Thomas is Fries?!

Ik geloof dat mijn zoon een Belgische Fries uit Drenthe (geboren in Groningen) is…

Hij vertikt het namelijk om mama te zeggen, en toen zie ik als grap;

“nou dan noem je me maar MEM!” en sinds dien is het mem of memme (wat ik dan weer toepasselijk vind aangezien hij veel gebruik maakt van mijn memmen!) :lol: :lol: :lol: .

Hoe noemt jou dreumes/peuter jou?

Alyssa zegt maaam of maaamaaa

Een overduidelijk mammmmaaaaa :mrgreen: :thumbup: :inlove:

Verder zegt ze papa, oma, opa, Tijn (haar oom Martijn) en E.T. :mrgreen: :wink: (haar tante Wendy)

Echt moeite heeft ze met haar eigen naam… ze noemt zichzelf iets als Nena (en dat lijkt dan erg op haar manier van Nijntje zeggen, Nenje) :roll:

Ik ben dus; mem, memme, tssiet of piepiep ( :roll: lolbroek)

David = papa of papap

Omie (heet Itie, haha, Friese naam) = miemié

Matthijs (oom) = Thijs of Ta-thijs

Thomas = met zn vinger op zn borst tikken of Thie-thies

Ginette (buurmeisje) = Thie-tiesch (klinkt net iets anders als zijn eigen benaming)

Ik noemde mezelf vroeger trouwens IETEPIETE :lol: !

En mijn soort van zusje - oppaskindje heeft zich jaren Dana genoemt (en ze heet Marin).

Thomas zijn overbuurmeisje noemde Thomas een hele tijd POMAS, en nu noemt ze David Duif-vit en mij noemt ze Malieta :lol: !

Ik vind het grappig als ze zo hun eigen namen bedenken,

uiteindelijk zeggen ze het toch goed… of er komen bijnamen van, zoals Ietepiet(e) bij mij!

mama is hier moema en papa is pappap, Peter is petuh en Aniek zelfs is Annie-k echt met de k apart uitgesproken.

Ernie is Ennie, Harry de hond is Haddy, Tante Annemieke is Anieke, nichtje Emma is Emmmmma, opa en oma zijn gewoon opa en oma… eigelijk maakt ze er niet echt wat aparts van, maar ze heeft nog wat moeite met de uitspraak :mrgreen:

Mijn pleegzusje noemde mij altijd Cedda en mijn broer heet Jorgen, maar daar maakte ze altijd oekom van… :mrgreen:

Jarno noemt mij en mijn vriend gewoon mama en papa.

Zijn neefje (Wesley) noemt hij Zessie.

Mijn zus (Judith) is Jutie en haar vriend (Harold) is Hatto.

Opa = opa en oma = owa

Klinkt soms erg schattig, al die verbasteringen van namen.

De ‘klanken’ mama en papa zegt Stan al een tijdje, maar sinds een week ben ík ook echt mama en Erik papa. Als Erik er nog niet is, en de deur naar de hal (waar wij dus vandaan binnenkomen) kraakt, is het "papa’. En als ik er nog niet ben en hetzelfde gebeurt, is het ‘mama’. Geweldig toch? :inlove:

En oma is amma en opa appa. Tja, de O zit er nog niet zo goed in. Maar nu loopt ie de hele dag OOOOOH te roepen, dus binnenkort zal het wel gewoon opa en oma worden… :mrgreen:

Chris noemt mij gewoon mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :mrgreen:

Hij noemt papa: papaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Oma= Omaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Opa= Opaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Robin (mijn broer)=Oebie :mrgreen:

En hij noemt zichzelf Klies :inlove:

Mij noemt Victor gewoon mama en papa is papa. Zijn broer is Mas of "bloel " ( en dan meestal komt het woordje ook er achter dus Bloel ook! :inlove: )

Verder heeft hij Oema, Opa, mat ( is Mart ons buurjongetje, Blam, Is Bram) Maar mijn zusje heet Jeannet. Voor hem is dat Tante Jeannet. Hij noemt haar “Not” en dat klinkt een beetje als snot. en dat terwijl mijn zusje echt griezelt van snot! Haar vriend heet Nick. Voor Victor is dit Ome Nick. En dan zegt hij Mick.

Lief hé onze kleine taalbarbaren. Maar gelukkig komt het allemaal nog wel goed. Al is dat in sommige gevallen wel jammer. :wink: :mrgreen:

yannick heeft dat helaas helemaal niet, die zegt de namen zoals ze zijn.

zelf: Yannick of ikke, Milou is gewoon milou.

mama: mama, mam, mamaatje

papa: pap, pappie, papa

Oma Diny: Oma Tinie

Oma karin: zelfde, of soms Oma Toos (zo heette ze toen ze klein was)

Alleen zijn oom noemt hij ome Sjapper, maar dat is door jasper zelf zo aangeleerd, en ik vertik het om het af te leren, tot hij 18 is , mag hij Sjapper zeggen, haha.

@Yolanda wrote:

Chris noemt mij gewoon mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :mrgreen:

Hij noemt papa: papaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Oma= Omaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Opa= Opaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Robin (mijn broer)=Oebie :mrgreen:

En hij noemt zichzelf Klies :inlove:

O ja, Klies, zo noemt Yannick zijn opa Chris, of soms Klis

Sja, bij ons zitten bepaalde klanken er ook nog niet goed in.

Ons dochterje is bijna 14 maanden. Papa kan zij zo enthousiast roepen en zeggen. Met ‘mama’ duurde het ff voordat zij die kon uitspreken, pas na haar 1ste verjaardag was het "meme’, maar dan altijd op een heel zielige toon :inlove:

Of het betekent, Ik wil opgepakt worden :think: of ze wil troost of hangen en daar moet ze dus bij mij zijn :?

@Marite wrote:

Ik geloof dat mijn zoon een Belgische Fries uit Drenthe (geboren in Groningen) is…

Hij vertikt het namelijk om mama te zeggen, en toen zie ik als grap;

“nou dan noem je me maar MEM!” en sinds dien is het mem of memme (wat ik dan weer toepasselijk vind aangezien hij veel gebruik maakt van mijn memmen!) :lol: :lol: :lol: .

Hoe noemt jou dreumes/peuter jou?

hahaha

grappig.

ik word door beiden gewoon mama genoemd.

papa :cry: