Er zijn ook andere pijnstillers dan een ruggenprik (bv. pethidine prik of een remifentanil infuus)?
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, omdat ik werd ingeleid. Had dus een infuus waardoor ik weinig kon, maar sowieso ook te veel pijn (het ging te snel) waardoor ik ook alleen maar kon liggen. Ik vond het personeel behoorlijk slecht…maar anderen die daar bevallen zijn vonden het juist goed, ligt denk ik inderdaad heel erg aan wie je treft. Mocht er ooit een volgende keer komen, dan wil ik ook in het ziekenhuis (of eventueel in een kraamhotel) bevallen…vond het toch wel erg prettig dat ik niet met weeën naar het ziekenhuis hoefde of wat dan ook (wat anders misschien toch had gemoeten, omdat ze er niet uit wilde). Dat lijkt me echt een ramp. :oops:
Als je in het ziekenhuis wilt bevallen, zou ik een ziekenhuis uitkiezen waar ze vrijer zijn en die geen ‘op je ruglig-beleid’ voeren. Of misschien is een kraamhotel iets?
Moeilijk altijd die keuze he
Als je thuis bevalt mag je in principe niets aan pijnstilling hebben, dit omdat bij pijnstilling altijd de gynaecoloog in consult geroepen moet worden en deze vaak de bevalling (of de leiding ervan) overneemt.
Wat je wel kan proberen thuis, en de meeste ziekenfondsen verzekeren dit, is Tense. Dit is een soort apparaatje wat je met plakkertjes op je rug kan plakken en zeker de rugweeen een stuk draaglijker zou kunnen maken.
Daarnaast, het feit dat je thuis lekker op elke plek kan hangen, onder de douche kan zitten zolang je wilt, in bad kan liggen, maakt dat het soms ook al draaglijker is dan liggend in een ziekenhuisbed, wat ook je thuis dus niet is.
Overigens, zijn “normale” weeen sowieso anders dan opgewekte infuusweeen. Alleen al omdat je lichaam het zelf opbouwt, je in de meeste gevallen kan wennen aan de weeen… Veel vrouwen die eerst zijn ingeleid of extra gestimuleerd verbazen zich over hoe “normale” weeen zijn bij een eventuele volgende bevalling. Niet dat ze geen pijn zijn, maar de meeste lichamen reguleren het zo netjes, dat de boel stapsgewijs wordt opgebouwd
Je schrijft dat er in het ziekenhuis eerder ingegrepen kan worden, dit is soms wel zo en soms niet. Als de gyn/kinderarts op de hoogte is van bijzonderheden staan ze natuurlijk altijd stand-bye, maar zo neit, dan moeten ze ook opgeroepen worden. Als je niet ver van het ziekenhuis woont dan duurt dat in totaal meestal net zo lang als het jullie duurt naar het ziekenhuis te komen… wel moet je dan met je weeen in de auto…
Als je nu dus twijfelt, zou ik het sowieso met je vk bespreken, en kraam en ziekenfonds melden dat je thuis bevalt, je mag namelijk altijd nog kiezen!!!
Wat mensen schrijven over troep en zo… echt… voordat ik goed en wel gedouched was, was mijn bed verschoond en was er niks meer te vinden. Overigens… ff zonder dollen, zit het in de opleiding van de verloskundige om zo schoon mogelijk te werken, dat houdt dus in, om tijdens de bevalling ook al zo veel mogelijk netjes op te ruimen e.d (geen grapje…ik heb de opleiding gedaan dus kan het weten).
Ik wens je enorm veel succes met je keuze, maar vooral een super zwangerschap en zo ver het kan, een fijne bevalling toe!
@merel33 wrote:
mijn ervaringen met de ruggeprik zijn 3x niks :thumbdown: in beide gevallen werkte ze voor geen meter.de eerste keer waren mijn benen wel verlamt,maar de pijn ging niet weg. en de tweede keer hebben ze 6x geprobeerd om hem te zetten,ze zeiden dat het gelukt was,maar de pijn werd niets minder dus ik ben daar nogal huiverig voor geworden…en nu denk ik als het dan toch niet werkt bij mij dan kan ik net zo goed bevallen zonder pijnstilling :think: ?
hoihoi
jammer dat het bij jou niet werkte. Van te voren kun je je laten informeren over andere mogelijkheden van pijn bestrijding. Bij ons in het ziekenhuis zijn ze daar nu makkelijker mee sinds er ook twee vrouwelijke gyn werken.
Bij mij werkte hij perfect ik kon de man die hem zetten wel zoenen. Ik zat n.m. al in de persweeen maar mocht omdat ik een spoedkz moest hebben niet persen dus het deed heel erg veel pijn
groetjes
marlies
een kraamhotel heb ik ook aan zitten denken,maar er is er geeneen die hier in de buurt zit…dus helaas .
