theevlek

iemand een idee hoe je theevlekken uit kleding kan verwijderen? Eva Lynn dr nieuwe zomerjasje was op het aanrecht beland, boven op een theezakje, dom :wall: maar in de was is het er dus niet uit gegaan :frowning: zijn rotvlekken, dat weet ik al, verwachtte er al niet veel van, maar hopelijk heeft iemand hier DE tip? :think: :wink:

shout… ?

Vanish?

Ossengalzeep… Ik gebruik het voor alles en bijna alles gaat eruit, alleen chocolade tot nu toe niet… en wat er niet uit is, leg ik met dit weer in de zon, dan bleekt het wel verder.

Ik wil hetzelfde zeggen als Vicky,

Voorbehandelen met ossengal (zou er echt ossengal in zitten ? :sick: :wink: ), wassen en dan in de zon hangen te drogen met de vlekken pal in de zon. Zorg ervoor dat het de hele dag in de zon hangt.

De vlek zal bleken.

in het zonnetje hangen als het gewassen is?

Laat laaste even in de zon hangen is het enige wat je nog kunt doen, als een vlek eenmaal gewassen is, kan het niet nogmaals behandeld worden ben ik bang… Maar de zon is een goed idee en trekt hem er waarschijnlijk wel uit

@Karin2 wrote:

Ik wil hetzelfde zeggen als Vicky,

Voorbehandelen met ossengal (zou er echt ossengal in zitten ? :sick: :wink: ), wassen en dan in de zon hangen te drogen met de vlekken pal in de zon. Zorg ervoor dat het de hele dag in de zon hangt.

De vlek zal bleken.




mmm dit wist ik niet… zal ik ook eens gaan doen met hardnekkige vlekken! ebdankt!

ga ik ossengal uitproberen :thumbup: dat heb ik iig in huis, hpoelijk lukt het nog want ik heb em al een keer gewassen, dom eigenlijk :think:

het is niet gelukt, kwam denk doordat ik het al gewassen had. Maar ik heb hem in de bleek gelegd, en het is nu wit ipv lichtblauw :mrgreen: nog niet alles is helemaal wit dus laat hem nog een weekendje staan, maandagmiddag zal het wel helemaal wit zijn en dan heeft Eva Lynn gewoon een wit jasje ipv een blauwe en als het er echt niet uitziet kandie weg, twas maar 5 euro bij de zeeman :mrgreen: maar vond het wel jammer :oops:

@Karin2 wrote:

Ik wil hetzelfde zeggen als Vicky,

Voorbehandelen met ossengal (zou er echt ossengal in zitten ? :sick: :wink: ), wassen en dan in de zon hangen te drogen met de vlekken pal in de zon. Zorg ervoor dat het de hele dag in de zon hangt.

De vlek zal bleken.


Ossengal

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Ossengal is een naam voor de afscheiding van de cellen en de slijmklieren van lever en galblaas bij ossen. Het wordt gewonnen uit slachtafval. Ossengal wordt in de lever geproduceerd door biosynthese van galzuur met behulp van het enzyme cytochroom P450.



Ossengal heeft een ingewikkelde samenstelling van galzuren, cholesterol, mucine, lecithine, porfyrine, galkleurstoffen en diverse anorganische zouten. Doordat het een efficiënte emulgator voor vetten en eiwitten is, wordt het als vlekkenreiniger gebruikt. Het verwijdert echter geen vlekken veroorzaakt door andere stoffen.