Tijdschrift maken

Heeft iemand wel eens een tijdschrift gemaakt?

Mijn schoonmoeder wordt in december 50 en we gaan van alles doen, waaronder een tijdschrift maken waarin allerlei teksten komen van familie, vrienden, oude collega’s, etc. Het wordt dus ook maar een paar pgina’s, maar ik wil het wel leuk maken natuurlijk!

Ik zag online wel iets, maar dat is heel duur en het is niet de bedoeling dat het iets kost eigenlijk. Dus ik dacht het dan in word te maken, alleen is mijn ervaring met word dat het soms niet helemaal lekker werkt. Als ik 2 foto’s heb, dan gaat de ene foto soms ineens naar de volgende pagina als je de andere verschuift enzo. Dus ben een beetje bang dat het dan een mega-klus wordt om het elke keer weer terug te zetten en goed te zetten enzo.

Heb ook nog zitten denken aan een website er van maken. Met chrome kun je pagina’s printen zonder erop van welke pagina het komt enzo. Maarja, andere tips zijn ook erg welkom, want ik weet het nog niet helemaal.

Dus ik hoop eigenlijk dat iemand tips heeft hoe en waar ik iets mee zou kunnen maken. Het moet gewoon A4 worden, eventueel A5 kan ook. En een bladzijde of 6 verwacht ik, ligt er aan hoeveel stukjes en foto’s ik krijg van familie en vrienden.

Ik zou het toch via jilster doen. Het resultaat is erg mooi. Heb er meerdere keren mee gewerkt en ik vind t wel betaalbaar…

Nouja, we willen er een stuk of 50 laten maken, voor iedereen, en ik heb van de week even gekeken en dat zou tegen de 250 euro uitkomen. Dat vind ik toch wel heel duur, aangezien we al een duur cadeau geven en dit gewoon een extraatje is als herinnering.

zelf even creatief zijn via world en een printer

even scannen van fotos waar het moet en zo

er zijn volgens mij ook afbeelding van tijdschrifte onlinte vinden waar je zelf een foto in kan maken

als je dit dan zelf zou uitprinten kun je het ook laten ringen bij een drukker dit is volgens mij niet zo duur

@Noekie wrote:

Nouja, we willen er een stuk of 50 laten maken, voor iedereen, en ik heb van de week even gekeken en dat zou tegen de 250 euro uitkomen. Dat vind ik toch wel heel duur, aangezien we al een duur cadeau geven en dit gewoon een extraatje is als herinnering.

Dat is 5 euro per persoon toch?

Als iedereen dat bijdraagt… De vraag is of iedereen er echt eentje wil hebben. Die wij hebben gedaan heb ik zelf wel extra besteld omdat ik er idioot veel uren in heb gestoken, maar niet iedereen wilde dat tijdschrift.

Voordeel is dat iedereen online zijn of haar foto’s en teksten kan uploaden, en achteraf kan wie echt wil alsnog een versie bestellen, ze blijven eeuwig leverbaar geloof ik.

Maar je wilt het echt zelf doen he, dan zou ik in jouw geval Publisher gebruiken ipv Word. Daarin heb je meer mogelijkheden.

We willen de gasten geen bijdrage laten betalen, want ze vragen hier niet om. We leggen een stapeltje neer voor de mensen die er een willen hebben.

Ik zal eens kijken of ik Publisher hier heb, volgens mij wel. Eens kijken of ik daar wat mee kan :slight_smile:

@hendrika wrote:

zelf even creatief zijn via world en een printer

even scannen van fotos waar het moet en zo

er zijn volgens mij ook afbeelding van tijdschrifte onlinte vinden waar je zelf een foto in kan maken

als je dit dan zelf zou uitprinten kun je het ook laten ringen bij een drukker dit is volgens mij niet zo duur

Ik kan op zich alles maken met word, dat is het niet. Ik vind gewoon vrij irritant werken met foto’s enzo. Ik zocht juist andere tips dan word. Sites waar je gratis wat kunt maken o.i.d. Maar ben bang dat dat er niet is.

Ik denk dat ik het dan maar gewoon met html ga maken, werkt makkelijker dan word :slight_smile:

Ken je Adobe Illustrator? Volgens mij word dat ook wel gebruikt in het bedrijfsleven. Kopen is natuurlijk duur, maar heel veel van dat soort programma’s kun je eerst 30 dagen uitproberen. :smiley:

Publisher is een handig programma voor het opmaken van nieuwsbrieven, uitnodingen etc. Ik neem aan ook tijdschriften. Er staan ook vele voorbeelden en sjablonen in.

wat een cool idee mag ik dat van je overnemen ?? mijn moeder word 50 in december

misschien dat we ideeen er over hier kunnen delen ?

Tuurlijk mag je dat overnemen :smiley:

Voor mijn schoonvader hadden we een soort krantje gemaakt, met allerei artikelen erin die we zelf geschreven hadden, dus lekker gekke dingen en dingen die in zijn leven gebeurd zijn. Hij had bijvoorbeeld eens een of ander apparaat bedacht die hij wilde maken ofzo, dus daar wat over geschreven wat dat ding allemaal kon enzo :lol: :lol:

Maar voor haar laten we dus iedereen die haar kent of heeft gekend wat schrijven. En de Sarah-pop krijgt een zusters-outfit aan, omdat ze verpleegster is.

En we gaan allerlei stukjes spelen en opnemen op video en dan afspelen tijdens het feest. We wilden het eerst allemaal daar gaan spelen, maar dat geeft een hoop stress en gedoe en nu kunnen we het goed uitdenken en overdoen als het niet lukt of al iedereen in de lach schiet tijdens het spelen :lol: :lol: :lol:

Ik weet eigenlijk niet echt meer wat we bij mn eigen ouders gedaan hebben… Dat is alweer eventjes geleden! Mn vader wordt in december 62 en mn moeder wordt in december 59!

ja mijn vader vierde het als een verjaardag met een bbq maar mijn moeder geeft ook een feest en van mijn schoonmoeder was ook net al een verjaardag maar dan wat meer mensen en zo maar daar werd ook niet echt wat gedaan of zo

maar met mijn trouwen heeft mijn moeder allemaal fotos bij elkaar gezocht van mij en mijn man en dat wil ik ook bij haar doen en die misschien gebruiken in dat blad en haar aanbieden

@blue_fairy wrote:

Ken je Adobe Illustrator? Volgens mij word dat ook wel gebruikt in het bedrijfsleven. Kopen is natuurlijk duur, maar heel veel van dat soort programma’s kun je eerst 30 dagen uitproberen. :smiley:

Illustrator is niet echt iets om een tijdschrift mee te gaan maken Dan heb je meer Indesign nodig. Daar kan je meerdere pagina’s toevoegen waar je met Illustrator er maar 1 pagina heb.

Illustrator is leuk voor het opmaken van logo’s, illustraties etc , foto’s bewerken weer Photoshop en tijdschriften etc in Indesign…

Je moet wel even doorhebben hoe het precies werkt met alles (heb je zo onder de knie en je kan veel googlen) maar je kan echt mooie dingen ermee maken :). ik maak er minstens 1x per jaar een toernooi boekje mee :slight_smile:

Aha, Indesign. Zal er eens naar kijken. weet niet of ik het nu ook ga gebruiken, want dan moet ik nu snel even een nieuw programma leren, maar in ieder geval handig om eens naar te kijken!