teveel voeding of niet

mijn zoontje is nu 4 weken oud

hij krijgt nu 6x 120cc p.dag

en ik gebruik nu sinds drie dagen nutrilon forte.

maar hij blijft vragen om meer.

ik weet nu niet wat ik moet doen meer?

ik moet a.s week voor het eerst naar de cb maar die zeggen nu toch al dat ie teveel krijgt. ik denk dat hij tussen 3,5-4 kilo weegt nu(ong)

wie heeft goede tips

Vind het wel heel erg veel hoor :shock:

Ons dochtertje dronk ook erg veel, totdat de kinderarts ons erop attendeerde dat het meer zuigbehoefte is dan honger… Heb je al geprobeerd om de speen te geven?

Mocht je eventueel een fles met een standenspeen gebruiken, zet hem dan op stand 1. Op deze manier moet hij veel meer moeite doen en zal ook moe zijn na de voeding.

Succes!

groetjes ellen

Hoi Cornelia, hier ook een hongerige baby.

(Zie mijn topic, 1 liter flesvoeding.)

Wij mochten toen van het CB wel meer geven omdat lengte en gewicht in evenwicht waren. Bij ons was het advies dat we op moesten letten dat Nure niet over 1 liter melk per dag kwam.

Wat kan werken is minder flessen geven, maar met meer erin. Dat was het advies van het CB toen bij ons.

En inderdaad speentjes uitproberen, of het geen zuigbehoefte is.

Nure krijgt ook al sinds hij een paar weken is Friso Extra voor hongerige baby’s. Omdat het moeilijk bleef hebben ze een paar weken geleden geadviseerd om JohannesBroodpitmeel toe te voegen. Dat hebben we gedaan. Nure is nu best tevreden. Op dit moment krijgt hij vijf flessen van 210 met 7 schepjes. Dat mochten we geven van het CB. We geven nu sinds deze week in de laatste fles wat Nutrix erbij. Maar Nure is nu dan ook 4 maand. Advies van het CB was eerst om over te gaan op 4 flessen. Maar regelmatig komt hij voor een nacht voeding en dan komen we dus niet uit met 4 flessen.

Succes.

Max 30 schepjes per dag…Boven een liter mag je dus wel iets uitkomen…

Je mag dus wat schuien als je het proberen wilt…Ga gewoon opp je gevoel af!!

Wellicht heeft je kindje savonds en sochtend meer honger dan in de ochtend?

Drinkt je kindje niet te snel? Anders misschien een andere speen gebruiken?

Mats is ook bijna 5 weken en drinkt 6x 160cc! En mij is niet verteld dat het te veel is. Mats is qua lengte en gewicht ook in evenwicht. Hij is 57 cm en weegt 4680 gram!

ik heb inmiddels al de zoveelste speen en fles nu diffrax s fles met drie standen speen en dat gaat goed (net 1 dag in gebruik)

dus dat snel drinken is nu verminderd.

en zuigbehoefte heeft hij en ik gebruik ook spenen. alleen als hij die een hele tijd gebruikt dan wordt ie er flauw van en spuugt hem weer uit.overdag geen probleem dan druk ik hem er weer in maar s`nachts wel want dan ben ik er niet .

heeft nu vanacht rond 4 uur 150cc gehad en was wakker vanmorgen om half 9. heb hem toen weer 120 gegeven maar dat wil echt niet dus zostraks maar 150 cc en op bedje gelegd even huilen speen erin en nu is hij lekker an het slapen dus ik zal even afwachten of het nu beter gaat.

dan maar 150cc.

Mijn zoontje is nu 5 weken en een paar dagen, en is ook een behoorlijk hongerige baby! Hij was vorige week donderdag voor het eerst naar het CB geweest, en woog 5124 gram en was 57 cm lang. Hij drinkt ongeveer 6 x 150ml per dag, de ene x heeft ie genoeg aan 130ml, maar de andere x komt ie na een uurtje weer, en geef ik hem ongeveer 30ml bij. De arts van het CB zei dat hij niet meer als een liter per dag mag, en verder moest ik gewoon m’n eigen gevoel volgen!

Als Jayden een uur na z’n voeding vreselijk begint te huilen (z’n huil is ook anders als ie honger heeft dan dat ie gewoon even aan het jengelen is) check ik eerst natuurlijk of ie geen krampjes heeft, of probeer de speen en geef een schone luier, en als niks helpt dan heeftie gewoon honger en krijgt ie wat extra. Daarna is ie lekker rustig, dus dan weet ik dat ie dus echt honger had.

Gewoon een beetje uit proberen dus! Het ene is het andere kind niet natuurlijk, en je hebt zelf ook wel 's een dag dat je meer honger hebt dan de andere.

Mijn zoon is ook 4 weken en mag 6 keer 165 hebben maximaal. Hij drinkt gemiddeld 135 per fles op.

Het ligt aan het gewicht van je kind. Ze moeten minimaal 150 ml per kilo gewicht hebben en maximaal 200 ml. Heb je een groot kind, dan mogen ze al gauw aardig wat meer hebben dan een klein kind. Ze kijken natuurlijk niet alleen naar het gewicht, maar ook naar het geboortegewicht, de toename en de lengte van het kindje.

Mijn zoontje weegt nu 4900 gram en moet dus onderhand minimaal 750 ml drinken (ivm vocht)en mag nu bijna een liter, maar dat haalt hij nog lang niet hoor.

@cornelia wrote:

mijn zoontje is nu 4 weken oud

hij krijgt nu 6x 120cc p.dag

en ik gebruik nu sinds drie dagen nutrilon forte.

maar hij blijft vragen om meer.

ik weet nu niet wat ik moet doen meer?

ik moet a.s week voor het eerst naar de cb maar die zeggen nu toch al dat ie teveel krijgt. ik denk dat hij tussen 3,5-4 kilo weegt nu(ong)

wie heeft goede tips

Onze zoon is ook 4 weken en krijgt 6 x 120 cc Forte (Nutrilon)

het is afhankelijk van het gewicht van je kindje natuurlijk maar onze

zoon is 4,5 kilo en dan krijgt hij niet teveel.

Tis een hongerig kind. Op het CB zeiden ze ook dat je neit te nauw moet

kijken naar de richtlijn wat hij zou ‘mogen’ …

Dus gewicht x 150 = totaal aantal cc voeding per dag (en dat

weer delen door 6 voedingen) Zit je er wat cc’s boven maak thet niets

uit hoor! Ieder kind is anders en heeft andere behoeftes.