Terug aan de pil?

Hoi meiden,

Ik heb in veel topics meegeschreven, vandaar dat ik hier vandaan probeer de meeste van jullie te bereiken.

Afgelopen week heb ik besloten om toch met onze relatie te stoppen. Het ging al een paar maanden niet lekker meer en de kinderwens was dus al in de ijskast gezet.

Nu vraag ik me echter af of ik weer aan de pil zal gaan of niet. Het heeft bijna een half jaar geduurd voordat mijn cyclus regelmatig werd en ik vind het ook wel een lekker idee dat mijn hormonen nu niet ‘gestuurd’ worden.

Adviezen en ervaringen zijn dus welkom!!

Ik kom natuurlijk af en toe buurten om te kijken hoe het jullie vergaat, maar voorlopig blijft het daar dus bij…

Liefs,

Garfield

Hee Garfield,

Wat goed van je meid!! Het zal wel even een hele moeilijke periode voor je zijn maar ik ben heel blij dat je sterk genoeg bent om voor jezelf te kiezen!! Hopelijk kun je straks met veel trots terug kijken en jezelf eeuwig dankbaar zijn dat je deze stap genomen hebt! Beter nu ‘scheiden’ dan over een paar jaar met kids.

Wat de pil betreft, ik ben ook helemaal ‘pilmoe’ zit nu ook al te bedenken wat ik na de bevalling wil en dat wordt in iedergeval geen pil meer. Mijn zusje heeft laatst een koperspiraaltje laten zetten en is daar heel tevreden over. Geen hormonen meer. Ze vond het zetten wel erg pijnlijk en het duurde 2 cyclussen voor het weer normaal was maar nu heeft ze nergens meer last van. :thumbup: Mijn nichtje had trouwens het zelfde verhaal. Ik vind het wel een beetje een naar idee, zo’n ding in je baarmoeder en er kan dan toch een bevruchting plaatsvinden maar aan de andere kant, al die hormonen de hele tijd, daar heb ik ook schoon genoeg van.

Volgens mij is het koperspiraaltje het enige betrouwbare middel zonder hormonen. Er zijn natuurlijk wel wat middelen met minder hormonen zoals de nuva-ring. Daar hoor ik eigenlijk ook hele wisselende dingen over: de een vindt het fantastisch en de ander vindt het helemaal niks… Een vriendin van mij heeft het myrena spiraaltje en wordt bijna niet meer ongesteld. Heel af en toe nog maar en heel onregelmatig. Dat lijkt me dus helemaal niet fijn. Ze voelt zich af en toe ook niet zo heel top en denkt dan opeens: oja, het zou wel eens de tijd kunnen zijn dat ik eigenlijk ongesteld zou zijn.

Nou succes, meid en laat nog af en toe van je horen!

Dikke :-* Janna

Hey Garfield,

Dapper van je dat je de knoop doorgehakt hebt meid! Lijkt me helemaal niet makkelijk, als je al zo lang samen bent. Maar steeds die twijfel… dat werkt natuurlijk ook niet.

Ook hier iemand die onder geen voorwaarde ooit weer aan de pil gaat beginnen. Wat een rotzooi is dat zeg. Ik heb zelf een Mirena-spiraal gehad, en dat is mij heel goed bevallen. Werd idd niet meer ongesteld, maar dat vond ik juist fijn. En zodra 't spiraaltje eruit was, was m’n cyclus gelijk weer regelmatig. Ik merkte vaak wel wanneer ik eigenlijk ongesteld had moeten worden, doordat ik dan wat meer vloeide dan normaal, en dat is bij mij dus wel al die tijd regelmatig gebleven. Mirena bevat wel nog hormonen natuurlijk, maar veel minder dan de pil, en alle bijwerkingen die ik bij de pil had (ongeveer alles wat op het bijwerkingenlijstje stond, plus nog wat vreemde verschijnselen die er niet op stonden… :? ) had ik bij de Mirena niet meer.

Nou meid, veel sterkte met alles. Neem lekker de tijd om alles te verwerken, komt vast helemaal goed!

xHeske

Tja of je zelf weer aan de pil wil is toch een eigen keuze. Je kunt je misschien afvragen of je hem nodig hebt.

Veel succes met je keuze. En heel vervelend dat je relatie niet ging zoals je wilde.

He garfield!!

Dus toch wel de knoop doorgehakt meis. Niet makkelijk maar aangezien je verhaal zat het al wel een beetje aan te komen he. Net wat Janna zegt beter nu als straks met twee kids. Sterkte iig!! :-* :-*

Ik ben nog niet zwanger maar mocht op een gegeven moment weer anticonceptie nodig hebben dan geen pil!!! Ik merk nu ik pilloos ben veel beter in mijn vel zit! Ik zou ook voor een spiraaltje gaan…

Maar goed meis wat je wil natuurlijk!

Laat zo nu en dan nog even wat van je horen!

Groetjes

Ellen

He Garfield,

Idd heel moedig van je om zo´n beslissing te nemen.

Maar idd beter nu dan later met kinderen.

Ik ga ook nooit meer aan de pil, als mijn wens ooit is vervuld dan denk ik ook aan een spiraaltje.

Meid sterkte en kom nog eens kletsen.

:-* :-* :-*

Garfield, knap van je om de knoop door te hakken. Sterkte de komende tijd om alles op orde te krijgen.

Ik ga wel weer aan de pil na de zwangerschap, is me goed bevallen en al duurde het even voordat de pil echt mijn lijf uit was (5 maanden, werd wel gewoon elke maand ongi), voordat mijn lijf weer reageerde zoals voor de pil. Ik houd er namelijk van om zelf enigszins controle over mijn lijf te houden en door elke dag een pil te moeten slikken, kreeg ik dat gevoel.

Daar tegen ben ik ook niet tegen een spiraal of zo, want die hebben ook ontzettend veel voordelen. Praat er eens over met je dokter, sommige kunnen goede en duidelijke uitleg over de verschillen geven.

Succes en gezellig dat je af en toe binnen komt waaien.

garfield: ook namens mij sterkte!

Ik denk dat het een eigen keuze is, weer aan de pil of niet…

En zoals Danielle al zei: heb je hem nodig?

zet alle voors en tegens eens op een rij en bedenk wat voor jou t belangrijkst is.

welkom: hoe merkte je dan dat die eerste 5 maanden de pil nog niet uit je lijf was? Ik dacht dat wanneer je gewoon een cyclus had, dat het dan ok was zeg maar…

Hoi Garfield,

Ten eerste: sterkte de komende periode.

Mijn ervaring met koperspiraaltje was kort, maar wel prima. Ik heb 'm in september '05 laten zetten en in maart dit jaar laten verwijderen. Dus maar kort gehad. Ik was ook alle hormonen zo moe en koos voor iets zonder: koperspiraaltje.

Ik vond het zetten geen prettige ervaring, en ben de hele dag ook met menstruatiepijn op de bank blijven liggen, maar daarna nergens last van. Ook niet met 't verwijderen overigens, en dat hoeft pas na 5 jaar.

M’n cyclus na 't verwijderen is, volgens de huisarts, geen oorzaak van het spiraaltje.

Op internet is er vrij veel van te lezen en mijn huisarts heeft me van te voren (voor ik de beslissing nam en afspraak maakte) goed geinformeerd erover!

Succes, en nogmaals strekte de komende tijd!

Dikke kus,

Kaatje

Het voordeel van de pil is natuurlijk wel dat ik mijn menstruatie dan op de klok gelijk weet. Nu zit ik dus af te wachten… bah! Maar bedankt voor jullie reacties. Ik zal er eens over nadenken/lezen etc. als ik daar de rust voor heb.

Groetjes Garfield

lieve garfield

ik zie nu je berichtje pas staan dus sorry voor de late reactie :oops:

Wat knap dat je toch voor jezelf gekozen hebt, al is het natuurlijk ontzettend moeilijk!

ik weet hoeveel moeite je nog gedaan hebt om je relatie toch weer op de rails te krijgen, en helaas is dat dus niet gelukt.

ik hoop voor je dat je voldoende lieve familie en vrienden om je heen hebt die je steunen, een arm om je heen slaan etc.

heel veel sterkte toegewenst!!

hopelijk voel je je snel weer een beetje happy

Ik zou me nu nog niet druk gaan maken over het feit of je aan de pil wilt, ga eerst maar je relatiebreuk verwerken en dan weet je op een gegeven moment zelf wel wat je wilt en waar je je het lekkerst bij voelt.

dikke :-* van mij

ps: ook confronterend al die banners van ons er onder of niet?