Hallo,
Waarschijnlijk heb ik last van een luxe probleem, maar ik vroeg me af wie er nog meer een baby heeft die heel veel slaapt…
Mijn zoontje is nu 14 weken oud en het was even zoeken naar het juiste slaapmoment. Vaak legde ik hem te laat in bed (zag de vermoeidheidsverschijnselen niet goed) waardoor hij zichzelf even in slaap moest huilen en vaak na 1 uur slapen wakker werd en na 5 minuten te huilen weer in slaap viel. Nu leg ik hem eerder in bed en dan slaapt hij meteen (zonder huilen) en wordt pas weer wakker als het tijd is voor zijn volgende fles. Maar hij is nu dus erg weinig wakker.
Hij wordt rond 8 uur 's ochtends wakker en krijgt dan een fles, na de fles gaat hij meteen weer naar bed en wordt tussen 11 en 12 wakker, weer een fles en meteen naar bed, dan wordt hij rond half 3-3 uur wakker, fles en dan speelt hij even in de box en gaat na ong. 3 kwartier weer naar bed, wordt dan tussen half 6 en 6 wakker, fles en meteen naar bed en rond half9-9 uur maken we hem wakker voor de laatste fles en dan gaat hij meteen weer naar bed. Hij slaapt dus erg veel.
Wie herkent dit? Oja, vind het niet echt erg hoor.
groetjes M.
Ik herken het niet maar meid, geniet ervan!! :mrgreen:
Ik herken het dus wel, mijn dochtertje is altijd een slaapkop geweest.
Nu slaapt ze nog steeds heel erg veel, van 20:00 tot 9:30 en dan moet ik haar wakker maken.
Overdag slaapt ze ook nog 4 uur.
Maar geniet er gewoon lekker van, en slaap is goed voor een kindje
Het is voor mijzelf niet herkenbaar, maar voor mijn moeder wel. Ik sliep heel lang de hele dag, behalve met de fles. Verder gewoon continu.
Ik kan nu nog heel veel slapen, maar mijn zoontje heeft het helaas niet overgenomen Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan de ander.
Ik herken het ook niet, mijn dochter deed vanaf haar geboorte alleen maar hazeslaapjes van 3 kwartier (wel een refluxkindje) ze moet nu nog 1 worden en slaapt nog maar 1x 1.5 uur op een dag. Ik zeg dus ook, geniet ervan.
Nee ik herken het niet, maar geniet er inderdaad maar lekker van.
Liefs Suzanne
Ja, onze kleine meid ook! De eerste 6 maanden van haar leventje heeft ze ook zo slapend doorgebracht en hooguit 3 kwartier wakker.
Vanaf die tijd bleef ze langer wakker en ging ze bijna van de een op de andere dag over naar één dut van 2 tot 3 uur (dus tussen 8.00 en 18.30).
En sja ik snap dat ik ook een luxeprobleem had, maar ik vond het niet echt genieten. Was zelf daardoor ook (te) veel in huis en ook de (toen) dreumes.
Ik herken het wel
Onze dochter slaapt ook heel veel
Het is nu net dat ze iets minder slaapt, maar tot voor een kleine maand terug was ze amper 5 uur op een dag wakker
Ik krijg ook veel te horen van geniet ervan, maar leuk is het lang niet altijd
Als je buiten de slaap om iets wil plannen is dit namelijk best wel moelijk
Dat onze dochter zoveel slaapt komt mede door een afwijking aan haar luchtpijp die ze heeft
Nou, liever een kindje dat veel slaapt dan een kindje dat 20 van de 24 uren huilt!!