Hoi,
Is het normaal als je dochter van de ene op de andere dag gaat huilen in haar slaap? We troosten haar dan wel, en dan wordt ze wel weer rustig. Maar vanmorgen werd ze wakker en was het gewoon krijsen, met grote tranen. Maar wel heel ontspannen handjes.
Wil ze dan gewoon even huilen of is er toch wat anders aan de hand.
Ze lag de omgeving te bekijken met haar oogjes maar ondertussen door huilen. Ook niet te troosten. Duurde ongeveer 3 kwartier.
Yara is nu 12 weken.
Ja hoor, kan gewoon zijn dat ze het even nodig heeft om alles wat ze die dag heeft mee gemaakt te verwerken.
Nikki heeft het vaak als ze moe is en wil gaan slapen. Dan huilt ze even, in het begin ging ik dan heel bezorgd bij haar kijken, maar maakte haar dan juist wakker waardoor ze alleen maar meer ging huilen.
Toen herinnerde ik mij de tip van onze eerste kraamhulp: Als de kleine “zonder reden” huilt, eerst naar haar toe gaan en alles checken (luier, kleding, dekentjes, boertje laten etc.). Als alles okay is, dan haar gewoon even laten huilen. Hou de klok in de gaten en laat haar 10 minuten huilen. In 99% van de gevallen zal je merken dat na nog geen 5 minuten ze ophoudt met huilen en ze heerlijk in slaap valt. Het zullen wel de ZWAARSTE minuten van je leven zijn :lol: , maar echt, als ik ga klokken duurt het vaak maar 4 minuten voor ze in slaap valt.
Misschien is dit ook iets wat jullie kunnen proberen?
PS: als het na die 10 minuten nog niet stopt: gewoon naar haar toegaan en troosten en het ritueel herhalen.
Bij Mika hebben we ook dat hij wakker wordt en begint te huilen. Als het dan nog geen tijd voor een fles is ga ik niet meteen naar hem toe. Meestal slaapt ie dan binnen een paar minuten weer verder.
Als het langer duurt ga ik wel naar hem toe om troosten. Blijkbaar hebben ze dat huilen gewoon even nodig.
Succes :-*
Ik heb eens ergens gelezen dat het is om hun 'stress" kwijt te raken…
Of het waar is weet ik niet…maar vind het wel aannemelijk klinken…
Ooww en Ruben heeft het ook wel hoor…
Jayden doet dat ook, maar niet 3 kwartier lang, langste is mss 10 min tot een kwartier. Dan ligt hij net een poosje in bed en ineens hoor je hem dan jammeren (niet echt huilen, maar zo’n heel zielig jammerende geluid weet je wel?), soms gaat het vanzelf over, en soms begint hij harder te huilen. Maar dan 9 van de 10 x nog met z’n ogen dicht. Weet ook niet wat het is, mss idd indrukken verwerken van de dag. Dromen heb ik al gedacht… :think: