terugloop borstvoeding

Hoi meiden,

Ik heb een vraag. Ik geef elin nu 8 wkn bv. Sinds een paar dagen lijken mijn borsten savonds echt helemaal leeg. Elin is ook zeer ontevreden, dus ik leg haar maar gewoon erg vaak aan in de hoop dat de productie zo weer wat opkrikt.

Ik vind het wel erg raar, want bij dana had ik altijd melk in overvloed en bij elin ook de eerste weken. Dan is het toch gek dat het nu ineens zo keldert? Kan dit komen doordat ik enorm verkouden ben ofzo?

En hebben jullie nog meer tips? Hoe ik de bv weer op kan krikken, het lijkt alleen savonds weinig, ik geef nu per voeding 2 borsten, elin komt om de 4 uur en savonds dus veel vaker en dan doe ik ook gewoon beide borsten.

ik drink sinds donderdag kabouter thee!

Werkt voor het kolven in ieder geval als een tierelier!

Kolf zo 40 cc meer en Shane lijkt ook langer te drinken! en verslikt zich beduidend meer dan ervoor…

Of zit het tussen me oren :angel: :shifty:

Ik had hetzelfde met Levy. Bij mij kwam het omdat ik overdag te druk bezig was geweest. Dan loopt je bv meestal wat terug in de avond. Ik heb ook borstvoedingsthee gebruikt. En Levy 's avonds op mijn buik genomen en aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen.

Meer tips heb ik niet voor je helaas.

hi femmie nu elin zo ontevrede is, komt ze dan ook vaak vragen? Zo ja, dan kan het zijn dat het een regeldag (dagen) is (zijn) Blijven aanleggen en vooral op verzoek blijven voeden. Let goed op dr plasluiers en of ze alert genoeg is. Is dit allemaal in orde dan is het een kwestie van de productie verhogen en dat kan alleen maar door meer en meer aan te leggen…Kolven zegt niks over je productie…de 1 kan heel veel kolven en de ander nooit meer dan 20 cc…een baby kan veel meer uit je borst halen dan wij denken.

ik geloof dat Emi bij mij rond de 6 weken ook heel ontevreden was en ik ook het gevoel had dat mn borsten leeg waren. Door veel lezen kwam ik er achter dat het kan zijn dat ze gewoon meer voeding nodig hebben en of een sprongetje hebben (omdat ze dan ineens veel meer kunnen) en daardoor de productie verhogen door veel te komen drinken. Bij mij heeft een paar avonden geduurd en toen was mevrouw weer tevreden.

Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehad dat als ze voldoende plasluiers hebben en alert zijn dat het vaak wel goed is…en je de kleine zn gang moet laten gaan…

oh trouwens lees dat ze vaak 's avonds veel vaker komt. Dat heet clusteren…ze proberen op die manier genoeg voeding binnen te krijgen om een zo’n lang mogelijke nacht te maken :wink: dat is positief!! Dus lekker laten gaan…

En ik zie dat ze ook om de 4 uur drinkt, dat is best netjes hoor! Bij mij kwam ze rond die leeftijd gemiddeld om de 2 a 2,5 uur…

thx voor de reacties meiden,

ik drink ook kabouterthee. Die tip kreeg ik bij dana en ik vind hem zo lekker, heb hem voort standaard in huis (en ook voor dana zonder theeïne)

Maar goed, ik had idd ook het clusteren gevonden enzo. Maar het maakt je toch wat onzeker hè? Zou de bv misschien helemaal aan het teruglopen zijn? Maar een sprongetje kan het natuurlijk idd ook nog zijn. Hier ligt ze standaard op onze borst savonds, lekker knuffelen en ik leg haar idd ook gewoon aan, het is niet dat ze enorm huilt, maar ze zoekt wel heel erg en op de pink sabbelen, maar dat is dan niet goed genoeg, waardoor ik merk dat ze dan toch honger heeft. En daarnaast, die lege theezakjes zeggen ook genoeg :roll:

Gekke is wel dat ze na de voeding van 23 uur het ook goed vind en ook echt de nacht gaat maken in haar eigen bedje (vind dat overigens niet erg :slight_smile: ) zou ze een ingebouwd tijdschakelaartje hebben die weet dat dat de laatste ronde is voor de nacht?

Maar goed, uit jullie reacties maak ik ook op dat ik op zich goed bezig ben door gewoon te geven waar ze om vraagt. Das wel fijn, had het jammer gevonden als ik iets over het hoofd had gezien.

Ik vond het wel zo raar dat dat nu zo ineens na 8 wkn pas begint. Ze slaapt vanaf 6 wkn door snachts en nu ineens dit, maar goed ze mag het hebben van me hoor, das het probleem absoluut niet.

Nou maar hopen dat het dat gewoon is en dat de bv niet nog meer gaat kelderen, dat zou ik zo erg vinden als de bv er gewoon mee zou kappen :frowning:

ff off topic… maar waar koop je kabouterthee? heb er nl nog nooit van gehoord??? :oops:

ik heb het op de markt gekocht… bij zo reform kraam…

t is echt van de sprookjesboom trouwens…

ik haal hem ook bij de reformwinkel, je kan hem ook online bestellen, google maar eens op kabouterfeest thee (is van piramide)

Hier gaat het overigens weer helemaal goed, was echt gewoon ff een inzinkinkje van mijn borsten wrs omdat ik een virus onder de leden had.

Gelukkig maar :slight_smile:

@femmie wrote:

ik haal hem ook bij de reformwinkel, je kan hem ook online bestellen, google maar eens op kabouterfeest thee (is van piramide)

Hier gaat het overigens weer helemaal goed, was echt gewoon ff een inzinkinkje van mijn borsten wrs omdat ik een virus onder de leden had.

Gelukkig maar :slight_smile:

Wat fijn om te lezen dat allles nu weer lekker loopt

Fijn dat het weer goed gaat, ik heb ook een dip gehad toen ik verkouden was, is ook weer helemaal goed gekomen!