Jerez da la Frontera - Het tien jaar oude Roemeense meisje dat onlangs haar eerste kind op de wereld zette, heeft de verkering uitgemaakt met de vader van de baby, een 13-jarige jongen.
Bekenden van de twee kinderen hebben laten weten dat de jonge moeder, Elena, niet meer samen is met de vader. Elena heeft haar dochtertje Nicoletta genoemd.
Elena en haar familie wonen nu samen in een flatgebouw temidden van de stad Jerez de la Frontera in Spanje. In het gebouw wonen veel Roemeense en Zuid-Amerikaanse immigranten.
De moeder en het kindje, beide afkomstig uit een zigeunerfamilie, zijn al dagen niet in het openbaar gezien. De oma van de pasgeboren Nicoletta laat Spaanse media weten ontzettend blij met de geboorte te zijn. “Het gaat goed met Elena, en ook met haar dochtertje�, aldus de moeder van Elena.
“Ze is erg blij met haar kind en dat zijn wij ook. Voor ons is de geboorte absoluut geen probleem. Ik snap niet dat mensen zo verbaasd zijn.�
De meerderjarigheidsleeftijd in Spanje is 18 jaar, maar vanaf de leeftijd van 14 mag er getrouwd worden, mits er toestemming is van een rechter.
Neeeeuj is ook allemaal heel normaal om op je tiende een kind te krijgen joh…
:shock: 10 jaar ! :shock:
OMG, ja inderdaad heel normaal op je 10de moeder worden, op je 20ste oma worden ook :roll: :wall:
Jeetje, Jerez, dat is gewoon om de hoek bij mijn vaders geboortedorpje. Daar ben ik zo vaak geweest.
Het is jammer dat een meiske zoiets zo vroeg moet meemaken, maar het is erger als de familie eromheen oprecht NIET verbaasd is met een moedertje van 10 jaar.
@Madre wrote:
Jeetje, Jerez, dat is gewoon om de hoek bij mijn vaders geboortedorpje. Daar ben ik zo vaak geweest.
Het is jammer dat een meiske zoiets zo vroeg moet meemaken, maar het is erger als de familie eromheen oprecht NIET verbaasd is met een moedertje van 10 jaar.
en nog erger is het als vervolgens de pers er zo op duikt dat ze het zelfs een artikeltje waard vinden om te vermelden dat zo’n meisje van 10 haar ‘relatie’ heeft verbroken…
tja, ik denk dat het nog altijd beter is als ouders die volledig over de zeik gaan (wat ik me helemaal kan voorstellen overigens) en het meisje de deur wijzen…
Ze krijgt iig hoogstws de hulp die zij en haar kindje zo hard nodig hebben.