teveel melk slecht?

Ik weet dat Joost nog maar 300ml opvolgmelk nodig heeft maar hij drinkt er nog minimaal 500. Is dit slecht? Hij ligt onder de groeicurve en cb zei dat ik moest minderen omdat hij nog maar minder nodig heeft maar ik zie er het nut niet van in zolang hij graag meer drinkt… :think:

Weet niet of het slecht is, maar Jelle krijgt hier minimaal 300… Smorgens een groot fles pap (met melk dus he) van 240 en savonds krijgt hij ook 1 of soms 2 danoontjes, da’s alles.



Gaat prima zo…



Maar je mag je kleine juist wel drinken geven, maar probeer dan minder melk, want ze moeten dat ook langszaam een beetje afbouwen. In elk geval drinkt Jelle hier best veel, maar dan gewoon diksap…



Ook is hier een geval dat Jelle geen fruit wilt, dus heb ik de oplossing, verschillende soorten fruit in de machine, en drinken maar… genoeg vitaminetjes. Dus ik zou in jou situatie proberen de melk een beetje af te gaan bouwen.



Succes !

bij mij zeiden ze op het cb, omdat mijn dochter eigenlijk straks 3 flessen hoort te drinken dat als ze genoeg melk heeft ze dit wel aangeven, jouw kindje heeft waarschijnlijk nog niet genoeg aan 300 ml. :think:

Eet Joost wel goed zijn fruit en groenten? Misschien dat het CB het daarom zei, omdat ie bijna 1 jaar is en dan wel die dingen goed hoort te eten. En als ie vol zit van de melk, heeft ie daar natuurlijk minder behoefte aan. Mijn lichtgewicht dochter (nu 14 maanden) kreeg op die leeftijd nog 3 flessen van 180cc (aangemaakt dus 200cc) en at redelijk goed fruit en groenten. Sinds ze met de pot mee-eet is het groenten eten wat minder geworden, daarom krijgt ze alleen 's ochtends nog een flesje melk en vaak nog 's avonds (omdat er tussen avondeten en bedtijd 2 uur zit, dat vind ik nogal lang) eentje. 's Middags dus bewust niet zodat ze (niet altijd met succes dus) honger heeft om genoeg groenten te eten.