Tepeltrekken - AUW!

Sophie heeft een nieuw spelletje:



Stap 1 - je klemt mama’s tepel stevig tussen je (gelukkig nog tandeloze) kaakjes

Stap 2 - je gooit met een ruk je hoofd achterover

Stap 3 - je laat breed lachend eindelijk los :smiley:

Stap 4 - conclusie: mama’s tepel kan hééél lang worden, maar ze gaat er wel een beetje moeilijk van kijken…



OK, nu even serieus. Er zijn vast meer kindjes die dit doen. Maar kun je het ze ook weer afleren? Want ik vind het iets minder lollig dan Sophie… Voeden, kolven en zelfs traplopen zijn inmiddels een pijnlijke onderneming geworden.

Heeft er iemand tips?



Alvast bedankt :-* !

Ik herken het helemaal. Alleen deed Maud het al heel vroeg, ook als de melk niet snel genoeg kwam.

Nu voed ik altijd liggend, dan ligt Maud met haar rug tegen de bankleuning. Eigenlijk trekt ze nu minder en mijn tepels zijn het nu ook al gewend.

Maar of je het af kunt leren, ik weet het niet.

Hier ook een tepeltrekkend kind :shifty:

Zij doet het als ze bijna klaar is.

Ze lacht er nog net niet bij :twisted:

Hihi, herkenbaar. Wessel doet het ook als hij nog niet verzadigd is en de borst al wel bijna leeg. Als ik hem dan aan de andere borst weer aanleg, drinkt hij wel weer rustig.

Ze doet 't inderdaad als ze bijna klaar is aan één kant; als ze dan aan de andere kant weer verder drink doet ze het niet meer. En we lijken in een regelperiode te zitten, ze clustert weer flink 's avonds en wil overdag ook vaker… ze lijkt maar steeds niet genoeg te hebben. Hopelijk is het getrek over als we uitgeregeld zijn :pray: .

Ja, hier ook een tepeltrekkend kind. Ik noem haar mijn kleine snarker, want ze maakt snark (knor) geluiden en gaat al hoofdschuddend op de tepel af. Als ze die eenmaal te pakken heeft, is het in orde en drinkt ze tevreden. En dan, als het bijna op is, gaat ze weer schudden (net zo’n puppy die een sok te pakken heeft en niet meer los wil laten) en gooit ze inderdaad ook haar hoofd achterover met de tepel lekker tussen de kaken geklemd; inderdaad, auw. Ik hou dit topic even in de gaten, want Lissa is nog maar 3 weken oud en als ik lees dat ze het met 4 maanden ook nog doen… jaiks!

Oh, maar Sophie doet het nog maar pas hoor; eerder deed ze het echt nooit.

Dat geknor herken ik, dat deed Sophie ook de eerste tijd. Nu drink ze, op het tepeltrekken na, heel rustig.