tijdelijk geen borstvoeding? Edit: gaat nu goed!

Nog even een edit: Wil niet zeggen dat ik niet twijfel over wel/niet kv hoor! De lk is het op dit moment ook niet eens met de ka. Maar ik denk dat het hier niet alleen om uittesten van kma of kippe-eiwitallergie, etc gaat. Hij zou bij wijze van spreke ook juist last kunnen hebben van paprika, koolsoorten, rundvlees, etc. Van rundvlees weet ik dat hij last heeft, maar dan in biefstuk-vorm, dus rundergehakt gaat weer wel.



Hij wil zo’n 4 luiers volpoepen per dag, maar poepen en windjes laten doet zeer/is moeilijk. Hij huilt en/of moppert als hij windjes moet laten. Dat bemoeilijkt ook het voeden.



Het kost ons mannetje veel energie en ik vind het zo zielig voor hem! Donderdag en vrijdag was hij door het huilen zelfs zijn stem bijna kwijt! :shock: :cry:



Ik wil alleen maar even aangeven hoe desperate je daarvan wordt…



Voor de rest is hij buiten de aanvallen om gelukkig supervrolijk en een heerlijk ventje!



X Do

Vandaag (om 17.30) bv in tommee tippee fles gegeven. Dit heb ik gedaan terwijl hij rechtop zat en toch dat er geen lucht in de speen zat! En jawel, poepen uit zichzelf tot zijn sokken!

We waren ergens op visite, dus op de terugweg in de maxicosi nogmaals luier vol! :dance:



Nu weet ik dat in de tijd dat het goed met hem ging, ik zelf regelmatig een flesje gaf (omdat hij buikgriep had, etc.) ook probeerde ik bv te geven terwijl hij zat. Dan poepte hij tot zijn sokken!



Nu wil ik dat weer proberen (voeden terwijl hij rechtop zit). Iemand tips ? (want hij is nu weer een stukkie groter natuurlijk! :wink: )



X Do

@Dominique wrote:

Nu wil ik dat weer proberen (voeden terwijl hij rechtop zit). Iemand tips ? (want hij is nu weer een stukkie groter natuurlijk! :wink: )


Ik denk zelfs dat het scheelt dat je zoontje nu iets groter is en tevens sterker :thumbup:

Zorg er in ieder geval voor dat je eigen lichaamshouding goed is; een fijne, comfortabele stoel waarin je goed gesteund rechtop kunt zitten. Als je wat onderuit gezakt zou gaan zitten voeden, wijst je tepel iets naar boven en kan op die manier tegen het gehemelte van je kindje gaan schuren. Bovendien heb je kans dat je onbewust je lichaamshouding gaat corrigeren en daarmee de borst wat uit het mondje van de baby trekt.

Op bv.com is een goede foto te vinden van een moeder die haar baby in een opwaartse houding voedt:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/borstvoedingshoudingen.html#deel2

Onze dochter kreeg ook borstvoeding, en rond de 4 maanden nog steeds veel kramp. Echt heel herkenbaar jouw verhaal. Bij haar was het wel degelijk koemelkallergie, terwijl haar enige klacht ook buikkramp was. Nadat ik de melkproducten liet staan, merkte ik bijna direct verbetering. Toen ze weer een keer een flesje bv kreeg van toen ik nog melk gebruikte, was het gelijk weer mis.



Succes in ieder geval en hopelijk gaat het snel beter.

@Yvonne: dank je wel! Het lukt me (nog) niet zoals op de foto, dan laat hij zijn hoofd op zij vallen. :eh: Dus ik ga nu in kleermakers zit zitten op de bank en trek de knie aan de kant van de “voedende borst” omhoog tot evenwijdig aan zijn hoofd. Dan leunt hij lekker tegen dat been en zit toch rechtop. :dance: Zo, heb ik gisteravond 2x en vandaag al 3x gevoed. In totaal genereerde dat al 4 poepluiers! :shock: En een blije baby! :smiley:



De “schoorsteentjes” heb ik vandaag pas van de apotheek gekregen, nu afwachten wanneer en of ik ze nog nodig heb! Vooralsnog gelukkig geen aanval! (gisteren niet en vandaag nog niet).



