In navolging van het topic “draadloos internet” nu weer een technisch vraagje over de pc.
Ik weet niet of de moderators dit vervelend vinden, omdat het niet veel met kids te maken heeft, maarja aan de andere kant dat heeft “wat eten we vandaag” ook niet!
Ik vraag me af waarom het handig is om een thuisnetwerk aan te leggen??
Ik heb sinds kort een notebook, en nu dus ook draadloos internet. Maar wat is het nu om deze pc’s te verbinden? Op zolder staat onze oude pc ook nog
Wij hebben wel een thuisnetwerk. Het meest handige hiervan is dat je met z’n tweeën tegelijk het net op kan, maar ook gebruik kan maken van dezelfde printer zonder dat je stekkertjes om hoeft te gooien, via beide pc’s bestanden kan benaderen (zonder gelijk gebruik te maken van een USB stick oid waardoor je kopieën krijgt) etc.
Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn broer systeembeheerder is en dat zo’n thuisnetwerk dan al heel snel gemaakt / opgezet is. Onder het mom van, misschien heb je het nu niet nodig, maar mocht het voorkomen…
Al met al maken wij er niet al te vaak gebruik van, maar ik zie dat bijvoorbeeld bij mijn ouders en broer (broerlief woont nog thuis) dat het absoluut zijn voordelen heeft. Maarja, we hebben het dan ook over drie volwassenen, waarvan één op afstand eventuele problemen oplost…
Mijn advies. Kijk of het zonder netwerk werkt, en zo niet kan je het altijd nog opzetten.
Ik vind het erg handig, omdat als mijn vriend op de gewone pc aan het werk is en ik op de laptop ik wel kan printen en bij mijn bestanden kan om daar aan te werken. Wil je het aan gaan leggen dan?
Ik zit nu op de PC en Carlo met de laptop, allebei te internetten, zonder dat we een netwerk hebben???
Ik ben wel met de pc met de draad aangesloten en de laptop is draadloos, is dat het?
Het ‘netwerk’ ligt er al door de installatie van de router.
Het enige wat nu rest is een thuisnetwerkje instellen op de pc’s zodat ze elkaar kunnen zien en gebruik kunnen maken van elkaar ( printen vanaf de laptop op de printer die aan de vaste pc hangt, bestanden van de andere pc ophalen enz enz.
Als je dit zelf niet kan, ff een handige it buurman/oom/kennis in huis halen onder het mom van ‘een bakkie koffie’… is zo gepiept
@tantekaatje wrote:
Ik vind het erg handig, omdat als mijn vriend op de gewone pc aan het werk is en ik op de laptop ik wel kan printen en bij mijn bestanden kan om daar aan te werken. Wil je het aan gaan leggen dan?
Ja als het voordelen heeft wel, maar niet als het alleen is om iets te printen, want dat kan dan op de desktop PC wel. Die staat ook gewoon in de huiskamer!
@Loeksel wrote:
Het ‘netwerk’ ligt er al door de installatie van de router.
Het enige wat nu rest is een thuisnetwerkje instellen op de pc’s zodat ze elkaar kunnen zien en gebruik kunnen maken van elkaar ( printen vanaf de laptop op de printer die aan de vaste pc hangt, bestanden van de andere pc ophalen enz enz.
Als je dit zelf niet kan, ff een handige it buurman/oom/kennis in huis halen onder het mom van ‘een bakkie koffie’… is zo gepiept
Ik zal het zelf wel kunnen, zal wel dmv een wizard zijn toch?
@Anne-marie wrote:
@Loeksel wrote:Het ‘netwerk’ ligt er al door de installatie van de router.
Ik zal het zelf wel kunnen, zal wel dmv een wizard zijn toch?
Jups als je op de op de laptop ook een diskette kan gebruiken wel …
Ik kreeg het niet voorelkaar om de wizzard op bijde pc’s te doen, als je het op de vaste pc eerst doet dan een diskette maakt (via de wizzard en die diskette gebruikt op de laptop is het een eitje … ik loop nu nog steeds te klooien hier thuis … werkt nog niet helemaal zoals het zou moetten :roll:
Een beetje laptop heeft alleen tegenwoordig geen diskette’s meer. :mrgreen:
@ruud wrote:
Een beetje laptop heeft alleen tegenwoordig geen diskette’s meer. :mrgreen:
En dat is dus het probleem waar ik tegen aan loop :roll: