Theatervoorstelling Kikker, wie is er geweest??

Wij mogen graag naar een voorstelling gaan van peuter/kleuter theater. Het is zo ontzettend leuk om die kleintjes te zien genieten.

Zaterdag hebben we de voorstelling gezien van Kikker. Dat was andere kost. De voorstelling was geweldig maar eigenlijk een beetje te spannend.

De muziek was prachtig maar kwam zo binnen dat we er ontroerd van raakte.

Onze zoon heeft ademloos zitten kijken maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat hij niet meer naar Kikker wilde. Het spook in de voorstelling had een diepe indruk achter gelaten.

Wie is er ook geweest en wat was jullie ervaring.

En welke voorstellingen kunnen jullie aanbevelen?

Het zandkasteel :thumbup: en Woezel en Pip (daar is met name de oudste van 5 jaar nu wel te groot voor vind ik).

Hier vinden de meiden Kikker wel leuk, al vond de oudste die toen 4 was het ook best spannend (het stukje van de storm).

De jongste die toen net 3 was hebben we toen niet meegenomen omdat het vanaf 4 jaar is.

Nu gaan we weer naar kikker, maar dat is een andere voorstelling. Ben benieuwd hoe ze het dit keer vinden.

O het zandkasteel, leuk!!

Het thema bij Kikker was verhuizen, in de voorstelling werden 3 boekjes van kikker verteld.

wij zijn -twee jaar geleden?- ook naar kikker geweest van terra. Dat is de andere voorstelling dan waar jij bent geweest. Hier was het een grote -positieve- verrassing. Prachtige voorstelling, goede theatermakers en poppenspelers die kindertheater op een serieuze manier aanpakken.

De kerstvoorstelling van Terra viel overigens wel tegen. Nano vond hem te eng, ik vond hem gewoon niet echt bijzonder.

Er is op theatergebied heel veel voor kinderen. Ik hou niet van erg grote producties zoals al die voorstellingen uit de studio 100-stal, juist omdat ik daar de passie ed mis. Maar er zijn verbazingwekkend veel theatermakers die zich bezig houden met theater voor de allerkleinste. ‘Vanaf2’ is een site waar je veel kunt vinden. En ik blijf het noemen: 2turven hoog, festival in Almere en Haarlem staat weer voor de deur: een festival met heeel veel voorstellingen, lang en kort voor kinderen vanaf 0. Echt echt een aanrader.

Ik sluit me aan bij Fiep :smiley: Ik vind die grote producties weinig met echt theater/kwaliteit te maken hebben eerlijk gezegd. Gewoon de kranten in de gaten houden en theater/concertgebouwen bij jou in de buurt.

Zo gaan wij weleens naar de doelen in rotterdam, wel een stukje reizen maar die hebben heel regelmatig mooie voorstellingen (en zijn ook nog eens goed betaalbaar).

Bedankt meiden, het liefste ga ik naar kleine eenvoudige theaters. Ik ga even op googlen naar jouw tips Fiep.

Kikker komt binnenkort hier ook. Hoe lang duurt die voorstelling? Is dat te doen voor een kereltje van net drie?

@D. wrote:

Kikker komt binnenkort hier ook. Hoe lang duurt die voorstelling? Is dat te doen voor een kereltje van net drie?

ik ben een beetje slecht in terug rekenen, maar nano zal niet ouder zijn geweest dan net drie toen wij gingen. En hij vond het echt heel tof. Gaan dus!!! En koop vooral daarna ook de cd of dvd als aandenken, is voor de kinderen helemaal leuk omdat zo de voorstelling blijft leven (en het zijn ook gewoon leuke liedjes. maar ik spreek nu dus over de andere Kikker voorstelling van Terra dan die waar ze nu mee touren).

@D. wrote:

Mijn ervaring kun je bovenaan lezen. De voorstelling duurt ongeveer 1 uurtje