tevreden baby..... ontevreden dreumes

ik had een onwijs druk ondernemend zoontje, inmiddels 16 en alles is goedgekomen :mrgreen:



ik heb een miep van een dochter van 4 maar ook daar verder geen moeite mee



ik heb een dreumes van 21 maanden… en die drijft me af en toe tot waanzin met haar gejank :wall: :shifty:



ze was echt de liefste en zoetste baby die ik heb gehad van de drie.

tot deze zomer…

ze jankt, jammert, huilt bijna de dag door. altans zo voelt het.

ik kan niets tot weinig doen zonder haar, want dan eist ze mama’s aandacht weer op.

het voelt niet als dreumespuberteit, dat pik ik er ook wel uit als ze bijv. haar zin niet krijgt en gaat krijsen.

ik ben heel consequent in dingen die niet mogen.

het liefst wilt ze de hele dag met mama in de weer. ze hangt heel erg aan me. op zich vind ik dat niet erg, maar zo kan het toch echt niet doorgaan.

ik weet het niet meer.

ze heeft wel heel vaak oorontstekingen gehad. ze praat niet, alleen maar lekker en mama en een enkele keer papa zegt ze. nu ga ik volgende week met haar naar het audiologisch centrum om te kijken of haar oren in orde zijn. denk het wel, want ze hoort wel als ik haar aankijk en begrijpt ook wat ik zeg.



als we op visite zijn dan heeft ze het niet, dan vermaakt ze zich prima. het lijkt wel of ze thuis niet tevreden is. ze zit 1 dag in de week op het kdv en daar heeft ze het prima naar haar zin.

ik heb haar een dag extra opgegeven mede omdat ze het zo naar haar zin heeft, en ik dan mn huishouden kan doen en kan werken, ik maak mijn eigen tijden.

nu kom ik bijna niet aan mn huishouden toe, ik doe alleen het hoognodige tijdens haar slaapje.

slapen gaat overigens prima, eten doet ze ook goed, tot ze klaar is, dan begint ze weer met huilen. dus vaak eten wij met een huilend kind aan tafel. ja als ze uit haar stoel gehaalt word is het weer goed, maar dat is niet de bedoeling, want ik vind dat iedereen aan tafel moet blijven zitten tot iedereen klaar is met eten.



herkend iemand dit, wat kan ik hiermee doen. of is het een fase. het is alleen een erg lange fase vind ik, hij duurt al vanaf juni ofzo.

Ik zou haar eerst eens lichamelijk laten onderzoeken, het klinkt een beetje alsof ze echt ergens last van heeft. Buiten dat kdv dan, wel typisch… Misschien verveeld ze zich gewoon, wat doe je zoal op de dag met haar?

Oef das idd een heeeeel lange fase… :shifty:

Ik lees wel dat je het zelf ook druk hebt of zie ik dat verkeerd? Huishouden, thuiswerken, en al die dingen meer.

Heb je al eens geprobeerd om bv echt 100% tijd voor haar te reserveren na het slaapje oid? Een half uur inplannen in de dag en dan ook niets anders doen. Lekker spelen, motiveren door haar bv te helpen puzzelen, een leuk boek samen lezen. Bij mijn zoontje hielp dat wel om de cyclus te doorbreken. Het proberen waard iig, en lukt het dan nog niet mag je altijd even bellen met het CB voor advies. Soms helpt het enorm om even met iemand te praten die er wat verder vanaf staat. En ze hebben vaak ideetjes waar je zelf niet zomaar op komt. Succes!

Dochter van 17 maanden heeft hier bij vlagen ook last van… Ze is gezellig als je met haar op de bank zit of samen op de grond speelt… Meestal is het bij haar moeheid (maar niet gaan slapen…) of ze heeft ergens last van; tandjes, verkoudheid oid. Maar soms weet ik het ook echt niet wat het is… In ieder geval wel zeer vermoeiend! Sterkte ermee…

Ik lees mee voor tips:)

bedankt voor de reacties.



lune; ik ben al met haar bij de huisarts geweest. ze is lichamelijk helemaal in orde, op haar oorontstekingen na.

vervelen, daar heb ik ook aan gedacht, ze speelt eigenlijk niet echt alleen, dus ik speel veel met haar, speelgoed zat, al ligt dat niet op een hoop, ik bied haar dingen aan uit de kast, en er staat een keuken met toebehoren en een kinderwagentje met pop in de huiskamer, ik wissel af met speelgoed. ik heb eens uit pure wanhoop voor 80 euro allemaal speelgoed met geluidjes gekocht. 1 dag plesier en nu ligt het te liggen :?



rhiannon, ik heb het wel druk idd, ik werk 1 dag en een paar avonden als de kinderen in bed liggen. maar ik werk niet thuis, ik ga naar de mensen toe, ik ben ambulant pedicure.

cb: hier word gezegd: het is een fase. ze geven niet echt een tip of iets, ik kan er dus niets mee.



aandacht krijgt ze. vaak in de ochtend als dana naar school is. thuis gekomen is er tijd voor daisy. als ze dan in bed ligt wil ik het huishouden doen voor zover ik dat doe, want soms vind ik het ook even lekker om achter de pc te zitten of te kletsen aan de telefoon.