@Linda: maar klopt het dan ook dat hij er niet elke dag last van heeft? (terwijl ik wel elke dag zuivelproducten eet)



X Do

Zij had het ook betere en mindere dagen. Bij ons reageerde het consultatiebureau en de huisarts ook met ‘daar ligt het niet aan’, maar wij merkten duidelijk het verschil. Ondertussen is ze bijna 5 en nu kan ze er tegen als het mondjesmaat ergens inzit. Drinkt ze gewone melk, dan heeft ze gelijk buikpijn.

Femke dronk ook heel onrustig aan de borst e.d. Gelijk kramp al tijdens het drinken.



Je kan het altijd proberen, baad het niet, dan schaad het niet.

Update:



We liggen nu saampjes in het ziekenhuis. Dinsdag had hij een aanval die 2,5 uur duurde! :shock:



Hij heeft eigenlijk meerdere soorten aanvallen:

  1. beetje jeremijeren (hoe schrijf je dat?) dan gaat het vaak om windjes of boertjes
  2. aanval, maar nog enigzins troostbaar (met wiegen + zingen) dan kalmeert hij maar blijft mopperen door zijn fop en heel erg breekbaar. Ook laait de aanval dan af en toe weer op nieuw op en moet je je best doen om hem te troosten. Deze aanval wordt vaak gevolgd door een poepluier/windjes/poepjes. OF is een voorbode van erger…(zoals vandaag).
  3. Vannacht begon het met een relatief zware aanval zoals bij 2 omschreven. Deze aanval duurde ruim een uur (van 0200-0315). Uiteindelijk weer in slaap gekregen door om 0315 te voeden (0000 had hij voor het laatst gehad notabene! En hij dronk ook maar een beetje, meer als troost dus blijkbaar).

    Om 6.30 werd hij wakker voor zijn ochtendvoeding. Deze ging goed. Daarna kon hij echter niet in slaap komen voor zijn gebruikelijke ochtendslaapje en hij gaf ook mondjes op. Hij bleef klaarwakker.

    Gevoed om 0930 gevoed (hij eet tegenwoordig weer 7 voedingen per dag, terwijl hij eventjes op 5 heeft gezeten. Hij eet dan soms wel veel minder). Hij kon echter weer niet in slaap komen en het eten ging al wat onrustiger

    Ondertussen kregen we te horen dat we naar huis gestuurd werden met als stempel “huilbaby” en dat ik via 1 of ander bureau moest gaan leren om hem gewoon te laten huilen in zijn ledikant en niet te troosten (MAAR HIJ HEEFT PIJN!). Van 1200-1230 heeft hij even een half uurtje weten te slapen.

    Om 1230 geprobeerd te voeden. ongeveer halverwege leek hij zich soort van te verslikken en raakt volledig in paniek. Hij kreeg een aanval en krijste echt vol paniek en tranen. Ontroostbaar. De verpleegkundige heeft meegekeken, maar geen kinderarts te bekennen! Hij wilde niet meer verder voeden

    Om 14.30 viel hij in slaap tot 15.15. Om 15.30 gaf hij aan toch echt veel honger te hebben, maar bij de 1e keer slikken had hij het weer te kwaad. Weer een aanval, dit keer is ook de kinderarts (in opleiding!) komen kijken. Die zou met de kinderarts gaan overleggen (tot nu toe nog niet terug gezien! :think: ).

    Om 1600 verder weten te voeden terwijl hij in een babybjorn zat en ik al wiegend en zingend in de kamer stond (zien jullie me al staan… :eh: :roll: )

    Om 1700 licht overgegeven en weer niet in slaap kunnen komen. Om 1730 op schoot genomen en daar heeft hij nog 5 oprispingen gehad. Vervolgens viel hij bij mij in slaap (zonder te huilen, maar wel onrustig).

    Om 1830 weggelegd en om 19.15 weer wakker. Voeden ging na de eerste tsr alweer fout, maar dit keer geen echte aanval, hij weigerde alleen verder de borst maar barstte wel van de honger! Ik heb dus gekolfd en dat heeft hij wel opgedronken, wel licht overgegeven en daarna weer oprispingen. Nu ligt hij sinds een klein kwartiertje weer te slapen op mijn schoot. STrakjes weer proberen weg te leggen…



    Goed heel verhaal…

    Aanvallen zoals nr 1 zijn “gewoon buikkrampjes” en nr 2 zouden dat ook kunnen zijn, maar dan wat extremer.

