Terugplaatsing en antibiotica

Vraagje, morgen heb ik een tp maar ik heb een keelontsteking.

Weet iemand of ik gewoon antibiotica mag slikken hiertegen?? (wordt niet echt wijs van het advies van de HAP, die weten het nl niet).

Liefs, Babygirl

Ja hoor, sterker nog om een ontsteking bij mij vanwege allerlei verklevingen te voorkomen krijg ik zelf op de dag van de punctie een stevige dosis AB. Al zit er wel verschil in de soorten AB maar voor een keelontsteking zal het ws niet zo’n hele zware zijn zoals bv Prednison.

De HAP heeft er ws de ballen verstand van, het enige wat je aan hen kunt vragen is; mag ik dit nemen indien ik zwanger zou zijn. En daar moet ook de apotheek je simpel een antwoord op kunnen geven. :thumbup:

Ik kan hier volmondig JA op zeggen.



Pas op het moment dat je een positieve test in handen hebt doet het er toe wat voor medicatie je slikt vanwege de baby.

Dank jullie wel voor het antwoord. Heb net gebeld en er wordt een receptje klaar gelegd.

@pooh wrote:

Ik kan hier volmondig JA op zeggen.



Pas op het moment dat je een positieve test in handen hebt doet het er toe wat voor medicatie je slikt vanwege de baby.




Dat is niet helemaal waar; medicijnen die je rondom de periode van de bevruchting, dus tijdens een IVF behandeling gebruikt, kunnen effect hebben op de eicel. Een zwangerschap is al twee weken “oud” op het moment dat je een positieve test hebt. En juist in de allereerste weken van de zwangerschap vindt grotendeels de ontwikkeling van alle organen van het kindje plaats, en sommige medicijnen kunnen juist in die periode een schadelijk effect hebben.

Dus wat Rhiannon zei: alles wat je tijdens een zwangerschap mag gebruiken is ook veilig tijdens een IVF behandeling. Een antibioticum als bv. amoxicilline is een veilig middel.

Ik heb Broxil gekregen. Hebben het speciaal opgezocht om te zien of het schadelijk is voor een eventuele zwangerschap. Dit is niet het geval.

Moet zeggen ben er super blij mee, had zoveel last van mijn keelontsteking.