Jip magazine.
Dora magazine is ook veel tellen, kleuren , spelletjes en engelse woordjes leren, maar dan moeten ze Dora wel leuk vinden natuurlijk. Dora is inmiddels wel gestopt met abonnementen maar je kan nog wel nummers los krijgen.
Anders liggen er altijd wel tijdschriften in het schap van de supermarkt. Kun je altijd wel even kijken of er wat tussen zit. 1 nummer eventueel meenemen om te kijken of het leuk is en daarna een abonnement nemen.
we hebben nu een proefabonnement van 3 nummers op Bobo. stopt automatisch.
kleuter zit net op school en vindt die wel erg leuk :thumbup:
puzzeltjes, letters leren, kleuren, heel afwisselend.
de vormgeving is inderdaad wel wat druk. misschien dat ik na deze drie nummers eens naar rompompom ga kijken :think:
je kunt bij de supermarkt losse nummers kopen om het eens uit te proberen, en bij onze bieb kun je ook nummers van Pompoen en nog een andere lenen.
Wij hebben hier ook een stapel Maan Roos Vis tijdschriften liggen, gekregen van de buren maar dat is eigenlijk voor wat ouder (groep 3).
sesamstraattijdschrift is al snel te makkelijk denk ik.
We hebben Rompompom en gaan volgend jaar voor Maan-Roos-Vis. Dit blad verschijnt één keer in de twee weken en hij is bij mijn zoon binnen 3 dagen vol, zo leuk vindt hij het! Hij wacht echt de brievenbus af.
Wij hebben op school bij de informatie-avond aan het begin van het schooljaar een aantal tijdschriften kunnen meenemen (er liggen altijd proefexemplaren), en hebben toen uiteindelijk voor Rompompom gekozen. We vonden bijv. in de Bobo te veel reclame zitten en het geheel te druk over komen.
Succes met je keuze :thumbup: