Teva's

Ik lees her en der dat teva’s vrij ruim vallen. Nu wil ik voor de jongste teva’s kopen. Ik heb nog geen schoenen voor hem gekocht omdat hij nog net niet loopt, dus weet geen exacte maat, maar ik weet wel dat mt 20 nog te groot is. Dus ik verwacht dat hij maat 19 heeft. Voetjes zijn 11,2cm lang.

Kan ik dan het beste mt 18 of toch voor maat 19 van teva’s gaan?

Hebben ze die wel zo klein? Ik meende dat 20,5 de kleinste maat is, maar misschien heb ik dat wel mis hoor.

Ik zie op internet bij diverse online aanbieders maat 18, dus ze zijn er :wink:

Maar wie weet is dat nog niet zo lang

Leuk!

Ik zou denk ik gaan voor maat 18, want mijn ervaring is ook dat ze groot vallen. En je hebt er niks aan als die tenen er telkens bij-uit floepen aan de voorkant. Dat is echt irritant.

Kun je niet ergens de lengte vinden van de teva’s? Ik heb ze niet zo klein anders zou ik ze ff meten.

heb ook gezocht naar maattabellen… maar er gaan er meerdere rond en ik weet nog niet welke nou eigenlijk echt klopt…

Want uitgaande van die tabel had ik voor onze oudste met schoenmaat 34/35 een stel teva’s 33 gekocht… en die waren best wel veel te groot nog…

Passen is volgens mij toch echt wel aan te raden.

Bever zwerfsport verkoopt de kleinste maatjes oa.

Ik zou passen.

Vorig jaar voor de oudsten allebei een paar gekocht en ze gingen beiden met een andere maat naar buiten dan ze eigenlijik hadden.

Wij hebben voor onze zoon van 1,5 18,5 gehaald. Hij draagt schoenen maat 19-20 en de sandaaltjes zijn toch nog vrij ruim vind ik. flippen regelmatig uit aan de bovenkant. Nu waren die ik gehaald had niet zo duur en verkopen lukt altijd wel :wink: maar zou ze toch passen want als ze veel te groot zijn en je haalt ze passen ze een jaar later met deze kleine maatjes zeker niet meer.

en ik zou psychlones nemen in die kleine maten… dan floepen de tenen niet over het voorste bandje… :wink:

@Cell wrote:

en ik zou psychlones nemen in die kleine maten… dan floepen de tenen niet over het voorste bandje… :wink:

Die wilde ik ook nemen. Vind deze er iets leuker uit zien maar vooral omdat ze ook als waterschoenen gebruikt kunnen worden.

hurricanes kunnen ook als waterschoenen hoor… Alleen dat tenen floepen zou je idd niet hebben met de psychone’s. hmm… misschien toch nog een stel daarvan kopen voor Thijs :think:

Iemand trouwens enig idee waarom de maten van maat 5 (=20,5) naar maat 6 (=22,5) verspringen???

Mijn dochter draagt nu maat 20,5 (bij schoenmaat 21 a 22). Nu wilde ik iets grotere Teva’s aanschaffen voor de vakantie, maar die maat 6 is nog wel erg mega.

En nergens zie ik een maat 21 of 21,5 staan?

Of iemand een tip welk vergelijkbaar merk die maat gewoon heeft?

Zelfde probleem hadden we trouwens afgelopen weekend in de winkel met Crocs. Van maat 4/5 (te klein) gaat het naar maat 6/7 (veel te groot).

Toevallig een paar Teva’s voor mijn zoontje gekocht afgelopen weekend. Hij heeft maat 22 (met brede voet) maar Teva’s van 20,5 paste hem nog prima.

Ik heb afgelopen week ook teva’s gekocht voor Kaya. Die draagt schoentjes maat 22 (vallen klein) en heeft eigenlijk maat 21, maar we hebben dus 20,5 genomen. Geen last van floepende teentjes nog.

En maat 5 naar maat 6 is geheel logisch toch? :lol: Of bedoel je dat je hoopte dat er een maat 5,5 was ofzo?

Ik zou haar lekker die maat 5 laten dragen bij 21 a 22, dat past echt nog wel. Waarschijnlijk heeft ze maat 6 pas over maaaanden nodig tenzij ze een voetgroeispurt krijgt.

@Mouse! wrote:

En maat 5 naar maat 6 is geheel logisch toch? :lol: Of bedoel je dat je hoopte dat er een maat 5,5 was ofzo?

Ik zou haar lekker die maat 5 laten dragen bij 21 a 22, dat past echt nog wel. Waarschijnlijk heeft ze maat 6 pas over maaaanden nodig tenzij ze een voetgroeispurt krijgt.

Hoi, ja van maat 5 naar maat 6 is op zich heel logisch, maar dat scheelt wel 2 ‘normale’ schoenmaten en dat is op z’n voetje toch een heel verschil! En dat terwijl ze wel van 22,5 naar 23,5 verspringen. Nou ja, hopelijk stoppen de voetjes de komende 2 maanden even met groeien, dan redden we het met de maat 5.