tepelkloven?

Ik heb zo last van mijn tepels :oops:

Als ik BV rechts aan het voeden ben dan doet links ook erg pijn ik heb echt gevoel of er prikkeldraad erom heen zit.



Ik heb dit eigenlijk al een tijdje maar nu begint het me echt op te breken elke keer denk ik ojee ik moet weer voeden en dan staan de tranen alweer in mijn ogen.



Ik smeer ze in met dat zalfje voor tepelkloven maar hebben jullie nog meer tips?

en is dit tepelkloven of wat anders?



Ik wil absoluut niet stoppen met bv

Tepelkloven zijn een soort van … nou ja, kloofjes in de huid. Wondjes dus, en die doen zeer bij het drinken. Maar als een kindje goed aangelegd is, is de kans op tepelkloven erg klein!

Aangezien jij het hebt over prikkeldraad en ook je andere borst voelt tijdens het drinken, zit ik te denken aan:

  1. je toeschietreflex? Dat voelde bij mij tintelend, een gevoel dat door de borst naar de tepel trok. Het was bij mij niet pijnlijk, maar ik heb gehoord dat sommige moeders dat wel als pijnlijk ervaren. Zou het dit kunnen zijn?
  2. spruw? Spruw voelde bij mij als speldenprikken in mijn borsten, beide. Het begon tijdens het voeden en hield na het voeden niet direct op. Bij Leonie in haar mond was niets te zien, maar ik merkte wel dat ze onrustig dronk. Tijdens het drinken klakte ze met haar tong, wat ook weer verrekte zeer deed.



    Misschien heb je hier nog iets aan?

    http://www.borstvoeding.com/problemen/pijnlijke_tepels/behandeling_van_pijnlijke_tepels_en_pijnlijke_borsten.html

    http://www.borstvoeding.com/problemen/pijnlijke_tepels/pijnlijke_tepels.html

    Succes!!! Bv hoort niet pijn te doen, er is dus iets aan de hand :hug:

oohh bedankt :-*



de toeschietreflex is het denk ik ook want mijn tepel word heel lang :oops:



verder is maris ook wel een klein draakje want ze gaat drinken laat de tepel los lacht ff na mij en slurpt de tepel weer na binnen soms doet ze dit erg vaak



ik ga even na de sites kijken

zoals jij het beschrijft dat het voelt als prikkeldraad plus het feit dat je erg tegen het voeden opziet, dan denk ik aan spruw.

maar ik zie geen witte stipjes

had Xander ook niet. Die kreeg uiteindelijk pas 2 dagen nadat ik daktarin gekregen had van de arts ineens luieruitslag die typisch is voor spruw

Ik heb verder aan hem nooit echt iets gemerkt, behalve af en toe heel onrustig drinken en klakken tijdens het drinken

Het was vooral bij mij, die hele scherpe, snijdende pijn aan de rand van mijn tepel. Ik zat met kromme tenen te voeden en keek ook steeds erg tegenop om weer te moeten voeden.

@lizzy wrote:

maar ik zie geen witte stipjes


Dat hoeft ook niet! Je kúnt een witte waas/witte vlekken zien, maar je hoeft niets te zien. Volgens mij kun je er alleen achter komen of het echt spruw is door het te behandelen en te zien of er verbetering op treedt.

Ik heb de eerste keer moeten smeken om een receptje bij de huisarts. Er was namelijk niets te zien bij Leonie, maar het deed mij ongelovelijk veel pijn. Bovendien dronk Leonie erg onrustig en klakte ze met haar tong. Toen ik de behandeling startte werd het ineens beter 8) .

biebels, hier zelfde verhaal… ook smeken… ben op een gegeven moment gewoon naar de huisarts toegegaan zonder afspraak, want ze belden me niet terug en de apotheek zou dichtgaan binnen een uur voor het weekend. EN toen heb ik hem mijn tepel laten zien en toen pas kreeg ik recept mee…