teveel vruchtwater, heeft hier iemand ervaring mee

hallo,



Ik heb te horen gekregen dat ik nogal erg veel vruchtwater heb. Ze hebben eerst een test naar zwangerschapssuiker gedaan maar hier is niets uitgekomen.



Ik ben erg veel gegroeid in zeer korte tijd. Ik ben 28 weken maar je zou zeggen dat ik al veel verder ben.



Nu moet ik een nieuwe echo laten maken in het ziekenhuis waar ze gaan bekijken hoe de situatie zich verder heeft ontwikkeld. Dan wordt de beslissing genomen of ik naar de gyn. wordt doorverwezen.



Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en wat kan de oorzaak zijn en waar moet ik rekening mee houden??



Gr. Susan

Ik weet niet wat de oorzaak is, kan alleen vertellen dat mijn schoonzus van haar eerste ook zoveel vruchtwater had, dat ze in het ziekenhuis 5 keer haar bed verschoont hebben en toen nog met hun voeten in het water stonden, ZOVEEL had ze. Er kwam een gezonde jongen uit van net 7 pond.



Bij haar tweede had ze weer zoveel, konden ze net snel genoeg doeken op het laminaat leggen om dat te redden…

Ook dit was weer een gezonde jongen…



Veel vruchtwater hóeft niet slecht te zijn…

ik heb ook ontzettend bveel vruchtwatr gehad, om 1100 zijn mijn vliezen gebroken, en toen ik om half 1 in het zkh was, lag ik telkens weer in een grote plas vruchwater… en er is een gezonde jongen van 9 pond uit gekomen



dus het hoeft idd niet erg te zijn… :hug:

Ik liep in mijn zwangerschap ook altijd voor op de groeimarge.

Ze dachten altijd dat ik gemiddeld zo’n 3 weken voor liep.

Ook te veel vruchtwater en gedacht dat ik suiker had maar de test was negatief.

Tegen dat ik 34 weken was was mijn buik weer in een normale positie en liep ik weer prima op schema.

Ik ben overigens wel 2 weken te vroeg bevallen met een normale hoeveelheid vruchtwater.

hier teveel aan vruchtwater maar dat komt door de zwangerscahp suiker die bij mij dus wel positiv was…



Maar het kan zijn… er zijn vrouwen die nu eenmaal meer hebben dan anderen…

Ik had bij Merijn ook veel vruchtwater… Kreeg dus ook steeds te horen, zijn het er geen 2?



nu heeft de VK me wederom verteld dat ik veel vruchtwater heb… En ook weer een grote buik… Dus het hoeft echt niet iets ernstigs te zijn hoor.

Bij mij doen ze er ook verder geen onderzoek naar.

Bij m’n dochter had ik ook zoveel vruchtwater (en hield ook nog eens veel vocht vast) sommigen zeiden, weet je zeker dat het er maar 1 is?

Toen mijn vliezen gebroken waren hadden ze drie matjes nodig om het op te vangen, de vk zei nog lijkt wel een tsunami!



En nu bij deze meid heb ik een veel kleinere buik.



jessica

Hoi,



Ik had bij beide knullen ook een grote buik want veel vruchtwater. Zoals de anderen al zeiden, hoeft dat niet altijd iets te betekenen.



groetjes Shams

ik had ook te veel vruchtwater…(er stond zelfs extreem)

en idd veel getest op verstoord suiker (zwangerschapssuiker) maar dat had ik niet…

ik kreeg wel extra echo’s om het in de gaten te houden…



maaruh wel een grote jongen (9 pond)

meestal is dat zo…veel vruchtwater…groot kind…



(met 4,5 mnd vroegen ze al of ik niet binnenkort moest bevallen van een tweeling) :hand:



succes

Soms zeggen ze ook wel eens grote buik, grote voeten… Haha… :mrgreen:

Tenminste als ik de goede Suuke voor me heb, heeft de papa onwijs grote voeten… :wink:

volgens mij heeft grote buik door veel vruchtwater niets met de grootte van de baby te maken hoor. Mijn eerste was maar 2850, maar had wel veel vruchtwater en grote buik. Mijn 2e zoon was 3620, zelfde verhaal, veel vruchtwater en grote buik, maar beebje toch vrij gemiddeld.



groetjes Shams

Bij de echo zagen ze bij mij ook te veel vruchtwater…na onderzoeken bleek er niets aan de hand…

tot ik moest bevallen…mijn vliezen waren al gebroken maar ik had nog een volle vruchtzak…dit bleek de zak te zijn van een zusje of broertje van Tycho die niet is doorgegroeit en waar niets meer van te vinden was…de zak was groot en vol…en de placenta had zelfs 2 moederkoeken…

:shock: das schrikken…



wat vreemd dat ze dat over het hoofd hadden gezien…

Er was in principe niets van het kindje over…maar de rest is gewoon doorgegroeid…de gynacoloog stond er ook van te kijken en de placenta is nog opgestuurd…heb er nog foto’s van gemaakt…heel apart…

maar hierdoor had ik dus veeeeeeel te veel vruchtwater…

HEJ



Ook ik heb een grote buik, maar veel vruchtwater betekent helemaal niets. Geniet maar lekker ervan dat iedereen kan zien dat je zwanger bent en niet te veel zorgen maken.



GROETJES Ellen :stuck_out_tongue:

Hallo hoeveel vruchtwater aan cm hebben jullie dan ik had bij 28 weken 30+ en een sdp van 9+ kan er weinig over vinden op internet over 2 dagen moet ik terug komen ben dan 30 weken