Drie weken geleden heeft M. 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, ivm nierbekkenontsteking door een reflux van de blaas naar de nieren. Vlak voordat hij werd opgenomen in het ziekenhuis, heeft hij een paar dagen heel slecht gedronken (ik denk gemiddeld ongeveer 500cc per dag) en was hij ook afgevallen.
Om de productie weer op peil te krijgen heb ik, naast hem live gevoed, ook nog gekolfd en heb ik op advies van de LK domperidon gebruikt. De productie was daardoor al weer snel op peil en toen we eenmaal thuis waren, dronk hij (live) 6 a 7 keer per dag 200cc (of meer :shifty: ). In 1,5 week tijd is hij toen slik zo’n 600 gram aangekomen.
Omdat meneer op het moment nogal moeite heeft om zich te concentreren op het drinken, hij een tandje heeft gekregen (en nr. 2 er ook aan zit te komen) en z’n luiers ineens veel minder nat waren, ben ik hem maar weer even gaan wegen voor en na de voeding. Nu blijkt dat hij op het moment vaak niet meer dan 80cc tot 120cc (max) per keer drinkt.
Om te zorgen dat m’n productie op peil blijft, heb ik gisteren en eergisteren ook gekolfd, maar zonder echt resultaat: hij blijft weinig uit de borst halen en ook met na-kolven, krijgt ik er bijna niets uit.
Hoe kan ik M. weer goed laten drinken, want ik wil helemaal nog niet met de BV stoppen :?
voor en na de voeding wegen schijnt geen betrouwbaar beeld te geven van hoeveel een kind nu eigenlijk binnenkrijgt. Ook krijgen de meeste mensen met kolven minder uit hun borst dan wanneer de baby live drinkt.
De plasluiers in de gaten houden, is hij alert? En verder; vaak aanbieden. Vooral dat laatste brengt je BV weer goed op peil.
Ik weet idd dat ik vaak moet aanbieden… maar hij drinkt dus niet :shifty: en z’n plasluiers zijn dus ook niet zwaar…alert is hij wel: hij blijft maar om zich heen kijken…
Normaliter krijg ik redelijk wat eruit met de kolf… maar nu dus niet. Ook als ik 2 uur na de voeding kolf, dan komt er vrijwel niets (en dat was normaal dus echt wel anders :shifty: )
Ik zou alleen maar live geven…niet wegen en kolven (dat frustreert alleen maar en geeft geen goed beeld)…en hem goed in de gaten houden…dus opletten dat hij alert is en naar de plasluiers kijken.
Misschien af en toen slapend aanleggen, dan drinken ze ook eerder. Evi drinkt alleen op rustige plekken…in de kamer pakt ze de borst soms niet…gaan we samen liggen op bed dan drinkt ze wel…
Anders veel lichaamscontact, samen bloot tegen bloot…dat stimuleert ook goed.
@Pupke wrote:
Ik zou alleen maar live geven…niet wegen en kolven (dat frustreert alleen maar en geeft geen goed beeld)…en hem goed in de gaten houden…dus opletten dat hij alert is en naar de plasluiers kijken.
Misschien af en toen slapend aanleggen, dan drinken ze ook eerder. Evi drinkt alleen op rustige plekken…in de kamer pakt ze de borst soms niet…gaan we samen liggen op bed dan drinkt ze wel…
Anders veel lichaamscontact, samen bloot tegen bloot…dat stimuleert ook goed.
Martijn drinkt ook vrijwel alleen nog maar als ik met 'm op bed zit (liggend voeden kan ik niet)… maar hij is zo snel afgeleid, dat hij dus gewoon niet verder drinkt. Hij wil echt alles in zich opnemen en vergeet gewoon te drinken. Aanleggen als hij slaapt, werkte in het verleden wel… nu gaat hij dus echt niet drinken.
Het kolven is puur bedoeld om te zorgen dat de productie omhoog gaat en ik geef het 'm alleen maar als hij heel snel na het kolven weer komt. Ik leg 'm dan eerst aan en geef 'm dan nog een beetje uit de fles. Dat zou dus normaliter wel moeten helpen om de productie op te krikken (werkte tenminste in het ziekenhuis wel… ). Maar goed, ik krijg er nu ook bijna niets uit met de kolf…
Dat is ook een beetje de leeftijd he…waarom drinken als er zoveel te zien valt.
Mijn ervaring is dat ze het wel weer inhaalt…op een gegeven moment heeft ze toch honger. Evi is een flesweigeraar dus ik heb dus echt een idee hoeveel ze drinkt (en hoe mijn productie is).
Als ik in de kamer voedt is ze soms al afgeleid als papa alleen maar in de kamer zit.
Laatst had ik een nichtje op bezoek en wilde ze dus echt niet drinken
:naughty: …veel te spannend…Ik heb het een paar keer geprobeerd. Even naar boven gaan, rustig op bed…maar madam wilde echt niet. :roll:
Aan het eind van de middag had ze echter zo’n honger dat ze zelfs dronk met een drukke kinderserie op de TV en haar nichtje die enthousiast mee zat te lachen :mrgreen: .
Ik blijf dus gewoon proberen en mijn ervaring is dat ze op een gegeven moment toch aan haar honger toegeeft en gaat drinken.
En ze haalt het meestal 's avond en 's nachts weer in…zo lang je op verzoek voedt regelt de productie zich weer vanzelf. Ik ga ervan uit dat Evi weet hoeveel ze nodig heeft…geen idee hoeveel cc dat is…maar zolang ze goed plast en lekker vrolijk en alert is maak ik me geen zorgen.
