Hoi allemaal,
Wanneer kan ik voor mijn verwachte NOD een zwangerschapstest uitvoeren? Dus hoeveel dagen van tevoren.
Ik heb mijn NOD op 14-8, maar ivm mijn vele kwaaltjes wil ik het liefst van tevoren al testen.
Ik heb de kruidvat testen (2 voor 5,-) gehaald.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Liefs,
Lottie
hoi lottie… ik zou zowieso wachten tot je NOD dan is het het nauwkeurigst… Maar nu al klachten? das wel heel erg vroeg…
liefs Ramona
Het kan ook gewoon het ontpillen zijn hoor, zo realistisch ben ik wel. Maar toch zou ik graag z.s.m. even testen.
Ik weet in ieder geval wel zeker dat ik mijn eisprong heb gehad op 30-7, die voelde ik namelijk altijd (behalve toen ik aan de pil was natuurlijk).
Vandaar dat ik even wil weten per wanneer zo’n test een resultaat kan gaan geven.
Ja dat is per persoon verschillend… maar meestal kun je testen zo’n 14 dagen na je eisprong…
liefs Ramona
thuistesten kan altijd pas op of na je NOD. Dus ook die van de Kruidvat, hoewel ik wel eens heb gehoord dat die gevoeliger zijn en misschien 1 of 2 dagen ervoor ook al werken.
Of je nu 11 dagen wacht en zeker weten kan testen of 9 dagen moet wachten en dan het testresultaat niet zeker is…
Tja… denk ik dat je beter echt de hele 11 dagen kunt wachten dan… sorry…
Het gaat nu eenmaal zo snel als het gaat! De natuur laat zich niet dwingen…
Je hebt ook speciale vroege testen. Ik weet dat predictor er één heeft, en ik dacht clear blue ook? Maar of deze testen werkelijk ook veel gevoeliger en ook net zo betrouwbaar zijn, weet ik niet. Ik denk dat het bij amper iets had gedaan, aangezien ik 2 dagen na mijn NOD nog maar een heel licht streepje had.
Maar zo snel na je eisprong al kwaaltjes? Mmm… is wel heel vroeg hoor!
De vroege test van Predictor schijnt bagger te zijn. Matcare is wel oke. Ook de digitale van Clearblue was bij mij ooit al met 3w2 dagen overduidelijk. Maar goed, dat zegt allemaal niks over hoe het bij jou zal zijn helaas.
Is allemaal afhankelijk van hoe snel en hoe veel hcg jouw lijf aanmaakt.
Wat blue fairy zegt klopt helemaal, maar ik weet heel goed hoe moeilijk dat is… Als je toch eerder dan je NOD wilt testen, zou ik dat in ieder geval niet eerder dan 12 dagen na je eisprong doen (in jouw geval dus over een dag of 8).
Ik ga voor je duimen!
Ik heb vorige week met de kruidvat 2 v 5 getest, 3 dagen voor NOD. Ik kreeg een heel vaag 2e streepje, maar ben ondanks dat een dag later ongesteld geworden… Dus ik zou toch wachten tot NOD om er zekerder van te zijn.
Hier heb je ze ook (3 voor 2,19 maar!): http://www.zwangerenkids.nl
Kunnen 4 dagen voor NOD. Zelf nog niet geprobeerd trouwens, ze liggen thuis te wachten op mijn volgende test moment!
Ik heb ooit een vroege zwangerschapstest van testpoint gedaan. Volgens de doktersassistente was deze betrouwbaar 5 dagen voor NOD. Heb ik gekocht bij de etos. Die was volgens mij wel vrij duur.
ik heb bij nummer 2 een dag of wat eerder getest (dit ivm vaderdag :mrgreen: ). Deze gaf positief aan!
Deze keer echter gaf de test lang negatief aan (terwijl ik wist dat ik zwanger was…). Op de echo was eht vruchtje ook een dag of 4 achter qua groei, waarschijnlijk een alte innesteling dus.
Goedkope ovulatie testen!!!
Bij mij 2 keer aangegeven dat ik zwanger was. En dat was 5 dagen voor NOD, dan geeft hij positief aan als je zwanger bent.
Ik heb 4 dagen voor mn NOD getest met de vroege test van Predictor, die is daar speciaal voor gemaakt.
EN??? weet je inmiddels al wat meer???
Mijn NOD was onzeker bij mij, maar uiteindelijk 2 dagen voor mijn NOD heel erg licht positief getest, dag erna duidelijk positief!
En ook ik ben benieuwd… En?
Lottie is 6 september ongesteld geworden .
Voor NOD testen werkt bij de één, maar niet bij de ander… Zelf “weet” ik al 1,5 dag na m’n ei of er een bevruchting heeft plaatsgevonden, maar kan ik (meestal) pas een aantal dagen na NOD (heel licht) positief testen. In mijn geval heeft dat te maken, met late innestellingen… Ik zal ook deze zwangerschap naar alle waarschijnlijkheid weer een dag of 6 worden terug gezet hierdoor…
Dat wachten op de juiste test-dag is ZOOOOOO irritant…
moest ik ff kwijt…
nou goed… nog 2,5 dag te gaan…