Thema kamer voor jongste?

Onze oudste heeft een baboushka kamer, van haar rood wit blauwe babykamer maakte ik met baboushka thema, resten behang en roze eraan toegevoegd een grote meiden kamer. Ze heeft daar een sloophouten bed, nachtkastje en kast en een wit bureautje (met t oog op later, maar voor nu om ongestoord met playmobil te spelen) poppenbedje, boekenkast en poppenhuis. De kamer is helemaal goed en leuk, wil alleen nog een spiegel zodat ze een soort kaptafel heeft.



Maar nu ben ik wat inspiratieloos voor de jongste, heb wel wat ideetjes maar haar kamertje is gewoon heel klein. 2 deuren breed en ik net iets meer dan een 1 persoonsbed lang. Nu is het witte meubels, dwz een bedje en commode, met kinderstoeltje en grote barokstoel, meet past er echt niet in. Op het wandje naast de deur behang, maar dat gaat er denk ik af, is ze al aan begonnen. :wink: De accenten liggen nu op zachtroze en grijs/zilver, ruitjes stipjes en wat bloemen. Dat wil ik graag behouden, maar hoe ga ik daar straks een leefbaar plekjes van maken met 1 persoonsbed en klerenkast (smalle ofzo? ) en toch wat speelruimte? Ik zit te denken aan kringloop meubels, wit en bloemen en dat soort accenten, maar kom er nog niet echt uit, dan is het geen meisjeskamer meer, maar al meer een grote meidenkamer. Het is nu nog niet zover, maar ze begint al met klimmen, dus verwacht dat zij ook niet tot haar 3 in dit bed zal liggen en voor ik meubels koop wil ik een idee hebben wat ik met het thema wil doen.



Iemand wel inspiratie? Zodat ik al wat dingen kan bedenken?

lekker gaan shoppen bij meubelwinkels…

daar heb ik nu een hoop insperatie opgehaald…



overal boeken meegenomen, en hup knippen en plakken maken :mrgreen:

Heb je n foto van hoe het nu is?

Wat vindt ze zelf leuk?



En als haar kamer zo klein is, dan misschien voorlopig een junior- of meegroeibedje? Dan heeft ze voorlopig nog lekker wat meer ruimte om te spelen en kan er daarna wellicht een halfhoogslaper in met speelruimte er onder? En de grote stoel kan er misschien wel uit? Scheelt ook weer wat ruimte.

Pip?

Ik zou denk ik ook aan een meegroei of peuterbedje denken. Of anders inderdaad een half hoogslaper.



Verder ben ik ook wel benieuwd naar een foto van nu, kunnen we misschien makkelijker meedenken.

Druk druk, dus even niet aan de kamer gedacht!



Foto’s zie bijlage. Deur zit rechts, binnen links staat meteen haar bed in lengte tegen de muur. Rechts richting raam commode en dan een stoel en that’s it, vol! Mammetje kan zonder slaapzak uit haar bed klimmen… met nog niet, maar ik zie haar ook wel voor haar 2e naar een nieuw bed verhuizen ofzo. Vanwege de kleine kamer denk ik aan een bedbank met lades ofzo. Pip vind ik heel mooi, ze is ook helemaal weg van vogeltjes.



Leuk dat jullie meedenken!

Wauw wat een mooi kamertje Wienix, wat gezellig!



S. ligt hier overdag in z’n grote bed, en 's nachts nog in z’n ledikantje, heb het ledikantje bij hem op de kamer gezet, we willen nog even dit vol houden en dat met een paar weken weer 's nachts proberen om hem in het grote bed te gaan, hij heeft er wel een poosje geslapen maar werd dan vaker wakker, zonder huilen hoor, maar vervolgens is hij dan wat gepikeerder overdag, dus dat was jammer.

Het zou mooi zijn als hij 's nachts ook over gaat, want dan kan het ledikantje weer naar de babykamer, dus we gaan er zeker niet te lang mee wachten om het weer te proberen.