Terugval?

Mijn dochter (4jr) was voor de zomervakantie net een maand 's nachts zindelijk. Toen gingen we kamperen en is het helemaal mis gegaan, elke nacht een natte broek en soms zelfs 2x :think: .

We hebben toen weer luiers gekocht omdat ze dat zelf ook aangaf (en omdat elke keer de slaapzak wassen niet mogelijk was aangezien hij niet in de droger kon).

Toen we weer thuis waren de luiers, in overleg, weer achterwege gelaten, maar nu gaat het weer iedere nacht mis. :think:

En nu wil ze weer luiers.



Hoe pak ik dit nu het beste aan?

ik lees mee… hier hetzelfde… maar dan overdag … en dan met poepen…

Hier het zelfde gehad met Bas. Hij was bijna al een maand droog 's nachts en opeens niet meer. Hij voelde zich er rot onder en dus maar weer luier aangegeven, deze is elke nacht nat op een zeldzame keer na niet. Nu is hij 5 jaar en het lukt hem nog niet 's nachts droog te blijven, dus we wachten af met de luier aan 's nachts.

Sanne is 's nachts ook nog niet droog, ook haar laten we rond 23.00 uur even plassen, maar dan nog in de ochtend natte luier. Wij hebben denk ik late kinderen in totale zindelijkheid.

Even naar boven schoppen.

Mijn zoon is sinds een maand of 4 of 5 zindelijk overdag, en niet lang daarna ook 's nachts.

Tot hij een week of 3 geleden diarree kreeg, en helemaal onderzat ‘s nachts. Helemaal overstuur natuurlijk.

Sindsdien lukt het hem niet meer. Eerst dachten we dat het opzet was (hij plast heel makkelijk in zijn broek, als hij zijn zin niet krijgt dreigt hij er zelfs mee: dan plas ik wel in mijn broek’ Maar sinds we hebben gezegd dat dat onzin is en we daar verder niet op reageren, doet hij dat gelukkig niet meer). 3 dagen geleden dus een beloningssysteem ingezet, dat als hij 's morgens droog was, hij een stickertje mocht plakken. We laten hem altijd 's avonds nog even plassen. Maar al die avonden rond een uur of 11 of 12 is het mis. Hij helemaal overstuur ‘want ik mag nu geen stickertje plakken’. Dus volgens mij is het echt geen opzet.

Wat nu? Gewoon maar weer luier om voorlopig en maar zien wanneer hij weer droog blijft? Of nog andere manieren?

Ik zou hem dan gewoon weer 'savonds een luier aan laten doen. Mijn dochter had toen ze 3 jaar en 3 maanden was en een paar weken dag en nacht zindelijk was een paar keer in haar bed geplast en was daar behoorlijk overstuur over. We hebben haar toen haar een aantal weken met een luier laten slapen zodat ze weer wat zekerder werd. We vroegen haar iedere avond of ze een onderbroek aan wilde of niet en gaven haar een luier als ze dat wide.Vrij snel erna bleven haar luiers 'snachts droog en ging ze net als ervoor midden in de nacht op de wc plassen. Een tijdje erna wilde ze weer haar onderbroek aanhouden en sindsdien gaat het goed. Heel af en toe heeft ze 'snachts een ongelukje als ze echt moe is, maar dat vind ik niet erg.

little wonder, gaat het om je zoon van 3 jaar en 1 maand oud?

Ik zou zelf niet met stickers werken. Stickers zou ik alleen gebruiken bij dingen waar hij zelf invloed/controle heeft en hij heeft dat niet over het 'snachts wakker worden om te plassen. Ik zou hem even een tijdje een luier aandoen als hij maar net 3 is en het weer proberen als hij een weekje of wat 'snachts droog is gebleven. Even wat rust in de tent.

Dank je wel voor je reactie! Die stickers waren dus om te checken of hij het bewust deed. Omdat hij er dus wel eens mee chanteert, overdag dan.

En ook nu ik hem elke avond gewoon een luier omdoe, zegt hij, zodra het ding om is:’ Zo, dan plas ik nu even in mijn luier’ Terwijl dat echt onnodig is. Het is ook niet zo dat hij die veilgheid nodig heeft ofzo, want overdag heeft hij nergens last van. Hij plast dus al in zijn luier terwijl hij nog niet eens in bed ligt. Die stickers zijn dus al verdwenen, omdat blijkt dat het 's nachts echt geen opzet is. Dus maar lekker genormaliseerd, een grotere maat luiers gekocht, omdat elke ochtend alles nat is :frowning: em gezegd dat hij dus voorlopig gewoon lekker een luier omkrijgt, en dat dat helemaal niet erg is. Nu nog hopen dat die grotere maat werkt, want ik krijg een sik van elke morgen zijn bed verschonen :mrgreen: