Beetje te laat al om de vraag te stellen, maar anderhalve week geleden heb ik mijn dochter (ruim 4 jaar) Sinaspril paracetamol 120 vloeibaar gegeven. Ze had waterpokken en behoorlijke last van blaasjes in haar mond. Dus gaf ik het om haar de nacht lekker door te komen. Nu mag ik haar maximaal 7,5 ml. per keer geven en ik heb haar 10 ml. gegeven. Verder niet bij stilgestaan, maar nu zegt ze steeds dat ze hoofdpijn heeft en dacht ik er ineens weer aan.
Weet iemand of het kwaad kan en of ik nu nog iets moet ondernemen? Ik heb de bijsluiter nu gelezen en zie dat ik direct de huisarts had moeten raadplegen :oops:.
De 10 ml komt overeen met 240 mg paractamol en de zetpillen van de paracetamol die je zou mogen geven is ook 240 mg, dus zou denken dat het geen kwaad zou kunnen…
Ok.
Ik heb ook niks aan haar gemerkt, dus ik ging er al vanuit dat het geen kwaad zou kunnen met deze hoeveelheid en dat eenmalig. Per ongeluk heb ik haar twee grote lepels gegeven ipv 1 grote en 1 kleine (van dat lepeltje wat bij de verpakking zit). En ze heeft nu alweer ruim een week niks gekregen.
Onze meid moest zelfs tijdelijk 1,5 keer de dosis. terwijl op de verpakking inderdaad iets anders staat. Ik denk dat ze sowieso aan de voorzichtige kant zitten met de bijsluiter en dat een keer of 2keer meer dan aanbevolen echt niet zoveel uit zal maken. Het moet natuurlijk niet te vaak/regelmatig gebeuren.
Lijkt mij dat het na 1,5 week geen kwaad meer kan hoor.
Zit het je niet lekker dan bel je toch even de
doktersassistente op en leg je ‘probleem’ voor.
vorige week had mijn zoontje sinaspril tabletjes uit mijn tas gepakt en zat er van te smullen . Ik zenuwachtig de huisartsenpost gebeld. Hij had denk ik een halve op (die was met tanden opengemaakt) maar er waren er 5 uit de verpakking . Dus max. 5 had hij er opgegeten. Zij heeft de giflijn gebeld en bleek dat zelfs 5 sinasprillen geen enkel kwaad kunnen.