teveel? CB vs KA...

Hoihoi,

Ons mannetje is nu (vorige week) 2 maanden, 5250 gram en 59 cm. Daarvoor dronk hij 5x 165 cc, en toen ik op het cb was sinds enkele dagen 5x 200c, precies zoals op de verpakkingen staat. Bastiaan ging daar zelf om vragen en was niet meer tevreden met zijn flessen.

Bij het CB zeiden ze er dan ook niets over, behalve dat hij kennelijk erg ‘volgens het boekje’ gaat.

Nou kwam ik 2 dagen later bij de KA (voor zijn enorme darmkrampen) en volgens haar krijgt hij ‘veel te veel voeding’? Hij mag nl gewichtx 150cc (zeg, 800cc). Ze nuanceerde wel wat toen ik aangaf dat het CB er anders niets van zei en hij er zelf om vraagt, maar vond het nog steeds wel ‘erg aan de maat’.

Het CB heeft mij in het begin uitgelegd dat die 150cc x gewicht is wat ze nodig hebben aan vocht, en niet het max aan voeding!

Dus, wat drinken/dronken jullie kids bij dit gewicht en leeftijd?

Ik dacht dat 150cc x gewicht minimaal was en 180cc x gewicht maximaal, met een max, van 1 liter. Dat is in ieder geval wat ik hier op het forum lees.

Mijn CB verpleegkundige zegt dat de kindjes het zelf aangeven, J zou nu ook 5 x 200 cc mogen met zijn 6 kg maar hij hoeft het nog niet en ik kan het er moeilijk in proppen. Als Bastiaan het duidelijk aangeeft dat hij honger heeft/meer wil zou ik aan de 200 cc blijven, anders heb je straks een kindje met honger en wie is daar dan bij gebaat? Als hij echt veel te veel krijgt lijkt het me wat anders, maar dat is toch niet zo?

De kinderarts hier heeft tegen mij gezegt dat 150xkg het gemiddelde is, 200xkg is het maximale wat ik geven mag.

De kinderarts hier heeft tegen mij gezegt dat 150xkg het gemiddelde is, 200xkg is het maximale wat ik geven mag.

Gewoon naar je kindje luisteren! Je kindje is ook geen lichtgewichtje (en dat bedoel ik niet negatief hoor hihi) dus heeft het gewoon nodig, wat een ka ook zegt. Er om denken dat je niet over de liter heen komt.

Op het CB hebben ze vandaag tegen me gezegd dat ik Jinthe 5 flessen van 180-200cc moet/mag geven (max. een liter dus). Zij deed ook gewicht x 150cc gedeeld door het aantal voedingen (wat in zou houden dat ze 5 flessen van 198cc mag). Ze drinkt alleen geen flessen van 200cc leeg en komt vaker dan 5x, dus ik ga gewoon vaker een kleinere fles geven, denk ik.

Mbt Bastiaan: ik zou gewoon 5x 200cc geven als hij daar om vraagt.