O, ja. Je kan ook borstcompressie toepassen klik
Ik doe dat ook weleens, dan plaag ik haar eigenlijk door de borst wat in te drukken. Ze krijgt dan meer melk waardoor ze wel fanatiek moet gaan drinken, vaak neemt ze dan wel weer de interesse voor de borst en het drinken.
Andere tips…liedje zingen om zijn aandacht te pakken. Speeltje of ketting waar hij mee kan frutselen tijdens het drinken.
Evi speelt vaak met het koordje van mijn vest of mijn bh-bandje.
Moeilijk he soms :hug: …maar komt goed hoor.
Ik heb dit bij Ny.nke ook rond deze termijn gehad… alleen toen heb ik het helaas niet meer op peil gekregen en ben ik noodgedwongen gestopt. Ik werkte toen fulltime en mijn toenmalige werkgever deed ook nog eens heel erg moeilijk over kolven tijdens het werk. Ik moest elke keer weer op zoek naar een ruimte om te kolven en mocht mijn flesjes niet zo in de koelkast zetten dat het herkenbaar was als moedermelk :silenced: . Toen het bedrijf uiteindelijk verhuisde naar een andere locatie… moest ik in een stinkende doucheruimte zitten kolven… naast het toilet :sick: . Ik kreeg toen zo enorm veel stress… dat ik het dus niet meer trok.
Borstcompressie pas ik sowieso al regelmatig toe, maar ook dat helpt op het moment dus totaal niet. Ik word er een beetje van… En Mar.tijn speelt ook vaak met m’n bh of m’n shirt :inlove: , of trekt aan m’n haren…
M.ar.tijn gilt op het moment ook heel erg en als hij zich heel erg druk maakt, dan gaat hij ook vreselijk spugen… zelfs 2 uur na de voeding nog .
Is hij verder wel tevreden?
Mijn dochter wilde rond die leeftijd ook niet altijd drinken. Soms dronk ze van 6 uur smorgens tot 6 uur s’avonds niks. Maar verder was ze wel tevreden.
Ik heb mij aan haar aangepast en het is vanzelf weer goedgekomen.
Maar nu ben je toch thuis? Ik zou dan liever altijd live voeden. Als je hem vaker een flesje na gaat geven dan wil hij straks misschien niet meer aan de borst. Een flesje drinkt veel makkelijker en sneller.
Zolang hij het goed doet, dus alert is en genoeg plast zal hij echt wel genoeg drinken.
Misschien juist even niet teveel bij nadenken en M.artijn volgen. Ik ben net om 21:30 ook weer even naar boven geweest omdat madam wakker werd van de honger terwijl ze normaal pas om 23:00 komt. Ze heeft dan waarschijnlijk vandaag overdag toch weer wat te weinig gedronken.
Ik probeer haar zo nog even aan te leggen voor het slapengaan en dan zal ze vannacht ook nog wel een keer willen bijtanken.
Overdag is ze te druk en neemt gewoon te weinig tijd om te drinken…en zelf probeer ik ook werk met moeder zijn te combineren dus ook ik heb af en toe niet de rust…maar bv doen je wat dat betreft echt samen met je kind. Dat vind ik juist mooi, het is echt een samenspel tussen ons.
Ze geeft op dit moment bijvoorbeeld ook nog nauwelijks hongersignalen…dus het is soms echt mijn gevoel dat zegt dat ze honger heeft…en dan moet ik ook nog wel eens even volhouden omdat ze eerst hard begint te gillen voordat ze zich overgeeft aan even rustig drinken.
Ik zei vandaag nog tegen mijn vriend, " het zou een stuk makkelijker zijn als ze gewoon drinken zou roepen als ze dorst heeft"…maar helaas…het is nu af en toe echt proberen of ze wel of niet wil drinken.
een wijs iemand zei ooit tegen mij.
Niet opgeven en er vertrouwen inhebben. Veel aanleggen en de rust zoeken
Hoe gaat het nu???
@marlies wrote:
een wijs iemand zei ooit tegen mij.
Niet opgeven en er vertrouwen inhebben. Veel aanleggen en de rust zoeken
:oops: :-*
ik weet dus idd heel goed hoe het werkt en kan dan meestal een ander ook goed advies geven… ik weet ook dat mijn lichaam het uiteindelijk weer zelf reguleert, maar met Martijn z’n reflux word ik er zo enorm nerveus van als hij slecht drinkt :shifty: :oops:
@Memmie wrote:
Hoe gaat het nu???
Inmiddels drinkt hij wel weer… hij is nog steeds veel afgeleid en heeft last van nog een doorkomend tandje… maar gelukkig drinkt hij weer :dance:
en ik heb weer overproductie :roll:
Fijn zeg! :thumbup:
(Overproductie… da’s bij mij lang geleden!)
Hopelijk blijft het nu goed gaan!
Ingrid, wat fijn dat het nu beter gaat!
Wij zitten hier in een 4 maanden dip, meneer heeft de wereld omzich heen ontdekt…
Hier dus ook een meisje die overal aandacht voor heeft behalve de borst. Ze drinkt ff 4 minuten flink en dan is het gebeurt en krijg ik dr niet meer aan het drinken. heb vandaag haar elke 2 uur aangelegt maar de helft van de keren wou ze niet en keek ze me alleen maar lachend aan die boef.
Zet ff stug door want lees dat het bij jou goed is gekomen en je weer overproductie hebt, hopelijk hier ook snel weer