Termostaatkraan

Hallo…



Wij hebben vorig jaar dit huis gekocht en in de douche zit een termostaatkraan. We vonden dit helemaal goed, maar hij werkt dus niet en ik heb het steeds ijskoud…Hij staat op 60 graden en het water is lauw…



Weet iemand waar dit aan kan liggen???

marlous mijn vriend is loodgiter zal hem zo ff bellen voor je

dat heb ik ook gehad en toen was er een dingetje in de ketel stuk, soort verdeler ofzo… de loogieter zei toen tegen mij, ik zie dat je abo hebt van @home, bel hun maar dan wordt het gemaakt… :smiley: vond ik wel heel aardig van m want hij had het ook zelf kunnen doen en mij factureren…

marlous volgens vriendlief zijn je keramische schijven dan niet goed afgesteld dit kan je volgens hem niet zelf misschien ken je iemand die dit voor je kan doen ?

wij hebben dit ook wel eens en dan haalt mijn man hem uit elkaar en weer in elkaar en dan doet hij het weer goed.

Als dit probleem al bestond toen jullie in het huis trokken, dan zou ik de kraan eens opnieuw afstellen. Is het iets van korte tijd dan zou ik denken dat er iets is met de geiser/boiler/ketel.

Wij hebben het ook wel eens met onze kranen bij het bad en ook in de

douche. Jeroen die maakt de kraan dan open en stelt

deze dan opnieuw af (weet niet wat hij precies doet :shifty: )

en daarna werkt het weer.



Kan me namelijk niet voorstellen dat het aan je boiler/geiser/ketel

ligt, want dan moet je het overal in huis hebben en ik begrijp

dat het alleen in de douche is.

Hier het zelfde probleem, sinds een poosje krijgen we niet heel warm water en als het al warm is krijgen we bij vlagen koud water er tussendoor, heel vevelend en niet lekker douchen.



Manlief heeft vorige week de gamma gebeld en zijn vraag voorgelegd, daar zeiden ze dat het aan de termostaatkraan zou liggen en we een nieuwe nodig hadden :think:



Ik lees dus ff mee…



Ow en het ligt niet aan de ketel want uit de keukenkraan komt water waar je je vingers aan verbrand.



Liefs Marieke

Wij hebben het ook gehad.



Alleen bij ons was het probleem dat er kalk in zat. In de thermostaatkraan.



Wij moesten een nieuwe kopen.

@karin wrote:

Wij hebben het ook gehad.



Alleen bij ons was het probleem dat er kalk in zat. In de thermostaatkraan.



Wij moesten een nieuwe kopen.


Ik dacht ook aan kalk.

Zou eens kijken of je hem uit elkaar kan halen even proberen om onderdelen te ontkalken en weer in elkaar zetten?

Altijd het proberen waard voordat je een nieuwe koopt!

@renzosmam wrote:

@karin wrote:
Wij hebben het ook gehad.



Alleen bij ons was het probleem dat er kalk in zat. In de thermostaatkraan.



Wij moesten een nieuwe kopen.


Ik dacht ook aan kalk.

Zou eens kijken of je hem uit elkaar kan halen even proberen om onderdelen te ontkalken en weer in elkaar zetten?

Altijd het proberen waard voordat je een nieuwe koopt!




Ja precies.

Maar eigenlijk wil ik geen thermostaatkraan meer…Kan ik er ook gewoon een gewone op zetten?

@Marlous wrote:

Maar eigenlijk wil ik geen thermostaatkraan meer…Kan ik er ook gewoon een gewone op zetten?
tuurlijk…zit gewoon een warm en koud water leiding achter dus :thumbup:

Ja hoor, dat kan.

Tuurlijk kan dat!

Maar vraag me af waarom. Als een thermostaatkraan goed werkt is het toch ideaal??? (moet ie wel goed werken natuurlijk ;-))



Wij hebben het ook gehad, en hebben idd iets moeten instellen met een instelschroefje in de kraan (dat zal wel die keramische schijven zijn) en toen hadden we weer prima water op temperatuur

Hier ook die ellende gehad, ik heb er toen een man bijgehaald van de ketel en die heeft hem goed afgesteld voor me. Nu geen enkel probleem meer.