Thuisblijven toch beter?

Ik heb ook ov opgenomen bij de tweede. Wil wel zeggen dat belastingtechnisch de tweede op de creche veel meer is. Je betaalt zelf dan veel minder voor de tweede. geloof dat wij uitkwamen op 80 euro zelf betalen per maand van de 525 (alleen voor de tweede hoor)…



Gr karin



ps dat kun je zelf bereken op het internet 9even bij google kindertoeslag invullen en dan krijg je de link

Ik ben zelf thuisblijfmama. Ben daar erg blij mee.

Natuurlijk kun je dan ‘minder doen’, omdat je minder geld hebt, maar ik heb gemerkt dat dat in de praktijk voor mij geen enkel probleem is.



Wij hebben ook de 2e auto de deur uitgedaan. Geen enkel probleem: de psz voor Rick zit op makkelijke fietsafstand. Het dorp waar wij wonen is trouwens zo klein dat ALLES op fietsafstand zit. Het meeste zelfs op loopafstand :wink: .



Het is onmogelijk om deze keuze voor iemand anders te maken, maar 1 ding wil ik wel zeggen:

Voel je niet schuldig omdat je oudste wel naar de kinderopvang “moest”.

Soms lopen dingen nou eenmaal zo. En je oudste heeft er niks aan overgehouden hoor. :-*

Je maakt in je leven de keuzes die bij dat moment passen.

Ik ben wel gestopt met werken toen ik de eerste had, maar dat was omdat mijn baas (tandarts) mij een erg leuke ‘oprotpremie’ meegaf (hij wilde graag een filltime assistente, en dat wilde ik dus pertinent niet zijn).



Wij zijn het gewoon gaan proberen of het financieel kon. Als we het niet zouden trekken, dan was ik weer gaan zoeken naar werk (en dan ook desnoods iets van schoonmaken ofzo).



Maar de tip van het ouderschapsverlof is wel een veilige optie lijkt me. Dan kun je zien of het te doen is en of het wat voor je is.

Hee meiden,



Bedankt voor jullie reacties, zoals jullie al zeggen: deze keus kunnen jullie niet voor mij maken.

Ik heb alleen wel veel aan jullie ervaringen en tips. Ik zal er mijn voordeel mee doen.



Ik ben er nu nog niet uit maar ik ga aan de hand van jullie tips wel uitzoeken waar ik recht op heb met betrekking tot het ouderschapsverlof.

Wie weet hoef ik het zorgen dan nog niet meteen over te laten aan de kinderopvang en kan ik zelf meteen zien hoe het gaat thuis.

Wie weet bevalt het me wel helemaal niet en komen de muren op mij af!

Maar aan de andere kant kan het juist heel veel rust brengen en heb ik dat misschien wel erg nodig.



Ik vind het geregel steeds erg stressvol, daarbij komt dat mijn man van zijn werkgever geen ruimte krijgt om bijvoorbeeld op vaste dagen later te beginnen of een dag minder te werken.

Alles komt op dat gebied op mij neer, net als het geregel. Hij heeft daar totaal geen kaas van gegeten. Ik moet alles regelen met de opvang, belastingen etc.



Ik wil jullie ontzettend bedanken voor het meedenken!



liefs van mij!

Ik vraag me af waarom jullie kindgebonden budget krijgen en zorgtoeslag enzo. Wij zitten op ongeveer eenzelfde inkomen en krijgen dat niet. Misschien goed om eens na te zien of je nog wel recht hebt op bepaalde van die zaken. Jullie krijgen ook nog huurtoeslag zie ik, wij hebben dan wel een koopwoning, maar zo te zien krijgen jullie al meer terug dan wij. Dus moet het makkelijk te redden zijn.