Thomas zijn visie op het kerstverhaal!

Dit wisten jullie nog helemaal niet, maar…

Jozef en Maria zijn helemaal niet met het ezeltje naar Bethlehem gegaan!

Ze gingen gewoon met de bus (beweert Thomas), een mooie blauwe grote bus! :lol:



En verder vieren we 1e kerstdag de verjaardag van de Heere J.E.Z.U.S!

Vind ik wel goed gevonden van hem! En daarom eten we morgen ook taart en is iedereen blij. Thomas begon vanavond het liedje al te zingen van de PSZ die ze zingen als iemand jarig is “Ei-ei-ei, we zijn zo blij…”.



En Thomas wil sinds enkele dagen ook timmerman worden net als Jozef, en hij is alvast begonnen, zal morgen eens een foto plaatsen van de kleine timmerman!





Hoe beleven jullie (kids) kerstmis?

Lucas vroeg de afgelopen week elke dag of het al kerstmis was.

Vanmorgen kon ik die vraag dus eindelijk met ja beantwoorden.

Toen vroeg ik wat vieren we dan vandaag?

"Dat jofus, nee jesuf, nee J.e.z.u.s geboren is :inlove: (hij is nog al eens in de was met Jozef en J ezus)

Hij wist ook nog te vertellen dat hij in Bethlehem geboren was.

Heeft hij toch goed opgelet :wink:



Ben benieuwd naar foto’s van een timmerende Thomas :inlove:

Lucas heeft met school een video gezien over het kerstverhaal… en hij vertelde: Er was een prins(we vermoeden een van de koningen)… en een mevrouw die kreeg een baby, net als jij mamma… en ook nog een meneer erbij… En daarom is het nu kerst. :mrgreen: :mrgreen: En met kerstmis krijg je sneeuwmanijsjes en chocolade :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: whahaha, wat een kinderlogica he :inlove: :inlove: :inlove:

:lol: Heerlijk die kinderen.



Nog gefeliciteerd trouwens!

Heb je dus toch nog wat aan mijn pb gehad toen :wink:

Samara die snapt er og niet veel van maar dat is logisch natuurlijk. Duncan die verheugt zich op het familiegebeuren en zit nu de kinderbijbel te lezen. Trouwens de cadeautjes vonden ze allebei erg leuk :inlove:

chayenne snapt er nog niets van, maar voor haar zal het voornaamste haar verjaardag zijn.

met kerst… is ze jarig

Ik geef les op een openbare school en besteed altijd aandacht aan het kerstverhaal. Twee jaar geleden had een meisje het verhaal thuis keurig naverteld, en bij het einde zei ze: “Maar mama, het is wel een verháál hoor, we weten niet of het echt gebeurd is.” :mrgreen:

Leonie heeft een kerstmuts op, dat vond ze wel lekker warm, zei ze :lol:

Gerben vroeg of we op visite gingen en naar het verjaardagsfeestje :inlove: En waarom we nog de verjaardag vieren als hij al dood is… tja… leg dat maar eens uit… al rijdend onverwachts in de auto… hahaha!

Marije wist het verhaal ook al heel goed te vertellen, alleen mama snapte dr weer nix van!

Ik zei dat j.e.z.u.s. het kindje van jozef en maria was…kreeg ik terug:



NEEEEEE J.E.Z.U.S IS DE ZOON VAN GOOOOOODD!



Hmm…oke misverstandje :inlove:



En verder vroeg ze of onze baby straks ook in een kribbe kwam te liggen… :inlove:

Volgens yannick is Jejus het babietje van Jozes en maria.

Thomas de timmerman…