    De verpleegkundigen denken bij nr 3 aan een reflux-verhaal en dat wordt morgen met de kinderarts overlegd.



    Ben benieuwd…



    Verder ga ik morgen iets van VBN ofzo bellen voor een dieet wat ik kan volgen bij reflux (zodat hij minder zuur heeft?). En een afspraak maken bij een osteopaat.



    X Do

Update:



We blijven in het ziekenhuis ter observatie iig t/m maandag. Woensdag sowieso ook weer ziekenhuis voor PH-meting ivm reflux. Ze brengen dan een sonde in tot in de slokdarm (en dat zonder roesje! :shock: :cry: ) en die moet dan 24 uur blijven zitten. Als daar reflux uitkomt krijgt hij medicijnen, zo niet dan hopen ze dat de observatie meer duidelijkheid geeft.



Het is wel balen nog zo lang in het ziekenhuis te verblijven, zeker omdat hij niet van de afdeling af mag. Gelukkig heb ik internet, maar ik mis het wandelen buiten! Ook is het met eten voor mij hier lastig, want ik krijg alleen het ontbijt van het ziekenhuis…



We worden (dankzij de aanvallen van gisteren) nu wel serieus genomen!



X Do

@Dominique wrote:

We worden (dankzij de aanvallen van gisteren) nu wel serieus genomen!


Gelukkig maar, niets is vervelender dan dat een probleem wordt afgedaan met een standaard kletspraatje als dat je zou moeten leren je baby te laten huilen :cry:

Hopelijk weten jullie snel meer, zodat er ook gericht iets aan de klachten van jullie zoontje kan worden gedaan. Sterkte en beterschap! :hug:

Nou jeetje, het beste ermee, gelukkig worden jullie serieus genomen! :hug:

PH-metrie heeft hij gehad, volgende week uitslag. We hebben al wel maagzuurremmers meegekregen. Ik hoop dat dat al helpt!



Het was wel heel zielig na het plaatsen van het slangetje. Hij had honger, maar waarschijnlijk kwam er extra maagzuur naar boven door het plaatsen en omdat hij zich zo druk maakte na het maken van de rontgenfoto (hij was het zat en wilde NU eten).



BV wilde niet lukken… :oops: …het deed hem zoveel zeer (bij mij komt er eerst goed wat uit, dan moeizaam en vervolgens komt de echte goede TSR). Maar slikken ging haast niet en dan is het voor hem te zwaar om te wachten op de goede TSR… :cry: Hij viel van vermoeidheid en ellende in slaap. 2 uur later kwam hij weer en toen weer hetzelfde probleem. Hij was echt wanhopig! Dus toen heb ik hem een fles gegeven… :roll: …en dat vond hij heel erg fijn, hij knapte er zienderogen van op en heeft daarna even geslapen. :inlove:



De volgende voedingen gingen wel goed (soms wel last, maar niet meer zoooo erg).



Liefs Do

hoe gaat het nu do? met je mooie manneke??



:-*

Vandaag had hij weer meer last, maar hij het poepen wilde vandaag ook moeilijk (hij poept elke dag een aantal luiers vol en vandaag lukte er maar 1). Door het persen gaf hij erg veel op en daardoor kreeg hij last.



Nu ik weet dat het zijn darmen niet zijn leg ik hem dan maar vaker aan, om dat branderige gevoel weg te drinken. Alleen soms heb ik niet genoeg melk en moet hij teveel slikken voordat er echt wat komt (en dat doet ook zeer), dus maar een kleine beetje in een fles gegeven. Het heeft in ieder geval aanvallen voorkomen vandaag! :dance: Hij ligt nu te slapen in zijn bedje, ben benieuwd hoe het vannacht/morgen gaat!



De medicatie is moeilijk binnen te krijgen… :think: …maar we blijven oefenen!



X Do

das mooi zeg :thumbup: en wat voor een flesjes gebruik je dan?

je hebt toch ook speciale flessen tegen het spugen ?



hopen dat het vannacht ook goed gaat :thumbup:

Ik gebruik de flessen van Tommee Tippee, volgens mij zijn die ook tegen spugen. Maar hij spuugt ook na BV…

Het gaat goed! :dance: De maagzuurremmers doen goed hun werk!