Thee

Weet iemand een lekkere thee :mrgreen: Ik wil Ivan liever thee gaan geven maar meneer blieft het niet. (in het begin wel maar nu niet meer)

heb geprobeerd

kabouterthee

bosbes

mango

kers

rooibos

met schepje nutrilon zonder schepje nutrilon, weet niet of gewone melk al mag namelijk.

HEb wel turkish apple liggen maar dat lijkt me niet zo verstandig. Dus wie heeft een gouden tip :mrgreen:

herfstthee :slight_smile:

melinda vind dat lekker en dat is ook zo een kieskauwer

Ik heb Talysha ook al verschillende smaakjes aangeboden, maar ook hier blijft ze thee niet lekker vinden.

@romata wrote:

Ik heb Talysha ook al verschillende smaakjes aangeboden, maar ook hier blijft ze thee niet lekker vinden.

misschien de herfsthee??

Zit vanille doorheen vinden ze vaak wel lekker :slight_smile:

Hier lust hij alle soorten thee. En je mag er wel melk doorheen doen hoor, Teije kreeg al vanaf een maand of 8 melk door z’n thee.

sophie is vooral gek op die smaakjes thee in haar favoriete fruit…

en dat is hier toevallig snaasappel en meloen, maar dat kan natuurlijk per kind verschillen

gewone melk mogen ze niet hebben voor hun eerste jaar hoor…

een schepje nutrilon lijkt me dan beter…

over de thee, tja als je gewoon vanalles eens probeerd zit er vast wel een smaakje tussen…

@mamavan2meisjes wrote:

over de thee, tja als je gewoon vanalles eens probeerd zit er vast wel een smaakje tussen…

melinda zit al vanaf haar 10e maand aan de gewone melk en een klein scheutje mag

Nou ik hb maar turkish appel geprobeerd (zit vanille in) maar bliefde meneer ook niet. Ook niet met scheutje melk.

Naja meer smaakjes had ik niet huis, dus donderdag maar even herfsthee proberen (of gewoon wachten totdat hij echt dorst krijgt)

@mamavan2meisjes wrote:

je mag absoluut gewone melk geven, ik geef al gewone melk vanaf acht maand, toen ik stopte met volledigbv. Als je kindje het kan verdragen, is het prima, ik kreeg het van de kinderdieetiste van het ziekenhuis te horen, dat de nutrilonbazen er blij mee zijn dat dit gerucht de ronde doet! zij varen er financieel wel bij!

overigens hier ook slechte thee drinkster, overigens vind ze koffie wle heerlijk! :oops: daarom kreeg ze vaak water, maar omdat ze een beetje een spillepootje is, geefik haar nu gewoon altijd ranja of roosvicee

Ik moet zelfs gewone melk geven. Opvolgmelk hoefde hij echt niet meer, en zijn pap gaat er veel beter in nu :slight_smile: Wel met vitamine D druppeltjes. Een gewone beker melk hoeft hij niet.

En ontopic: thee trouwens ook niet. Hij drinkt dus tussendoor alleen sap, veel water en een klein scheutje vruchtenmix. Ik ben nu al blij als hij daar 2 bekers mee haalt, anders dronk hij gewoon de hele dag 2 slokken melk, meer niet. Lekker eigenwijs :wink:

sophie dronk in het begin wel thee, daarna hoefde ze he absoluut niet meer, en nu wil ze alleen nog maar thee drinken.

Dus komt vanzelf goed!!

@mamavan2meisjes wrote:

waarom zouden ze gewone melk niet mogen hebben?

vraag me af waar je deze info vandaan hebt.

Je kunt het beter niet geven als vervanging van BV of KV?, maar het is natuurlijk geen vergif!

Geeft jij dan ook geen toetjes?

Ik gaf alleen kruidenthee, ivm the-ine (ik weet niet hoe je het schrijft, zelfde idee als cafeine).

als je je kind ook sap/limonade geeft is het wel logisch dat het daar de voorkeur aan geeft, dat is gewoon zoeter. Ik gaf alleen water en thee in het begin en thee vonden ze dan heerlijk!

Hier ook alleen kruidenthee, de theïne die in gewone thee zit vind ik niet zo geschikt voor kinderen, is hetzelfde als cafeïne.

Maar bij de aldi hebben ze rooibosthee met aardbeien-slagroomsmaak, die vind Kaylee heerlijk. Zoethoutthee vind ze ook erg lekker, rooibosthee met honing ook. Alle zoete smaakjes dus eigenlijk :lol:

kamillethee! is zacht van smaak…

venkel (niet te vaak!)