theedoeken en keukendoeken....

Wie weet welke theedoeken en keukendoeken goed zijn? Die oude van mij zijn inmiddels behoorlijk versleten. Nu had ik bij de hema een setje gekocht maar zelfs na een aantal keer wassen en in de buitenlucht drogen absorberen ze nog dramatisch slecht. Zelfs als ik ze niet strijk terwijl ik de oude theedoeken altijd strijk.

Vorige week kocht ik twee setjes bij de action en die doen het na een keer wassen al veel beter. Maar daar hadden ze verder niet zoveel leuke setjes en ik wil wel een setje ophangen. Hiervoor had ik zes dezelfde setjes maar daar was ik nou echt op uitgekeken dus ik ga voor variatie.

Groetjes van deze huismu(t)s

Ik heb bij zoveel verschillende winkels theedoeken/keukendoeken gekocht.

Van goedkoop tot duur.

En moet zeggen dat ze allemaal na een 5 x wassen ofzo pas goed drogen.

Weet niet of je ze strijkt, maar dat wil ook wel eens helpen, zelfs bij hele oude…

Ik weet, we zitten niet te wachten op strijk, maar tot ze bij Action leukere hebben :wink:

Want die heb ik ook en die bevallen me het beste…

Ik heb altijd de setjes van de DDDDD-doeken. Werken perfect vind ik en ze hebben vaak nog leuke thema’s ook! :thumbup:

Even tip uit de oude school; de doeken na aankoop een nacht in een emmer met water en een scheut azijn zetten. Drogen ze beter. Zo deed mijn moeder het ook altijd en die stamde uit 1931! :wink:

Ik heb ook pas nieuwe setjes gekocht bij de action. Heb ze eerst een nacht in het water gelegd en daarna gewassen. Ze drogen al na 1x perfect.

ik koop ze altijd bij de WIBRA… maar de afwasmachine doet het meeste werk hier…dus zoveel worden ze niet meer gebruikt…

alleen als we tussendoor even iets afwassen…

Inderdaad, DDDDD-doeken (De Doek Die Direct Droogt)

Werken perfect!

nou dat is raar,

ik dacht er staat al een topic over in keukentafeltopic…

blijkt deze te zijn verplaatst naar huiskamer…

keuken en thee doeken gebruik je toch meer in de keuken ? :think:

hm nu ja

euhm ik las alleen maar mee in dit topic, zat met dezelfde vraag nml

Die van de Hema met ring zijn inderdaad dramatisch! De DDDDD zijn goed en van de Ikea ook wel.

Toch goede ervaringen hier met Hema hoor, zonder ring :wink:

Mijn oma zei altijd Deze Doeken Drogen Door en Door over de DDDDD :wink:

Absoluut de DDDDD doeken :thumbup:

En een tip: als je wil dat iets goed droogt moet je het dus niet strijken!!

Hier alleen Hema, geen problemen mee.

Vind de DDDDD doeken niet zo mooi…

Hier ook altijd van de Hema

Hier nieuwsten van action, super!

Dank je wel voor je antwoord. Dan moet ik ze dus nog maar een paar keer wassen. Toch typisch dat die van de action wel meteen zo goed drogen. Zijn ook veel dikker. Had ik niet verwacht omdat ze veel goedkoper waren dan die van de hema.