ik praat veel met haar, laat haar ook dingetjes doen als ik in het huishouden rommel ofzo.



liesbeth, ik hoop voor je dat je hier ook wat tips uit kan halen.



ik denk dat ze gefrusteerd is van het niet kunnen praten, denk ik. en vaak last heeft van haar oortjes. ik hoop maar gauw dat ze er over heen groeit, want ik vind het maar vermoeiend. en ook zielig voor haar. ze lijkt af en toe zo ontevrede. je zit idd in zo een cirkeltje nu

Ik zou haar veel betrekken bij wat jij doet, dus doe je de was, mag zij helpen vouwen of sokken opruimen, doe jij de keuken, krijgt zij ook een doekje enz. Dingen goed en duidelijk benoemen, als je ziet dat het haar frustreerd dat zij het niet kan benoemen.

En verder zou ik proberen idd die negatieve spiraal te doorbreken. Gezellig met een boekje op de bank, daarna even zelf spelen (en over speelgoed; juist speelgoed met geluidjes enz verveelt gauw, je kunt haar beter iets geven wat de fantasie meer stimuleerd, misschien nog iets om te bouwen erbij), daarna samen even naar buiten lekker wandelen. Probeer het positief te houden en je kunt ook best benoemen dat ze niet hoeft te huilen of jammeren om x maar dat dat best opgelost kan worden.

Sja niet echt tips (je hebt meer kindjes en meer ervaring dan ik hihi).



Maar wat ik dacht: kan het zijn dat er sinds juni iets anders is met jou? Is er die maand iets gebeurd waardoor jij minder lekker in je vel zit? Heb je het sinds die periode zelf veel drukker? Of minder rust in je?



Dat vraag ik omdat ik in periodes dat kind/kindjes zeurend zijn in mijn ogen er eerst iets aan voorafging bij mezelf (meer moe en dus eigenlijk rust willen / teveel werken / even niet zo lekker lopen met manlief / noem maar op). De kids reageren dus op mij (en dat snap ik meestal pas veeel later :oops:).



Manlief is nu een paar weken lichamelijk niet in orde en bij hem blèèren de kinderen nu snel en vaak. Waar hij feller op reageert en zo is het kringetje rond. Ik voel me relaxed en bij mij zijn de kids ook relaxed en geen krijsen.



Kan het bij jou ook zoiets zijn?

het 'helpen’in de huishouding laat ik ook toe. ze mag me helpen met kopjes aangeven uit de vaatwasser. of geef dr een doekkie als ik ga poetsen, alleen heb ik nu geen puf meer om te poetsen, dus doe ik alleen het hoognodige :mrgreen:

ik probeer ook haar te helpen met praten, als ze huilt en ik weet bijv. zeker dat ze op schoot wilt, dan zeg ik; mama, mag ik op schoot, wil je me optillen, dus ik benoem zeg maar wat ze van me verwacht. tis zo moeilijk en ingewikkeld om het op te schrijven, ik hoop dat ik duidelijk overkom :mrgreen:

mischien wat vaker naar buiten gaan is geen slecht idee. ook goed voor mezelf.







haha, hoeveelheid kindjes maakt niet uit hoor :wink: hoewel ik idd 3 totaal verschillende kinderen heb is daisy wel een ‘appart’ meisje.



als iemand binnenkomt die heel druk en negatief is dan is ze absoluut huileriger, dus ze is wel gevoelig.



hier in huis en met mezelf is ook zeker het een en ander gebeurt, toch probeer ik het positief te houden. ja ze is wel gevoelig, maar hoe kan ik dat nou doorbreken zeg maar. ik geef haar de aandacht, mischien zelfs een beetje teveel, want dana moet soms een beetje wijken voor haar, wat ik ook weer rot vind, maar ik heb daarentegen genoeg momentjes met dana, dus dat zit wel goed.

het is ook niet verwendhuilen, het is echt jammeren.

maar het niet lekker in je vel zitten en zeurderige kinderen is zeker waar. maargoed, het is idd druk in mn hoofd, maar ik probeer dat toch aan de kant te zetten om het gezin draaiende te houden

ze zal het dus mischien toch wel aanvoelen en daardoor zo huilerig zijn? whaaa, ik pak een zaag en doorbreek de cirkel :mrgreen:

sinds juni is mn ambulante salon wat drukker geworden, en daardoor werk ik savonds vaker, en vind dat behoorlijk zwaar.



wie weet gaat het beter met mij als ik 1 dag extra kan werken als daisy op de kdv terecht kan en ik savonds tijd heb voor mijzelf.



mischien wat vroeger naar bed, vaak zit ik savonds na het werken nog even te surfen over het net, gewoon even de hele huiskamer van mij alleen. al is mijn man heus wel lief hoor, het is gewoon even lekker tijd voor mij



ja, ik kan hier wel wat mee.

ze is heel gevoelig, ikke zit niet lekker in mn vel, cirkeltje is rond, ik snap m :mrgreen: tnx allemaal :-*

ik gaat aan mezelf werken :slight_smile:

heel verhaal :shifty: :mrgreen: