Hallo hallo,
Na een ellenlange geschiedenis van spugen (de reden waarom ik uberhaupt andere flessen ging proberen) en enorme darmkrampen (waar uiteindelijk echt niets tegen hield behalve tijd…) zit ik met het volgende.
In eerste instantie ben ik begonnen met avent flesjes. Vond ik helemaal super, bevielen ook goed…alleen toen begon het knoeien en spugen. Dus andere flessen gaan proberen…tommee tippee, dr brown, niks hielp, en uiteindelijk bij de difrax s-fles beland. Daar ging het spugen en knoeien redelijk mee, dus die dan maar gehouden.
…Maar. Ik heb dus echt een gloeiende hekel aan de dubbele bodem van die flessen! Die kronkel maakt irritant schoon, als ie nat is lekt ie, je kunt er niet alvast water oid indoen want dan gaat ie lekken, het gedoe met in- en uit elkaar zetten…
Dus af en toe probeer ik weer terug te gaan op de avent. Tot 6 wk geleden kreeg Bastiaan alleen élke keer darmkrampen als ik die fles één keer gebruikt had. Ik dacht, het zal wel komen doordat dit een brede fles is, en de techniek misschien net ietsje anders is. De laatste poging was 6 wk geleden, en nu ben ik begonnen met de mini flesjes te gebruiken om hem sap (roosvicee oid) te geven, en te kijken of dat goed gaat.
Heb al ontdekt dat ik iig een speen nr 3 aan zal moeten schaffen, want uit de 2 kreeg ie niks uit gisteren…
…Maar ik hoorde dus van iemand dat het ‘algemeen bekend’ zou zijn dat kindjes met de avent flessen teveel lucht binnen zouden krijgen? Vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn…
er zijn idd kindjes die krampjes krijgen door te veel lucht bij het drinken uit een avent fles… die stappen dan over naar de difrax…
maar ja daar wil jij net vanaf…
heb je al gekeken naar NUBY of de dr. Brown fles?
die van mij dri(o)nken alleen maar uit NUBY, nooit geen krampjes gehad.
de dr.Brown fles schijnt ook goed te wezen tegen krampjes…
je kan ook een 1-2-3 speen proberen trouwens ivp van gelijk een 3 speen voor op je aventfles
Naja…met de difrax heeft hij nu eigenlijk geen krampen meer…
Dr Brown heb ik geprobeerd maar dat was echt een enorm gedoe en daar knoeide hij echt gigantisch mee…terwijl die speen toch erg veel lijkt op de avent :think:
Ik heb Nuby nog niet geprobeerd (TT wel trouwens, werd ook een puinhoop met knoeien), maar ik ben eigenlijk een beetje klaar met telkens andere flessen kopen…van Avent heb ik toen mijn bv er ineens mee ophield een starterspakket gekocht, vandaar…
Zat ook al te denken een 3 standen te kopen…hij zit nu met difrax op de m, en 3 standen voor pap. Maar wat raar is, is dat hij met de 2 van avent bij sap gisteren niets eruit kreeg, terwijl die, als je daar zelf aan zuigt, meer doorlaat dan de difrax M :think: Miss komt dat doordat de substantie van de speen zelf ook heel anders is…
Sowieso merk ik dat hij nu soms zelf de fles vast wil houden, en met de difrax werkt dat echt niet, maar de mini avent lukt dus wel…
zucht, gedoe gedoe…ik had gewoon nooit met die avent moeten stoppen toen :wall: maarja wist ik veel…krampen had hij toch wel, met elke fles…
@Lily2006 wrote:
Naja…met de difrax heeft hij nu eigenlijk geen krampen meer…
[…]
zucht, gedoe gedoe…ik had gewoon nooit met die avent moeten stoppen toen :wall: maarja wist ik veel…krampen had hij toch wel, met elke fles…
Ik volg je even niet? :oops:
Met Avent heb ik geen ervaring, maar ondanks dat je er niet om vraagt toch mijn ervaring met de Difrax S-fles. :oops:
Als je de fles direct na het drinken uitspoelt, is ie schoon? En dan een keer of twee in de week echt goed schoonmaken (wij zetten ze gewoon iedere dag in de vaatwasser, werkt prima). En mbt alvast water er in doen, heb ik geen problemen…? Lekken doet ie hier alleen als er bv. een dop niet goed op zit, maar dat hebben alle flessen. En mbt zelf de fles vast houden: misschien zijn handvatten een optie?
Ik bedoel…op dit moment heeft hij geen krampen meer en gebruik ik de difrax…
Die ben ik echter gaan gebruiken om het knoeien/spugen en niet om de krampen. In eerste instantie had ik dus avent, maar vanaf gestapt om te kijken of iets tegen het knoeien hielp. Dat ging met de difrax dan iets beter, maar welke fles dan ook, spugen deed hij nog steeds en krampen had hij evengoed…en dus ook met de difrax.
