thermostaatkraan in keuken

De kraan in de keuken moet helaas worden vervangen. Is een thermostaatkraan aan te raden of overbodige luxe?

Een thermostaatkraan in de keuken??? Dat zou ik dus echt nooit bedacht hebben :think:



Lijkt mij overbodige luxe, en ook helemaal niet handig, want de ene keer heb je koud water nodig en de andere keer heb je warm water nodig…

lijkt mij ook overbodig… in bad en douche hebben wij ze wel en vind ik het erg prettig, de kids kunnen namelijk wel bij die kraan als ze in bad/douche zitten en kunnen nu niet zelf de temperatuur boven de 37 graden draaien… kouder kan wel, maar dat hebben ze 1x gedaan en laten het dan wel :lol: .



Maar onze 2e van 5 kan nu in de keuken nog niet zelf bij de kraan zonder een krukje oid te pakken en inmiddels weet hij echt heel goed welke de koude en welke de hete kraan is (en is hij liever lui dan moe en vraagt hij toch nog aan ons of wij het willen doen :angel: ).

De koude kraan zit ook aan de voorkant, dus vanaf de grond duurt het wel even voor ze bij de hete kraan kunnen.

Bedankt voor jullie reacties. Het leek mij ook erg overbodig, maar misschien zag ik iets over het hoofd. M’n kleintje is namelijk nog niet zo groot. De vorige bewoners hadden een thermostaatkraan in de keuken gedaan en deze is nu aan vervanging toe. Ik heb een huurhuis en een nieuwe thermostaatkraan in de douche wilde de woningstichting nog wel doen (als ik de meerprijs zou betalen, maar de factuur moet ik nog steeds ontvangen :mrgreen: ). Maar een thermostaatkraan in de keuken doen ze vast niet.

Zou het ook niet handig vinden, zoals al gezegd, de ene keer wil je koud water, dan weer warm water, ben je alsnog aan 2 knoppen aan het draaien. Een mengkraan met 1 hendel bovenop vind ik persoonlijk het makkelijks in de keuken.