termijnecho: uitgerekende datum

Hoi!

Gisteren heb ik een termijnecho gehad. Het bleek dat ik bij de verschillende metingen 4-7 dagen verder was dan ik zelf dacht.



Terwijl ik een (positieve) ovulatietest heb gedaan en volgens mij zelfs mijn eisprong heb gevoeld…

De vk gaf aan dat de termijnecho een gouden standaard is en ze de metingen toch echt aanhouden. Het zou volgens haar niet zo kunnen zijn dat het ene kind sneller groeit dan het andere kind op deze termijn, dat is pas later.

Maar hoe kan dat dan?

Is de innesteling dan sneller verlopen oid?



Oh ja, alles was goed trouwens :inlove: Daar zijn we heel blij mee :smiley:

Geen idee hoe het kan. Bij Jesse was ik 7 dagen verder, bij dit kindje 4 dagen. Mijn vk geeft dezelfde uitleg als die van jou.



Jesse is trouwens wel 4 dagen na de uitgerekende datum geboren, geen idee of dat wat met elkaar te maken heeft.





Fijn dat alles goed was!

Tot de 12 wkn is de groei/ontwikkelin van elke baby precies het zelfde inderdaad hierna beginnen ze qua groei te verschillen en zijn termijn metingen niet meer betrouwbaar.



Een Ovulatietest slaat positief uit als je LH piek het hoogst is en er dus binnen 2 dgn een eisprong kan optreden, soms komt de eispong wat later en inderdaad de innesteling speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling.

Ik heb het bij de middelste gehad ik liep in de mmm en had dus echo’s gehad en wist precies waneer ik zwanger was geworden geen twijfel over mogelijk maar toch werd mijn uitgerekende datum verzet vier dagen en mijn dochter kwam toen met 37 weken en was 8 pond en 49 cm dus ik snapte er ook niets van,

Hey Pé!!



Even GEFELICIEERD zeggen dat alles goed is :dance:





xxxxxxxx

Andrea

Gefeliciteerd als eerste!

Ook ik heb de eisprong gevoeld en na die tijd een week niet geklust en toen weer 1 keer. Ook onze termijn echo zei dat ik 10 dagen minder ver was als dat we dachten…wat bijna niet bestaat. Want dat betekende ook dat we met 3 weken en 3 dagen een positieve test in handen hadden ???



Ook bij de 20 weken echo was mijn kindje een week groter dan 20 weken zeg maar…maar ze doen er dan toch niks meer mee…!



Leg je er bij neer…de baby komt wanneer het komen moet…!

@marjolein98 wrote:

Leg je er bij neer…de baby komt wanneer het komen moet…!




Oh, maar ik leg me er zeker bij neer hoor! :mrgreen:

Ik ben alleen maar heel blij met die paar daagjes extra!



Ik vond het alleen vreemd…minder ver zwanger zijn, kan ik me iets bij voorstellen, maar vérder zwanger dan ik zelf dacht,…daar begreep ik niets van.

Gefeliciteerd Pe!! Fijn dat alles goed is :thumbup: en vandaag al 13 weken :dance: .



Volgens mij heeft het idd met de innestelling te maken. Ik weet bv. ook exact wanneer mijn eisprong is geweest, maar ben nu toch 6 dagen terug gezet. Bij mijn eerste, heb ik nooit een termijnecho gehad, maar was de dame bij de 20 weken echo 6 dagen kleiner dan ze zou moeten zijn voor de termijn. Ik geloof dat er tot een 10 dagen verschil in kan zitten.

het kan ook best zijn dat ze net een milimeter mis hebben gemeten en dat ze dan in ene een vruchtje verder plaatsen dan dat het is… bij elise was het dus omgekeerd… werd 4 dagen teruggezet en ze is met 37 weken en 4 dagen geboren, 50 cm en 3920 gram. kraamhulp zei meteen dat Elise echt niet te vroeg geboren is, ze hadden hele scherpe duidelijk zichtbare nageltjes en zat ook niet echt meer onder het smeer… dus mismeten zou ook kunnen hoor…

alsnog gefelicteerd :smiley:



groetjes,



Louise

bij mijn termijnecho kwam mn uitgerekende datum op 15 oktober, de vk houdt iig 9 oktober aan omdat ik voor mijn 10e week n echo heb gehad.



en voor de 10e week houden zij de 1e datum aan, erna van de termijnecho

@mlk1982 wrote:

het kan ook best zijn dat ze net een milimeter mis hebben gemeten en dat ze dan in ene een vruchtje verder plaatsen dan dat het is… bij elise was het dus omgekeerd… werd 4 dagen teruggezet en ze is met 37 weken en 4 dagen geboren, 50 cm en 3920 gram. kraamhulp zei meteen dat Elise echt niet te vroeg geboren is, ze hadden hele scherpe duidelijk zichtbare nageltjes en zat ook niet echt meer onder het smeer… dus mismeten zou ook kunnen hoor…

alsnog gefelicteerd :smiley:



groetjes,



Louise




Smeer en nageltjes zeggen overigens niet alles hoor. Mijn eerste werd met 36wkn en 6dgn geboren en had minder smeer dan onze tweede die met 39wkn en 2dgn geboren is. Beide uitgerekende datums klopten volgens mijn eigen berekening.

misschien idd een mm verkeerd gemeten



bij Luna was ik bij de eerste echo 5 december uitgerekend en bij de 2e echo 27 november :lol: (2 echo’s voor de 12 weken :wink: )



zelf hadden we geen id hoever we ongeveer moesten zijn maar zo zie je in 1 of 2 weken tijd van 5 december naar 27 november scheelt ook 8 dagen :wall:

Luna is uiteindelijk de 27e november geboren

@Angel & Luna wrote:

Luna is uiteindelijk de 27e november geboren




Wat een timing! :mrgreen:



Ja, dat mis-meten leek mij ook voor de hand liggend. Maar dan heeft ze 4 keer misgemeten…Dan is dat wel erg slordig!! :shock:

En trouwens, ik vind dan ook eigenlijk dat je het geen “gouden standaard” mag noemen.

hoihoi



deze keer hou ik me echt niet aan de uitgerekende datum. Nienke was zeven weken te vroeg dus ik ga ervanuit dat ik ergens in september ga bevallen en ik de mogelijk uitgerekende datum toch niet haal



Het was bij ons trouwens ook zo dat mijn uitgerekende datum is dan die van de gyn

volgens mij zit er ook een stukje gok werk ik maar net waar je begint te meten



groetjes marlies

:think: ja 4x mis meten is erg slordig dan idd dan misschien toch het innestelen :wink:

@marlies wrote:

hoihoi



deze keer hou ik me echt niet aan de uitgerekende datum. Nienke was zeven weken te vroeg dus ik ga ervanuit dat ik ergens in september ga bevallen en ik de mogelijk uitgerekende datum toch niet haal



Het was bij ons trouwens ook zo dat mijn uitgerekende datum is dan die van de gyn

volgens mij zit er ook een stukje gok werk ik maar net waar je begint te meten



groetjes marlies


Em was 6 weken te vroeg. Ik ga er voorlopig maar vanuit dat deze frummel minder haast heeft. Maar de 42 weken zal ik wel niet halen. :wink:

Heb ergens gelezen dat je na een eerste vroeggeboorte 20% kans hebt op weer een vroeggeboorte. En dus 80% kans dat het de tweede keer gewoon à terme zal worden.