tepelkloven - het gaat maar niet over

Het onderwerp zegt het al…



Iemand enig idee hoe ik er nou vanaf kom?

Moet ik ervan uit gaan dat Lars dan toch niet goed aangelegd is als het maar niet over gaat?

Hij heeft wel zijn lipjes naar buiten en tepel + deel tepelhof in zijn mond.

Tijdens het aanleggen doet het wel pijn, maar tijdens het drinken niet.

Wel voelen mijn tepels ook na het voeden nog een tijd branderig aan.

Hij drinkt aan twee kanten per keer, dus dan heeft het ook weinig tijd om te herstellen lijkt me.



Vannacht heeft hij een voeding overgeslagen maar die extra tijd heeft ook niet echt geholpen.

Gisteren toch weer een bh aan getrokken, maar toen had ik gelijk een harde plek aan 1 borst.



Weet nu even niet zo goed wat ik het beste kan doen.



Op dit moment doe ik er dus wat bv op na het voeden, aan de lucht drogen en 's nachts wat purelan erop (moet ook allemaal weer niet te zacht worden toch?)…

En als je een koud kompres maakt met bv? Misschien dat dat wat meer helpt?

Anders zou ik het niet weten :hug:

Zit me nu af te vragen of ik geen spruw heb…

Lars duidelijk niet, maar vanwege het branderige gevoel na het voeden.

Schijnt ook dat tepelkloven daarbij voorkomen :think:

hmmm zou best kunnen natuurlijk, ik zou even de ha bellen dan

Misschien is Lars zijn tongriempje te kort? Ik geloof dat dat ook tepelkloven kan veroorzaken. Laat inderdaad spruw even uitsluiten door de huisarts. Die kan ook dat tongriempje wel beoordelen.



Misschien kan je een lactatiekundige raadplegen? Die kan je het best adviseren in dit geval denk ik.



Opties die ik nog kan bedenken: eventueel kan je er nog voor kiezen om met een tepelhoedje te voeden of tijdelijk te gaan kolven en de voeding via een flesje te geven. Totdat je tepelkloven genezen zijn.

Op zich doet het drinken geen pijn meer als de melk eenmaal is toegeschoten (wat vrij makkelijk gaat).

Het is meer de zeurende pijn die ik na het voeden heb.

Tongriempje is al naar gekeken en dat is niet te kort.

Ook heeft hij geen spruw in ieder geval.

Lactatiekundige was al een keer langs geweest, maar had vooral naar het aanleggen aan 1 kant gekeken. Ga haar dinsdag wel even bellen.

En anders misschien toch maar naar de ha… :think:

Volgens de ha kan ik geen spruw hebben als Lars het niet heeft.

Kan wel zelf iets halen bij de apotheek, maar kreeg dus geen recept.

De pijn is tussen de voedingen door nu iets minder, maar de kloven zitten er nog steeds (hoewel het aan 1 kant gelukkig ietsje beter gaat) :?