@merel33 wrote:
een kraamhotel heb ik ook aan zitten denken,maar er is er geeneen die hier in de buurt zit…dus helaas .
Ik neem aan als je naar het zkh gaat dat je dan weer in Almelo bevalt?
Maar als je naar een zotel wilt kun je ook overwegen om evt in Hengelo te bevallen.
Maar ik lees tussen de regels door dat je toch thuis wil bevallen. Gewoon lekker voor gaan. Mocht je op het laatst toch bedenken dat je naar het zkh wilt, dat je dat dan doet.
Succes met je beslissing
@Krabje wrote:
@merel33 wrote:een kraamhotel heb ik ook aan zitten denken,maar er is er geeneen die hier in de buurt zit…dus helaas .
Ik neem aan als je naar het zkh gaat dat je dan weer in Almelo bevalt?
Maar als je naar een zotel wilt kun je ook overwegen om evt in Hengelo te bevallen.
Maar ik lees tussen de regels door dat je toch thuis wil bevallen. Gewoon lekker voor gaan. Mocht je op het laatst toch bedenken dat je naar het zkh wilt, dat je dat dan doet.
Succes met je beslissing
hengelo is voor mij ruim een uur rijden …dat lijkt me ook niet erg prettig als je met volle weeen in de auto moet zitten ja het word dan weer almelo idd
Ok das begrijpelijk.
Maar wel spannend straks.
Hoe voel je je? Verloopt alles naar wens?
hoi, hier ben ik bevallen met 4 infusen in mijn polsen en armen. en i mocht lopen, kruipen, staan, liggen, op bal zitten noem maar op, aleen niet in bad, maar wel de douche …
Ik zou ff afwachten hoe de zwnagerschap belopt, en gebazeert daarom je beslissing maken tegen het einde.
ik zie het zo, je kan altijd naar het ziekenhuis gaan ook tijdens weeen
(dus aleen het laatste stukje daar doen)
Ik beval in het ziekenhuis van de volgende, en die daaarop komen ook, ik vind het prettiger dat als er iets gebuerd dat ze er direct bij kunnen zijn.
@Krabje wrote:
Ok das begrijpelijk.
ja alles gaat prima dank je wel. :thumbup: 20 juli gaan we even weer naar binnen gluren…wie weet komen we dan ook achter het geslacht van de beeb…en sinds een paar dagen voel ik hem/haar ook soms dus dat is ook erg fijn
is het geen optie dat als je een bepaalt aantal centimeter heb je naar het zh gaat met je vk en die haar baarkruk mee neemt?
hier bij alle 2 de bevallingen in het zh geweest vanwege medische indicatie en mocht ondaks me rugge prik wel gewoon zitten en heb een klein stukje gelopen met paal en al… bij de tweede had ik daar geen tijd voor die bevalling ging te snel :mrgreen:
@merel33 wrote:
@Krabje wrote:Ok das begrijpelijk.
ja alles gaat prima dank je wel. :thumbup: 20 juli gaan we even weer naar binnen gluren…wie weet komen we dan ook achter het geslacht van de beeb…en sinds een paar dagen voel ik hem/haar ook soms dus dat is ook erg fijn
Mooi zo!
Fijn zeg dat je beeb ook al voelt. Lekker van genieten.
Maarre heb je nu de fietstassen al gevonden?
Trouwens Merel, toen ik bij Mirthe naar het ziekenhuis ging stopte de weeen in de auto.
Heb geen wee gehad totdat ik in het ziekenhuis onder de douche stond.
Dat heeft zo een uur geduurd voordat ik weer weeen had.
Woon je toruwens ver van het ziekenhuis?
.Nog een ervaring , ik ben twee keer thuis bevallen en wil nu ook zeker weer thuis bevallen. Troep??? merk je echt niets van (was hubbie zijn grootste bezwaar in eerste instantie). En extra hulp, wat tantetoe al zegt, als er niet standaard een gyn bij de geboorte aanwezig hoeft te zijn moet die in het zh ook opgeroepen worden, als je niet te ver van het zh woont dan maakt het dus weinig verschil in tijd, want dan zal je vk ook bellen dat jullie eraan komen. Ben gisteren voor het eerst in een verloskamer van een ziekenhuis geweest en ben nog blijer met mijn keuze om thuis te bavellen, lekker ontspannen in mijn eigen fijne omgeving , en hoe ontspannener je bent, hoe sneller je over het algemeen bevalt. Dus als je het graag wilt en niet heel ver van het ziekenhuis af woont zou ik gewoon voor een thuisbavelling gaan :-* , als je het tijdens de weeën toch niet ziet zitten thuis kan je alsnog naar het zh en daar mag je vaak toch niet naartoe voordat je al meerdere cm’s ontsluiting hebt, dus met weeën in de auto moeten zou anders ook moeten…