En zoals jij ze schoonmaakt doe ik het ook hoor, maar ik vind persoonlijk de avent flessen gewoon veel fijner in gebruik…en bij mij gaan ze dus wel lekken als je ze nat in elkaar zet. Vooral toen ik de flessenwarmer nog gebruikte was het echt een drama want die bodem liep dus elke keer vol…Er staat ook in de gebruiksaanwijzing dat de flessen niet geschikt staan om langere tijd water in te bewaren (bijv als je het iets warmer zou maken en dan voor onderweg in een iso tasje) en dat geschroef en gedoe de hele tijd…
Het is geen werelddrama, maar ik wil gewoon graag terug op de avent :roll:
Ik snap je nog niet helemaal, want je zei eerder dat hij met de difrax eigenlijk geen krampjes meer heeft…?
Als hij met de difrax ook nog krampjes heeft en spuugt en er wat dat betreft weinig verschil is, dan kun je toch gewoon terug naar Avent (eventueel die kleine flesjes)? Of zie ik iets over het hoofd? :oops:
Misschien dat het bij de difraxfles inderdaad door de flessenwarmer komt; de bodem ‘vangt’ inderdaad water op en dat komt er natuurlijk weer uit. Wij gebruiken ook geen flessenwarmer, dus hebben we daar minder last van. Maar ik neem er regelmatig voor langere tijd warm (heet) water in mee en dat gaat prima, mits je het ‘dopje’ tussen de fles en speen er in stopt (maar dat is bij elke fles, toch?).
…2e poging
Hij eheft geen krampen meer, maar dat komt niet doordát ik de difrax gebruik. Oftewel, het is niet verminderd doordat ik de difrax ben gaan gebruiken, het is verminderd doordat hij ouder is geworden.
Echter, de keren dat ik de Avent weer probeerde, kreeg hij dus wél weer krampen. Ik dacht dat dat kwam doordat de spenen anders zijn, en dus de drinktechniek misschien ook ietsje (en dus een kwestie van ‘wennen’.
Iemand zei echter dat het ‘algemeen bekend’ zou zijn dat kindjes met de avent meer lucht binnen zouden krijgen…en mijn vraag was dus wat de ervaringen van anderen hiermee zijn…
…Nu dan? :lol:
Nu snap ik het! :mrgreen:
Ik reageer ook ff
ben preverbale logopedist
Mijn ervaring met avent is dat deze juist snel ‘te hard’ gaat, ik adviseer altijd een speenmaat kleiner…Er zit een ontlucht systeem in de ring.
Voor spugen en krampen kunnen kinderen idd in het begin hebben, of een andere fles nou echt zoveel verschil maakt betwijfel ik altijd…Wanneer een kind met een speen goed drinkt zal er geen ‘lucht’ meekomen…
Let erop dat ie het vacuum goed kan houden (dus dat je geen ‘tongklakken’ hoort tijdens het drinken) en dat er geen drinken langs de mondhoeken weglekt.
Ik gebruik hier ook avent (en idd ook aangeschaft ivm borstvoeding). En enige nadeel is dat de flessen niet in het roze te koop zijn :inlove: :mrgreen:
THANK YOU, eindelijk iemand die zegt wat ik ook denk; volgens mij maakt het dus geen donder uit welke fles ze gebruiken…
Ik kan me wel voorstellen dat de ene speen beter past bij een baby dan de ander…
Tja en wat dat weglekken betreft…in het begin knoeide hij echt ENORM…met de Avent, maar ook alle andere flessen. Met de difrax was het het minst, en daarom ben ik daar een tijdje bij gebleven…
Maar om de één of andere reden ‘pakt’ hij hem nu niet meer lekker…is denk ik zo erg gewend aan de difrax dattie die gewoon het fijnst vindt…
Dusja. Ik geef het maar op denk ik :?
Lily,
ik gebruikte ook ook avent in het begin… ook hier knoeien, spugen, krampen etc.
bleek dat hij spuugde door reflux, krampen krijgen ze bijna allemaal… maar met de difrax inderdaad ook minder knoeien.
Na enkele weken was ik ook die losse bodem zat, en ben ik weer op avent over gegaan.
Hier nu dus ook avent. Hij heeft speen 3 (wat niet meer betekent dan 3 gaatjes, bij speen 1 dus 1 gaatje, speen 2 zijn er 2 gaatjes etc). De 1-2-3-speen gebruiken we voor de dikkere papfles… standje 1, soms als hij heeeeeel moe is standje 2.
Ik heb denk ik alle flessen gebruikt: Avent, Difrax, Nuby, Dodie. Nu gebruik ik BornFree en dit help echt super! Geen krampjes en lekt niet. De melk komt er rustig uit. Blijkt in de VS worden gebruikt door alle vips.
Hier advent fles en nergens geen last van hoor!!