Help!
Morgen heeft Th de opvoering van het kerstverhaaltje (juffie verteld het kerstverhaal en de kinderen spelen het… dit hebben ze de afgelopen weken geoefend als ochtendspel). Maar nu mogen broertjes en zusjes daar niet bij zijn. Maar ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen…
Mijn moeder kan geen vrije dagen meer opnemen dit jaar, de moeder van het vriendinnentje van SL heeft morgen ook wat te doen dus daar kan ze ook niet even heen… Nu is er morgen ook een ouderochtend maar daar komt ook een meisje (3jr en een kop groter) waar SL nogal bang voor is, dus daar kan ik ook niet even vragen of ze op haar willen letten (verder is SL op het moment nogal van het gillen/huilen/hele toestanden maken als ze mij even niet ziet ookal zit ik op de wc thuis :roll: ).
Ik zou kunnen vragen op het kdv ernaast of ze daar even mag spelen? Wieweet kan al dat speelgoed haar wel afleiden en het is toch de bedoeling dat ze daar zeer binnenkort heen gaat… maar nu weet ik natuurlijk niet of dat wel kan/mag?!
Of ik vraag toch aan juffie of SL er bij mag zijn (heb het er al met haar over gehad maandag dat het erg moeilijk wordt om wat te regelen… maar zij zei toen niet dat ze dan wel mee mocht). Juffie is bang dat SL niet stil kan zijn en zo de kinderen uit hun concentratie zal halen. SL kan best wel goed een tijd stil zijn alleen kan ik niet de garantie geven dat ze dat morgen ook zal zijn.
De andere mogelijkheid is dat ik niet kom… maar dat wordt een probleem met Th, want dan wil hij gewoon niet mee doen. En het is ook zo jammer dat ik (thuisblijfmoeder dus heb “alle tijd”) die ochtend op school blijf vanwege de ouderochtend.
Zucht, hopelijk blijkt het morgen toch niet zo ingewikkeld te zijn als ik nu denk…
oh jee dat meen je niet is er echt niet even iemand die even kan oppassen?
hier donderdag kerstuitvoering en het fijne is dat er een speciale creche is bedacht voor de kleine broertjes en zusjes daar ben ik natuurlijk blij mee want anders had ik ook geen oppas.
even bij de buurvrouw een optie?
dat soort dingen heb ik dus ook weleens… dan wordt er dus ook vaak geredeneerd: maar je bent toch thuisblijfmoeder… eh ja klopt, dat betekent dat ik die kids dus bij me heb :mrgreen:
Hier inmiddels klein netwerkje in de buurt opgebouwd, maar dat wordt straks weer iets kleiner… aangezien de middelste bij haar oudste in de klas komt en we daardoor soms allebei ergens bij willen zijn natuurlijk (en zij is nu 1 van degenen die onderdeel uitmaakt van het netwerk… zij vangt nu afentoe de middelste of de jongste op en ik die van haar).
Maar is er idd geen buurvrouw? (zou hier ook niet kunnen overigens, want of werken of zitten zelf met brengen en halen etc).
Buurvrouw is geen optie.
Zo heel lang wonen we hier nog niet en… de twee buurvrouwen die we wel (redelijk) goed kennen zijn aan het werk/hebben andere dingen.
Maar het hangt er even vanaf of het sowieso door gaat, vannacht werd Th misselijk wakker dus als hij nu hetzelfde heeft als ik dan ligt hij vandaag in bed…
meis, ik heb geen oplossing, maar wel even een dikke :hug: van mij
liefs,
Es
en hoe heb je het opgelost
Ben ik ook wel benieuwd naar, hopelijk was Th. niet ziek en ben jij wel kunnen gaan kijken! :-*
@Bietje wrote:
Ben ik ook wel benieuwd naar, hopelijk was Th. niet ziek en ben jij wel kunnen gaan kijken!:-*
Owww… las net ergens anders dat Th. dus tóch ziek was, wat jammer …

vreemd, hier mogen broertjes en zusjes er gewoon lekker bij zijn.
manlief is vandaag geweest met broer, 3 jaar en zus, 1 jaar en dat ging prima!
kdv is denk ik geen optie, die mogen niet "zomaar"even kinderen erbij.
toch nog even verder netwerken misschien?