Zijn er meer peuters/kleuters die (rare) tics hebben? Kes had zijn eerste tic toen hij 3 was, hij sloeg met zijn handen van achter naar voor tegen zijn oren. Toen hij 4 was maakte hij zijn vingers nat en wreef daarmee in zijn ogen en nu (5 jaar) heeft hij een gek kuchje ontwikkeld. Volgens mij heeft hij al meer tics gehad (veel knipperen met zijn ogen meen ik me ook te herinneren) maar die zijn me even ontschoten. Op het moment kan hij ook heel slecht sokken verdagen. Hij wordt woest als ze niet zitten zoals hij wil. Gelukkig is het de meeste dagen goed weer dus hij gaat al een poosje “sokloos” door het leven.
Herkenbaar of heb ik echt een kleuter die niet helemaal “spoort”?
je hebt gewoon een gevoelig kind… klinkt raar, maar jasper is 9 jaar en heeft ook een sokken tic…
de naadjes kan hij niet tegen, ook moet ik alle labeltjes uit de kleding verwijderen…
Herkenbaar.
Ik had dat als kind heel erg. Zenuwkuchjes, plukken aan mijn kleding.
Toen was er nog geen internet en mijn ouders gingen regelmatig naar de huisarts met de zoveelste “tic”. :roll:
Uiteindelijk heb ik bij de schoolarts een test gehad waaruit bleek dat ik een supergevoelige huid had.
Maar ik ben nog steeds erg gevoelig voor dingen hoor.
Lipjes in mijn kleding moeten meteen weggeknipt worden, dat vind ik vreselijk.
Ik heb lang haar, en dan verlies je ondanks enorm veel borstelbeurten toch af en toe een haar en als dat op mijn huid terecht komt voel ik dat meteen. Knellende kleding, te hoge boordjes, koltruien, wol (iel…ik kreeg vroeger altijd van die wollen maillots aan :shock: :thumbdown: ), ik moet er echt rekening mee houden, want ik kan er doodzenuwachtig van worden. En ik merk aan mijn dochtertje dat zij hetzelfde heeft.
Die sokkentic herken ik wel bij Mischa. Ze móeten op een bepaalde manier zitten, anders kan hij bij wijze van spreke wel tien keer weer zn schoenen uit doen om het goed te doen.
Verder bij hem niet echt veel tics.
Ik heb zelf vroeger als kind wel een hele reeks tics gehad. Gaat uiteindelijk weer over gelukkig :lol: .
Maar als ik er achteraf over nadenk heb ik wel zoiets van: m’n ouders moeten er toch af en toe helemaal gek van geworden zijn zeg, sommige dingen waren echt heel irritant (bepaalde geluidjes ofzo).
Hahaha wat grappig.
Broes is er ook zo ééntje… in de gang loopt ie bijv. alleen maar op de zwarte tegeltjes… :think: :lol:
Hij knippert ook vaak met zijn ogen en alles moet ook goed zitten want anders werkt het hem gauw op zijn zenuwen.
Als je dan vergelijkt met Senne is dat dan weer een echte flierefluiter!