thuis heel anders dan bij oppas of oma

Sanne heeft de laatste tijd thuis de gewoonte om veel te mopperen. Alleen in de box met haar tut en knuffel is het goed. OOk al is Bas er soms niet bij moppert ze dus het daar kan het niet aan liggen. Bij de oppas en oma/opa is ze wel heel vrolijk en wil juist graag rond kruipen.

Ze wil soms echt kroelen maar als ze echt moppert wil ze alleen maar de box met tut en knuffel. Soms met de tv aan en soms niet.

Is dit een fase? Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips?

Is wel enigszins herkenbaar en vaak is het hier een fase. Ik denk altijd maar dat er op een ander weer een hoop nieuws te ontdekken is en thuis de veilige haven. Succes ermee!

Thuis voelt je meissie zich veilig genoeg om zich knorrig te gedragen… Bij andere mensen zal ze zich niet zo op haar gemak voelen en zich daarom inhouden.

Je ziet dit heel vaak!!

Bij mijn draakje is het bijvoorbeeld zo dat ze zich als een engeltje gedraagt bij de oppas of grootouders. Zodra wij haar dan komen halen, begint het gelazer al… niet meewillen, niet luisteren, overdreven kinderachtig doen. Thuis barst de bom dan, dan wordt ze echt supertegendraads en niets of niemand kan dan nog iets goed doen bij haar. Met grote conflicten tot gevolg, waardoor ze op de gang effe kan gaan afkoelen.

Terwijl ze dit gedrag niet laat zien als ze de hele dag lekker thuis is…

Tis een manier van ontladen!

Ga maar bij jezelf na: op je werk laat je je (hopelijk :mrgreen: ) ook niet zo gaan als dat je thuis doet…

Tja, sociaal geaccepteerd gedrag noemen ze dat. Op een ander voorbeeldig gedrag en thuis niet te genieten. Ik denk dat ze thuis lekker rustig even op zichzelf alles wil verwerken van wat er die dag gebeurd is. Of doet ze het heel de dag?

Lekker in de box laten. Ze geeft zelf wel aan wanneer het genoeg is denk ik. Maar vervelend lijkt me het wel :hug:

Bij de oppas en bij oma voelt ze zich net zo op haar gemak als thuis, alleen weten we nu waarom ze thuis meer in de box wil dan elders. Bas is opeens stiekum gemeen aan het doen als ze buiten de box is en meestal is dat dus als ik dus even in de keuken wat moet doen. Hij gaat nu erg hard in ontwikkeling en wil mama geheel voor zichzelf en als hij dat voor zijn gevoel niet verkrijgt gaat hij zich zo gedragen. We kwamen er bij toeval achter en bij de oppas zitten ze er de gehele dag op dus dan krijgt hij geen kans.

heel bekend hoor, bij alle meiden was dat zo, bij oma zo zoet en mak als een lammetje en we kamen nog niet thuis of het gedonder begon weer, net als op school, mijn derde dochter is nogal een driftkop maar op school is ze zo’n zoeterdje :smiley: ach het hoort erbij en het gaat ook weer over, mijn twee oudste zijn nu 12 en 9,5 jaar en die zijn thuis en ergens anders precies hetzelfde.