Tijdens Sail naar Artis

Hallo,



Wij wilden graag komende zondag naar Artis gaan, maar dit weekend is er natuurlijk ook de Sail.



Nu vraag ik mij af of het te doen is met de auto om tijdens de Sail naar Artis te gaan.



Wij wonen in Heemskerk en moeten dus richting Amsterdam via de A9 of via Zaandam.



Iemand enige ervaring hiermee?

Waarom wil je met de auto? :shifty:

Je komt denk ik écht het centrum niet in met de auto…En als je er wel inkomt wens ik je veel succes met parkeren :mrgreen:

Heemskerk—>Amsterdam centraal= 40 minuten met de trein (stoptrein), een dagretour kost je €9,20 voor een volwassene en €2,50 voor een kind.

Vanaf Amsterdam cs is het een kwartiertje lopen naar Artis.

We gaan met 4 volwassenen en 1 kind. Dus ik dacht dan is met de auto goedkoper omdat Artis wel een eigen parkeerplaats heeft wat 7 euro per dag kost geloof ik.



Maar je zegt dus dat het met de auto sowieso niet verstandig is dit weekend.



Misschien moeten we dan toch maar gaan nadenken over een ander weekend om heen te gaan.

Vergis je niet in de grootte van dat parkeerterrein he, ik denk dat je dan héél vroeg moet gaan zeker in de weekenden is het tópdrukte bij Artis er staat ook op de site dat je er rekening mee moet houden dat de parkeerplaats vol is.

Het is ook midden in het centrum van Amsterdam, Artis zelf adviseert ook om met het ov te komen.

Maar sowieso aankomende zondag niet doen dan want op normale zondagen is het centrum al afgeladen, laat staan tijdens Sail (400.000 extra mensen in de stad)

of een andere dierentuin… Amersfoort is erg leuk!

Tja een andere dierentuin is een optie. Maar voor Artis hebben we nog 4 gratis kaarten liggen.



Dan zal het toch een ander weekend worden denk ik.



Bedankt voor de reacties.

En? Toch nog gegaan? Ben zelf niet in Amsterdam geweest dit weekend, maar ik zou sowieso niet met de auto naar Artis gaan. Lekker met de trein. Het is inderdaad te lopen vanaf het CS, maar ook tram 9 stopt voor de deur :thumbup:. Veel relaxter.

We zijn niet geweest gister.

Vriendlief werd zaterdag gebeld of hij kon komen werken zondag.



We gaan nu als het goed is 11 of 12 september. Waarschijnlijk is het dan toch wat rustiger dan met de Sail. :slight_smile: