Texel

Staat het hier goed??

We zouden graag met ons gezin (6) een dagje (of overnachten?)naar Texel willen in de zomervakantie.Nu hebben ook wij last van de crisis dus je voelt het al…het moet niet teveel kosten.

Zijn er misschien onder jullie die tips hebben waardoor je goedkoper over kan met de boot?? Bepaalde tijden die beter zijn om te gaan?? Op Texel zelf willen we eigenlijk naar het strand en verder niet echt een musea bezoeken ofzo.Wel een bezoekje aan De Koog lijkt ons leuk maar misschien hebben jullie nog andere ideeen??

Ik hoop op leuke en bruikbare tips.

Groetjes

Danielle

“Dankzij een speciaal daltarief reist u met een los ticket met een voertuig tot 30% voordeliger op dinsdag, woensdag en donderdag. Dit is reeds in de tarieven verwerkt.”

(Bron: Teso)



Op hun site zijn verder verschillende tarieven te vinden qua voertuig, fietser, voetganger.

Dank je…super tip!

Misschien weet iemand nog iets waar je leuk kan overnachten?

DAnielle

zonder auto is de boot nog goedkoper… iets van 2,50 pp om het eiland op te komen, eraf is gratis.



en overnachtingen, tja er zit een park van de roompot met chalets wat misschien wel interessant is.

wij hebben weleens de fiets achterop de auto gegooid

en toen met de fiets de boot op

heerlijk dagje texel gehad!

Volgens mij is er ook een stay okee op Texel. Dat is ook niet zo duur. En inderdaad zonder auto overgaan als dat kan.

je zou voor een overnachting kunnen kijken op de site bedandbreakfast daar zitten goedkopen overnachtingen tussen en vaak incl ontbijt.

Wij gaan zeer regelmatig naar Texel en overnachten altijd 1 of 2 nachten in een bed and breakfast.

Bevalt ons echt super, nou moet ik wel toegeven dat we vaak in de dure klasse zoeken maar heel goedkoop heb je er ook leuke tussen zitten.



En Ecomare is misschien nog een leuke tip om te doen met de kinderen :slight_smile:

Ik denk dat je met 4 kinderen en 2 volwassene beter met de auto kunt gaan. Dan kun je nog dingen meenemen en ben je niet afhankelijk van een fiets of bus.



Ecomare is idd leuk maar wel duur op zich met 4 kinderen.

Je hebt ook het juttermuseum, al weet ik niet hoe duur dat is.

http://www.texel.net/



Daar kun alles vinden, over accomodaties (o.a. Bed & Breakfast) en dingen die je daar kan doen.

Ook veel dingen die leuk zijn voor kids (o.a. Piratenschip en Sommeltjespad) en gratis zijn :wink:

Wij zijn toevallig 2 maanden nog op texel geweest, ook met 4 kinderen.



Bij Ecomare kun je een kortingspas krijgen voor 3 musea (ecomare, kaap skil en de oudheidskamer) dan ben je goedkoper uit.

Vooral de eerste 2 waren ontzettend leuk met de kinderen, de oudheidskamer vond ik wat minder geschikt voor 4 kleine kinderen.



Verder kun je naar de schapenboerderij, lammetjes knuffelen, dit was ook niet duur en zeer de moeite waard.



Er is ook een kaasboerderij (wezenspeyk) waar je een rondleiding kunt krijgen, dit is ook niet duur en ontzettend leuk.



Verder is er natuurlijk de markt op maandag die leuk is om te bezoeken, de vuurtoren bezoeken is ook leuk (niet mogelijk met kinderwagen).



Op park de Krim kun je gratis met de kinderen naar de indoorspeeltuin ook als je daar niet op vakantie bent, bovendien is eten en drinken daar erg goedkoop.



Op texel is vanalles te beleven :slight_smile:



Ook de bontebelevenis is leuk om gewoon een kijkje te gaan nemen.

Dank jullie wel voor de tips en de tijd die jullie hebben genomen om een reactie te schrijven.

Het zal toch een dagje worden en dan is het strand en Ecomare zeker een optie

Danielle

Ik wou net schrijven: mijn ouders hebben een stacaravan daar, die dus verhuurd wordt onder de kinderen tijdens de vakantie. Maar daarbuiten willen ze die meen ik verhuren aan anderen die interresse hebben?