Thee nasmaak

Ik volg een dieet waarbij je regelmatig een kopje thee moet drinken. Nu vind ik thee wel lekker, maar dan wel met suiker.

Nu zonder suiker heb ik elke keer na een slok zo’n droog kriebelig gevoel in mijn keel. En het maakt niet uit wat voor thee ik drink heb het altijd. Ook trouwens als ik het drink met suiker maar dan wel een stuk minder.

Hebben jullie daar ook last van, of is het gewoon iets waar je doorheen moet :shifty: ?

Hahaha ja dat heb ik ook. Maar ligt er wel aan welke smaak thee ik heb :mrgreen:

Heb 't bij fruit-theetjes een stuk minder, die zijn van zichzelf al wat zoeter van smaak.

en een slok water naderhand nemen werkt ook :thumbup:

Ligt bij mij ook erg aan de smaak thee die ik heb (ik heb het bij gewone thee en fruitthee juist heel erg :mrgreen:)…één van de weinige smaken waar ik het niet/minimaal bij heb is Marokkaanse thee van Pickwick.

Heb je het met verse thee ook?

Met zogenoemde zwarte thee heb ik dat ook wel, vaak is die dan ook te sterk… Maar ik drink eigenlijk bijna altijd theeinevrije thee zoals rooibos of fruit en kruid enzo… Bij groene thee heb ik het overigens ook heel erg…

ja zoals Tigru zegt, gewoon rooibos of groene thee drinken. Daar heb je het veel minder. Bij groene thee trouwens het zakje (of los) er pas in doen als water is afgekoeld tot 80 graden, anders wordt hij bitter

suzanne

@Kwakje wrote:

Verse thee bedoel je dan gewoon met zelf kruiden toevoegen ?

Rooibosthee is indd niet zo erg.

Maar gisteren een pakje groene thee gepakt en daar had ik het juist heeel erg mee. Maar zat ook nog Yasmin/munt bij dus die probeer ik straks ook even.

Maar het is dus normaal dat kriebelige droge gevoel. Maar snap niet dat mensen dan liters thee weg kunnen drinken per dag.

@romata wrote:

@Kwakje wrote:

Verse thee bedoel je dan gewoon met zelf kruiden toevoegen ?

Ja, die bedoel ik.

Ik haal ze meestal bij de D&K winkel.

Ik niet en ik drink al 5 maanden gewone thee zonder iets, maar nu ben ik van nature ook al een thee drinker zonder suiker,alleen de smaakjes mis ik wel…

Doe jij btw het Dukan dieet?? Of iest heel anders

@Sennapen wrote:

Ik niet en ik drink al 5 maanden gewone thee zonder iets, maar nu ben ik van nature ook al een thee drinker zonder suiker,alleen de smaakjes mis ik wel…

Was de bedoeling dat ik het Dukan dieet zou gaan doen. Boek nieuw gekocht. Maar al die recepten die in het boek staan :shock:. Nou vind ik het echt leuk om te koken en heb aardig wat spullen in huis. Maar die recepten gingen me echt wat te ver, ben je een vermogen kwijt wil je een beetje gevarieerd eten. En heel veel dingen ken ik niet eens en lus ik niet.

Toevallig even daarna het boek afvallen met anne hier via kok gewonnen :thumbup:. En dat doe ik nu sinds maandag :slight_smile:

Maak je de thee dan niet te sterk? Ik drink namelijk echt slappe thee en dat scheelt een stuk. Groene thee mag bij mij ongeveer 10 seconden trekken, zwarte thee zit er nooit langer dan 5 seconden in.

In zwarte thee zit looizuur/tannine (en ook in groene, maar in mindere mate). Dat kan een bittere nasmaak geven, zeker in sterke thee. Bovendien gaat er in combinatie met hard water zo’n olieachtig uitziend, glinsterend laagje calciumtannaat op drijven. Maar i.p.v. heel kort laten trekken (dan gaat alleen de kleur en niet de smaak van het zakje over naar het water) kun je beter met veel water doen. Bijv. een éénkopszakje groene thee een minuut of 3 à 4 in een hele pot kokend water laten hangen (niet heen en weer bewegen) en dan eruit halen. Dan heb je slappe thee mét smaak :wink:

Kruidenthee is een goed alternatief; geen looizuur en dus ook niet bitter/scherp.

Ik drink dus wel liters thee per dag en heb er bijna nooit last van. Ik herken het wel, met rooibosthee heb ik het volgens mij wel. Dat vind ik soms wel lekker een kopje, maar meer ook niet. Ik drink vooral kruidenthee, maar nu ook wel winterthee.

@romata wrote:

@Sennapen wrote:

Was de bedoeling dat ik het Dukan dieet zou gaan doen. Boek nieuw gekocht. Maar al die recepten die in het boek staan :shock:. Nou vind ik het echt leuk om te koken en heb aardig wat spullen in huis. Maar die recepten gingen me echt wat te ver, ben je een vermogen kwijt wil je een beetje gevarieerd eten. En heel veel dingen ken ik niet eens en lus ik niet.

Toevallig even daarna het boek afvallen met anne hier via kok gewonnen :thumbup:. En dat doe ik nu sinds maandag :slight_smile:

Oow jij hebt Anne ook gewonnen, leuk hoor, is het wat, ja misschien nog lastig zeggen na nog niet eens 1 week. Hoeveel wil je afvallen dan?

Ik drink hier meestal kruidenthee, en dan vaak de losse kruiden die je in een thee-ei doet. (Dat doe ik dan weer niet, ik mieter het in de pot en gebruik een theezeefje. Maar dat terzijde.) Kun je zelf een lekker smaakje ‘maken’ van wat je lekker vindt. Ik maak in deze tijd van het jaar vaak een potje kamille/zoethout. Vinden de kinderen ook erg lekker. Of ik pak de avondmix (bij de Tuinen, Erica of Dille en Kamille vandaan) en doe daar vaak nog iets bij. Tijm ofzo. Het is een beetje uitproberen denk ik. Ik hou ook echt niet van zwarte theeën, maar ook niet de groene. Krijg er zelfs brandend maagzuur van.

heeriljk die theenasmaak:) zoveel mensen zoveel verschillen. Vooral zoethoutthee ed!

Maar dat was je vraag niet, ik kan je dus niet verder helpen :oops: