TESE mislukt in NL, wat nu verder? België is toch geen optie

7 maart 2011 wordt een belangrijke dag voor ons, want dan gaat mijn hub onder het mes voor een TESE voor degene die niet weten wat het is:





Bij sommige mannen wordt onvruchtbaarheid verklaard door het volledig ontbreken van zaadcellen in het sperma. Dit wordt azoöspermie genoemd. De oorzaak kan liggen in een blokkade van de zaadleiders (obstructieve azoöspermie), of in een aanmaakstoornis (non-obstructieve azoöspermie).

In het AMC kunnen mannen met een azoöspermie in aanmerking komen voor een chirurgische ingreep waarbij geprobeerd zal worden zaadcellen te vinden. Bij mannen met een obstructieve azoöspermie wordt percutane epidydimale sperma extractie (PESA) uitgevoerd waarbij er middels een biopt zaadcellen uit de bijbal worden gewonnen. Bij mannen met een non-obstructieve azoöspermie wordt testiculaire sperma extractie (TESE) toegepast. Bij TESE wordt middels een microchirurgische operatie van de zaadbal zaadcellen gewonnen. Zowel PESA als TESE kunnen onder algehele narcose of onder lokale verdoving uitgevoerd worden. De verkregen zaadcellen bij PESA / TESE worden door de embryoloog beoordeeld en indien geschikt, ingevroren. Na ontdooiing is het mogelijk om via een ICSI-procedure eicellen te bevruchten. ICSI staat voor Intra Cytoplasmatische Sperma Injectie. Op deze manier zijn mannen met een azoöspermie toch in staat om genetisch eigen kinderen te krijgen.




Bij 1 op de 2 stellen wordt er tijdens deze operatie iets bruikbaars gevonden om door te kunnen gaan voor de icsi. Ik ben nu al zo zenuwachtig hiervoor want als er deze dag niets wordt gevonden dan kunnen wij samen geen kinderen krijgen. En omdat dit de laatste stap is voor KID heb ik het er best moeilijk mee.

We blijven positief en hopen gewoon dat we bij de goede 50% horen, maar toch.

Ik vroeg me af of er meiden zijn op dit forum waarvan de man ook de TESE hebben ondergaan en hoe jullie alles ervaren hebben.

En anders kunnen wij heel veel duimen gebruiken op goed nieuws voor het nieuwe jaar.

Oooh Sophie, eindelijk is het dan bijna zover!!! Ik ga heel hard voor jullie duimen dat er bij je hub goede zaadcellen worden gevonden en jullie heel gauw een kindje van jullie samen mogen verwachten!!! :pray: :pray:

:pray: ik duim en bid heel hard mee voor jullie

succes

hier ook duimen dat 2011 een heel mooi jaar voor jullie mag worden met een geslaagde operatie bij je man en daarna een kleintje dat mag groeien tot een heel groot wonder :pray:

dank jullie wel meiden doet me goed :-*

Jullie moeten gewoon bij de goede 50% zitten!!!

Duim voor jullie dat alles goed komt en dat jullie een kindje van jullie beide mogen krijgen.

:-*

Lieve sophie!!



eindelijk een datum… ik hoop echt zo dat het bij jullie gaat lukken… ik leef enorm met jullie mee…



dit moet gewoon goedkomen!!



lieverds ik denk aan jullie :-*

Oh… eindelijk een datum sophie :dance:

Hoe geweldig is dat!

En 2011 gaat gewoon jullie jaar worden. Er is genoeg elende geweest, jullie hebben al genoeg moeten doorstaan.

7 maart gaan er gewoon zaadcellen gevonden worden en volgende kerst hebben jullie het allermooiste kerstkado’tje in jullie handen! :-*

Dat moet gewoon!

Ga hier ook heel hard duimen :pray: :pray: :pray:

Fijn dat jullie een datum hebben om naar uit te kijken (alhoewel je er vast ook wel tegen op zult zien)

Ik duim voor jullie!! :pray:

Jaaaaaa eindelijk een datum!! :lol: Ik duim zoooo hard dat de TESE goed mag gaan! En dan eindelijk kunnen jullie ‘echt’ starten aan het verwezelijken van jullie droom! :-*

flier ik zit er zeker wat tegenop maar meer omdat we dichtbij het eindstation lijken te komen



babygirl op zich had de uroloog gezegd dat we bij de goede 50% zaten kijkende naar de bloeduitslagen, maar ja ik durf er niet teveel op te hopen



crazymom ja nu hoop ik echt dat kerst 2011 voor ons de mooiste kerst wordt



oes thanks meis :-*

karin bedankt dat doet me erg goed



rhiannon ja het zou zo mooi zijn als de tese alleen als slaagt, dan hebben we iig een kans voor de icsi

Ik ben heel blij voor je dat het eindelijk bijna zover is :lol:

En ik ga heel hard duimen dat alles goed gaat :pray: :pray: :pray:

Op naar een beter jaar :thumbup:

lieve lieve bigsby

bedankt voor je berichtje

ook voor jou dat je mooie wens maar uit mag komen in 2011 en mijn duimen draaien ook voor jou :-*

Dankje meid, gaan we misschien wel samen zwangere :wink: :-*

dat zou mooi zijn meis

:-*

hier draaien de duimen ook voor je hoor!!! :thumbup:

Lieve Sophie, ik duim ook heel hard voor je mee hoor! Ik hoop zo hard voor jullie dat het nu eindelijk eens mee zit! 't Is jullie ontzettend gegund meid!

dank je wel roosje en 111



hier een enorme feestdagendip

weer een jaar verder zonder resultaat en dan ook nog eens mijn eisprong vandaag

ik kan wel janken en dat heb ik dan ook goed gedaan net!!!

:hug: :hug: :hug: